Vraag

Te lage downloadsnelheid

  • 16 May 2023
  • 8 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 11 reacties

Sinds verhuis naar Zoersel, een lagere downloadsnelheid (47 Mbps over ethernetkabel), ver van wat geadverteerd wordt (100 Mbps - Internet Maxi) en lager dan het gegarandeerd minimum.

Kan hier iets aan gedaan worden?


8 reacties

@MVdR Bedoel je met gegarandeerd minimum hetgeen aangegeven wordt als je test op je adres als nieuwe klant hier?

 - Welke internetsnelheid wordt aangegeven in MyProximus

 - Via de Bbox Sagemtool als je een Bbox3 van het Sagemtype hebt, kun je als User met het User password voorhanden op een sticker van de Bbox, via een PC/laptop op Windows in afwachting van een reactie van een Proximus moderator zelf een beter beeld van de situatie van uw aansluiting bekomen

Als voorbeeld:

current bit rate = huidige snelheid down/up in Mbps
indien de noise margin groter dan 10 dB is in principe een automatische snelheidsverhoging via DLM mogelijk (na enkele dagen/weken)

Reputatie 1

 

@MVdR ik had ondertussen nog enkele vragen bijgezet in mijn eerste bericht.

En je meet toch terwijl er geen andere toestellen contact maken met de bbox die een deel van je bandbreedte kunnen verbruiken?

Reputatie 1

Heb geen b-box 3, wel een Internet Box.

Reputatie 1

Op het moment van de meeting geen andere toestellen in gebruik.

@MVdR Best dan verder afwachten tot een Proximus moderator dit verder kan onderzoeken.

En wat wordt er in http://myproximus.be aangegeven wat je huidige snelheid is?

Reputatie 1

Ben op het werk nu, neem aan dat ik dan niet de snelheid van thuis monitor of wel?

Toch wel via myproximus  (ik heb een bbox3v+ dus weet ik niet onder welke pagina onder “internet” je moet gaan kijken)

mss via deze rechtstreekse link http://proximus.be/myinternet 

(Je kan trouwens ook via myproximus zo in de web interface van je Internet box gaan kijken voor instellingen enz..)

Reageer