Hallo,
Sinds ik het ouderlijke nest 12 jaar geleden heb verlaten ben ik klant bij proximus. Met enkele kleine sporadische problemen nooit echt iets op te merken tov proximus tot voor kort in november onze verhuis naar een nieuwe woning. Sinds 23 november ben ik wekelijks soms dagelijks aan de lijn met proximus. Meerdere keren opnieuw moeten terug bellen doordat de verbinding plots stopt, meerdere keren de opties in de menu van de klantenservice opnieuw moeten selecteren om dan automatisch na 2min 30 gewoon afgehaakt te worden. Kom ik uiteindelijk toch terecht bij een medewerker. Word ik van technische dienst tot klantendienst naar booking terug naar technische dienst meermaals doorverbonden met terug meermaals telefonisch onderbroken te worden en terug opnieuw te herbeginnen..
Dan... Krijg ik toch iemand aan de lijn die mij een technieker kan opsturen. Technieker komt en meld duidelijk dat er een probleem is met de kabel die onze woning met de kast verbindt. Eerste maand krijg ik 1TB 4G om ons te verhelpen. Eens die datum verschreden was heeft dit de data van mijn abonnement ook opgeslorpt,waardoor ik 50 euro extra mocht betalen. De maand erop is mijn probleem nog steeds niet verholpen is mijn 1TB 4G vergoeding opnieuw verlopen deze keer 60 euro extra te betalen. Ik neem meteen contact op met de klantenservice om dit aan te duiden krijg ik het antwoord dat de 60 euro wordt gekredieteerd en mijn service terug geactiveerd wordt en een technieker ter plaatste zal komen om te zien of te storing bij ons ligt of bij de verdeelkast. Sindsdien is de technieker wel gekomen, geconstateerd dat het probleem wel effectief van proximus komt en worden er metingen uitgevoerd tot en met zaterdag om daaromtrent een oplossing te bieden. maar mijn 4G is nog steeds niet geactiveerd en mijn vergoeding krijg ik deze keer niet omdat de installatie al in gebruik is en dus niet van de reeds vermelde vergoeding gebruik kan maken.
Wat mij nog meer zorgen baard is dat de huidige 46Mbps internet snelheid wel degelijk zal blijven door de afstand tot de kast. (deze snelheid was in de beste gevallen). Dit is mij namelijk door de technieker vandaag vermeld. Ik betaal namelijk het maxi internet tarief die een minimum 60Mbps garantie geeft. Ja de maxi is normaal bedoeld om u download limiet te verhogen en niet de snelheid te verhogen maar het staat er wel zo en is mij destijds zo verkocht geweest door proximus zelf.
Door de alle vermelde feiten denk ik wel dat er wat meer ondersteuning van proximus komende op zijn plaats zou zijn.
Kortom zijn de feiten: 12 jaar klant, verhuis, installatie van proximus zijnde van dag 1 gekend als probleem, overfacturatie en nog steeds geen degelijk internet verbinding en geen 4G via abonnement door de door proximus gegeven en genomen hulp.
Laatste tijdstip van contact met proximus is vandaag 20-1-2021.
Wat kan ik nu doen?