Vraag

tp-link als tussenoplossing voor internet werkt niet

  • 25 July 2023
  • 6 reacties
  • 425 Bekeken

Wij zijn twee weken geleden verhuisd. Een installateur is langsgekomen op 12 juli, maar het bleek dat de kabels in de straat onderbroken zijn en eerst gerepareerd moeten worden. Op 3 augustus zou dit moeten gebeuren. Ondertussen hebben wij thuis geen internet, tv of vaste lijn. Omdat ook 4G een heel slechte connectie geeft voor onze computers ivm thuiswerken, kregen wij gisteren een tp-link router opgestuurd met een sim-kaart, om te gebruiken tot de installatie in orde is. Deze router gaat wel aan en geeft een wifi signaal, maar de sim-kaart die er bij zat is niet geactiveerd. Ik heb gisteren ongeveer twee uur in totaal met ik denk ets van zes verschillende medewerkers aan de telefoon gezeten. Ik kreeg niets dan onzin te horen van een berg nogal incompetente medewerkers, tot iemand plots zag dat de sim kaart die ik kreeg, op naam van iemand anders staat. Dit zou enkel opgelost kunnen worden door opnieuw een medewerker bij ons thuis langs te sturen. Voor een afspraak zou ik gisteren tussen 16:00 en 19:00 teruggebeld worden. Uiteraard niet gebeurd.

Ik heb nog steeds geen internet. Ik wil niet meer bellen met Proximus want ik ben gefrustreerd en uitermate boos en kan het niet langer aan om de callcenter medewerkers te woord te staan.

Hoe kan ik dit nu oplossen???


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u hier pas vanaf morgen een reactie op dit publieke forum zult kunnen bekomen van een Proximus medewerker (moderator)

En eerlijk ik zie niet direct in waarom hiervoor een technieker ter plaatse zou moeten komen: kan een Proximus medewerker X vanop afstand voor de SIM A (SIMnr) in toestel B (MAC adres/Proximus idnr) op naam van Y werkelijk niet op naam van Z zetten?

 

&

Indien 4G binnenshuis een slechte dekking geeft, vrees ik evenwel ook voor het resultaat met een mobiele TP-link (mifi?)router

Bedankt voor de reactie! Dat was dus inderdaad ook mijn gedachte - het lijkt me toch echt niet dat hiervoor iemand bij mij thuis moet komen. Maar aangezien de eerste persoon die ik sprak niet begreep wat mijn probleem was en bij doorverbinden de verbinding verbrak, de tweede persoon mij nogmaals de tp-link router installatiehandleiding stuurde (ja, ik had hem echt goed geinstalleerd!), de derde persoon mij doorverbond naar een vierde persoon die mij opnieuw niet begreep en beweerde dat ik gewoon een paar uurtjes “mocht wachten” en de sim-kaart automatisch actief zou worden, de vijfde persoon mij wel begreep maar niet kon helpen, en de zesde persoon mij beloofde dat ik teruggebeld zou worden voor een afspraak wat uiteraard niet gebeurd is - ik geloof ondertussen niets meer wat een medewerker mij beweert.

En inderdaad, ik vrees dat de router mij niet echt zal helpen. Maar ik zou het graag willen proberen… 

Als 4G signaal alleen slecht binnenkomt binnenshuis zou je eigenlijk een MiFi met buiten antenne moeten hebben, maar of PX dit kan aanbieden is weer een ander verhaal!

Mifi router 4G mifi routers (en 5G)

Reputatie 1

Ik zit momenteel in dezelfde situatie (verhuizen met proximus | Proximus Forum), hopelijk bellen ze u niet op op 2 augustus om u te laten weten dat ze de dag nadien niet kunnen komen omdat ze een vergunning nodig hebben (bij mij gebeurd). 

Simkaart voor 4G moest ik zelf vragen, en moest een extra abonnement aanvragen. Na klacht wel in orde gezet. 

Op mijn vaste internet wacht ik wel nog altijd, 6 weken na het verhuis zal dit misschien in orde komen. Begin toch te overwegen om mijn contract stop te zetten en Telenet te laten komen, zal misschien sneller gaan.  

Als ik inderdaad daags tevoren een telefoontje krijg dat ze alsnog niet komen, stappen wij direct over naar telenet. De vorige bewoners hadden telenet, er staat een kastje van telenet bij de stoep en de bekabeling ligt volledig klaar voor gebruik - we moeten enkel een modem aansluiten. Ik vermoed daarom dat een Telenet aansluiting niet tot problemen zou moeten leiden.

Proximus heeft inderdaad een vergunning nodig en de plannen van de gemeente, en vorige week maandag was de proximus medewerkster aan de telefoon aan het zuchten en steunen over hoe moeilijk het zou worden. Ik wacht dus maar af, maar heb geen hoge verwachtingen!

Ok ik moet zeggen dat het allemaal onverwacht goed is opgelost. Proximus heeft vandaag, een week eerder dan afgesproken twee monteurs langsgestuurd, die een enorm gat hebben gegraven, en de connectie hersteld hebben. Na vier uur werken is alles in orde en heb ik de tp-link router - die dus nooit gewerkt heeft - niet meer nodig. Fantastische mannen vandaag, kundig, professioneel en vriendelijk. De klantenservice is dan wel beneden alle peil, maar het is uiteindelijk mooi wel opgelost. Eind goed, al goed. 

Reageer