Skip to main content
Vraag

storing

Titike

Enkele keren per dag valt het internet uit. Dit is dan voor enkele minuten. Tegen dat je dus iemand aan de lijn hebt van proximus werkt alles weer. Ik heb al enkel malen contact gehad maar nog geen oplossing. Eergisteren bijna een uur met iemand aan de lijn geweest en die ging de volgende dag een technieker sturen. Hier is niemand geweest, en als ik terug naar die klantendienst belde gisteren konden ze de aanvraag voor een technieker niet terugvinden. Ze gingen dan nog eens de lijn testen en mij een kwartier later terugbellen.  Niemand gehoord. Dan was het 20 uur en waren de lijnen toe. Nu deze morgen om 8 uur belde ze, dat was een bandje of dat je nog iemand wou spreken. Ik druk 2 voor ja en ze zouden mij doorverbinden. Toen werd er afgelegd. Wat moet ik nu nog doen om een technieker thuis te laten controleren? Zonder weer heel die historie van modem uit en aan zetten, recetten met een tandenstoker,...... ik wil gewoon geholpen worden. Iemand raad? Anders ga ik echt klacht indienen. Ik ben radeloos. 

25 reacties

Martin
  • 33202 reacties
  • 15 maart 2025

@Titike Aangezien dat de PX moderatoren maar pas maandag hier terug langskomen op het forum is het best dat je wacht tot ze reageren hier op je bericht. 
Vul daarom in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aan, zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

TIP: kontroleer best ook eens je kabelverbindingen, zie hiervoor → hier

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 15 maart 2025

Is allemaal ingevuld. Dank voor de info. De internetkabel werkt ook niet want al het internet valt uit. Dus zowel wifi als kabel.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 15 maart 2025

&

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Welke LEDS Bbox3(v+)/internetbox branden of branden niet wanneer het internet uitvalt?

Indien een “reset” niet helpt is er of een probleem met de lijn of met de box of met de voeding

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 15 maart 2025

De lichtje branden allemaal, enkel het 2de lichtje gaat dan op rood of knipperen. De box is b-box3V+/S

Martin
  • 33202 reacties
  • 15 maart 2025

Wat inderdaad overeenkomt met wat je beschreven hebt als:

“Enkele keren per dag valt het internet uit. Dit is dan voor enkele minuten.”

Dit is d duur die nodig is omdat DSL terug zou kunnen synchroniseren.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 17 maart 2025

@Titike Ik heb net even een meting van je lijn gedaan en zie dat op het eerste zicht de verbinding tot op je modem in orde is.

Dat wilt zeggen dat ik dus geen verbrekingen zie op je de dsl signaal. 

Wel zie ik dat er redelijk wat toestellen op je modem zijn aangesloten. Zijn deze aangesloten op een switch of een ander soortgelijk toestel? 
Zoja, raad ik je aan om deze allemaal eens af te koppelen en deze 1 voor 1 terug aansluiten zodat we kunnen uitsluiten of er een toestel is dat deze storing veroorzaakt.

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

Wat is een switch? En de storingen zijn zelfs om 5 uur in de ochtend als er bijna niets aan is. Ik weet niet of het dan aan te veel zal liggen. 

Martin
  • 33202 reacties
  • 17 maart 2025

FYI: in het kort uitgelegd, stel dat je 6 apparaten wilt aansluiten met een utp kabel op je Internet box, dan kun je maar max 4 toestellen aansluiten aangezien die maar 4 ethernet uitgangen heeft.

De oplossing is dan van er een ethernet switch tussen te zetten. Dan kan je op de ethernetpoorten van je internetbox één van zijn uitgangen aansluiten op de ingang van je ethernet switch met bv 6 ethernet uitgangen, waar je dan je andere apparaten kunt op aansluiten, dus in dit vb, 3 op de interentbox rechtstreeks en de rest (= 3 ) op de switch zijn uitgangen, waarvan er dan nog 3 ethernet uitgangen overschieten.

