Skip to main content

Hallo,

Ik heb vandaag een brief ontvangen thuis, er wordt gezegd dat er fiber aangelegd gaat worden bij mijn thuis en het straat.

Wat ik raar vind is dat er geen sprake is over mijn naam in het brief, is dit wel normaal?

Als dat zo is.. binnen hoeveel weken zal het gebeuren, want ik wacht al een tijdje voor deze brief en wil het heel graag!

Klopt het ook dat het installatie van fiber in mijn huis ook gratis gaat zijn zoals beschreven in de brief? Want €350 betalen is een groot aantal.

En waar kan ik tarieven over Fiberinternet zien?

 

:heart_eyes:

Fyi infofiches

Internet Maxi Fiber

https://www.proximus.be/dam/jcr:35809405-5dc9-429b-ba90-db7cb592b67e/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_maxi_nl~2020-04-01-10-26-47~cache.pdf

Internet Start Fiber

https://www.proximus.be/dam/jcr:c2e4664f-dcb1-41e9-94da-ebab77355996/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_start_nl~2020-04-01-10-26-48~cache.pdf

 

&

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_faq_brownfield/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/-.html

Is een glasvezelaansluiting echt helemaal gratis?

Ja, de fiberaansluiting is gratis tijdens de werken in je straat voor elke activatie van een fiberproduct (uitgezonderd voor bedrijvenparken). 


@Soort Het is niet meer kosteloos als je later wilt aansluiten


@Soort Het is niet meer kosteloos als je later wilt aansluiten

Ga ik verwittigd worden op voorrand?


normaal wel, je kunt ook al checken op deze site

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Ligt je woning in een fiberzone, dan word je doorverwezen naar ons inschrijvingsformulier en wordt er contact met je opgenomen.

Wanneer de werken in je buurt van start gaan, zullen ze je nog eens contacteren om een afspraak vast te leggen,  afspraken worden altijd bevestigd via e-mail en kunnen bekeken of gewijzigd worden via de persoonlijke link in deze mail of via het nummer 0800 33 007, het annuleren van een afspraak kan enkel telefonisch gebeuren.

De fiberaansluiting is gratis, zolang ze in je straat aan het werk zijn, later blijft de installatie mogelijk, maar kunnen hiervoor extra kosten worden aangerekend.
Je moet zelf geen klant zijn of worden bij prox, maar dan is je aansluiting klaar voor later.


normaal wel, je kunt ook al checken op deze site

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Ligt je woning in een fiberzone, dan word je doorverwezen naar ons inschrijvingsformulier en wordt er contact met je opgenomen.

Wanneer de werken in je buurt van start gaan, zullen ze je nog eens contacteren om een afspraak vast te leggen,  afspraken worden altijd bevestigd via e-mail en kunnen bekeken of gewijzigd worden via de persoonlijke link in deze mail of via het nummer 0800 33 007, het annuleren van een afspraak kan enkel telefonisch gebeuren.

In de link staat er dat er momenteel niets gepland is. Alhoewel ik heb een bericht gehad vandaag en er stond dat er fiber komt in de straat dat ik woon. Geen idee wanneer dat dit zal zijn.

Als ze eerder gaan bellen om een afspraak te maken is het heel erg goed! Dank u wel


Reageer