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 17 maart 2025

Dank voor de info. De meeste van de toestellen zijn met wifi

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 18 maart 2025

En de storingen zijn zelfs om 5 uur in de ochtend als er bijna niets aan is.

Mijns inziens dient de oorzaak van het probleem (door Proximus) dan ook elders te worden gezocht: Bbox (door Proximus) te vervangen om het DSL synchronisatieprobleem proberen op te lossen?

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 18 maart 2025

De b-box is al eens vervangen geweest en dat veranderde toen niets. Ik wil gewoon geholpen worden. We hebben dit probleem al bijna 2 jaar (als het niet langer is), ik heb al meerdere malen iemand in de chat gesproken. Nu had ik met de klantendienst nogmaals gebeld. Het wordt niet opgelost. Er is ooit een technieker hier geweest en erna was het alleen erger. Kan iemand helpen aub. Wij hebben 4 tieners in huis die ook huiswerk hebben. Binnenkort is het weer examens. En ik doe aan thuiswerk 50% van de tijd. Het moet stoppen. Ik ben echt radeloos. 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 18 maart 2025

@Titike Ik heb een aanpassing gedaan op je modem. Kan je dit even uittesten? 

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 18 maart 2025

Ok ik hou je op de hoogte. Dank u

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 19 maart 2025

Het internet is weer uit

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 19 maart 2025

Maar de lichtjes branden nog gewoon

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 19 maart 2025

@Titike Dat wilt zeggen dat de verbinding tot op de modem nog oke is. Is het via de wifi dat je problemen merkt?

Martin
  • 33202 reacties
  • 19 maart 2025

@Titike dus het tweede lichtje (DSL) knippert nu niet meer zoals het vroeger als ik het goed begrijp?

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 19 maart 2025

Inderdaad het lampje blijft intact. Maar het internet valt wel volledig uit. Dus ook bedraad

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 20 maart 2025

@Titike Ik heb net nog eens meting gedaan op je lijn. Ik zie geen verbrekingen op je verbinding. Kan je mij vertellen wat er op poort 1 en 2 is aangesloten op je modem? Ik zie namelijk heel wat toestellen verbonden maar niet rechtstreeks.

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 20 maart 2025

Een wifi versterker en de hub van de deurbel en camera's 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 21 maart 2025

@Titike Zoals Daisy al aanhaalde zijn er geen verbrekingen te zien op je lijn tot aan je modem. Vermits je aangeeft dat je verbinding nu, zonder dat er lichtjes uitvallen, toch wegvalt, zal er waarschijnlijk iets in je netwerk zijn dat dit veroorzaakt. Er zijn wel wat toestellen aangesloten op je modem. Wat je best doet is eerst je installatie zo eenvoudig mogelijk maken om te kunnen uitsluiten wat dit veroorzaakt (PC’s rechtstreeks met kabel verbinden, geen versterkers, hubs,...) en bekijken of je het dan ook hebt. En zo telkens terug tst extra aansluiten. 

We kunnen eventueel iemand ter plaatse sturen voor onderzoek, maar de oorzaak van een probleem dat zich niet altijd voordoet is niet altijd snel te detecteren (meestal doet het zich net niet voor als wij er zijn 😉). Als het aan je privé-apparatuur ligt, kan het ook een betalende interventie zijn. Vandaar dat we je deze testen eerst zelf willen laten doen. 

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 25 maart 2025

Ik heb hier nu aanpassingen gedaan. Ik hou jullie op de hoogte.

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 25 maart 2025

Het valt nog steeds uit. 

Titike
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 25 maart 2025

Het is ook het vast Internet dat uitvalt. Dat kan toch niet door de toestellen komen?

Martin
  • 33202 reacties
  • 25 maart 2025

Bedoel je hiermee dat met enkel en alleen de PC/Laptop aangesloten rechtstreeks aan de internet box en voor de rest alle utp kabels los gemaakt op de internet box.