Vraag

Stabiliteitsproblemen met de Internet Box

  • 5 October 2023
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Een tijdje geleden zelf het initiatief genomen om mijn bbox v3 te vervangen met de nieuwe Internet box, ook al hebben we (nog) geen fiber. Met de bbox v3 hadden we soms problemen met het signaal, maar met de Internet Box zijn deze erger geworden.

Ik stel een paar vragen hieronder:

  • Zou Proximus eens kunnen kijken vanaf hun systemen of dat alles hier in orde is?
  • Is het mogelijk om de 2,4 Ghz & 5 Ghz te splitten want dit zou kunnen leiden tot betere stabiliteit want dit was ook zo met de Bbox V3.
  • Hoe zit het met de WiFi Booster dan? Neemt die dan 2,4 Ghz, 5 Ghz of allebei?
  • Als het lampje groen is op de booster, zit er veel verschil tussen als je hem aansluit op ethernet?
  • Wanneer komt Fiberklaar fiber aanleggen in mijn straat?

 

Dankjewel


2 reacties

  • Is het mogelijk om de 2,4 Ghz & 5 Ghz te splitten want dit zou kunnen leiden tot betere stabiliteit want dit was ook zo met de Bbox V3.

In MyProximus is het mogelijk om de 2 netwerken te splitsen en de 1SSID niet te gebruiken.

Wi-Fi Beheren
op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
Privé Wi-Fi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden > uitzetten

  • Hoe zit het met de WiFi Booster dan? Neemt die dan 2,4 Ghz, 5 Ghz of allebei?

Allebei, Je hebt met een bbox4 ook de wifi boosters V2 vandoen.

  • Als het lampje groen is op de booster, zit er veel verschil tussen als je hem aansluit op ethernet?

Er gaat niets boven een ethernet verbinding, maar dat wil ook niet zeggen dat je problemen gaat hebben via de booster

  • Wanneer komt Fiberklaar fiber aanleggen in mijn straat?

je kan al eens checken op je adres → Wij maken Vlaanderen klaar voor internet via fiber

Reputatie 7
Badge +4

@Schips Ik heb gezien dat je fiber kan aanvragen voor jouw adres via de link die Martin postte. 

Ik zie geen verbrekingen van de modem naar ons netwerk. Is het vooral met wifi dat je problemen ondervindt ? Het is inderdaad nodig om een Booster V2 te gebruiken als je de internetbox hebt. Als die dus niet vervangen geweest zijn als je de nieuwe modem gekregen hebt, kan dat een oorzaak zijn van problemen. 

Het middelste lichtje op de booster brandt groen als die via wifi verbonden is met de modem. Als je hem via een kabel met de modem verbindt om het signaal op een andere plaats te versterken brandt het middelste lichtje blauw. Er kan verschil zitten op de verbinding als je wifi-ontvangst niet goed is. De snelheid via wifi is ook altijd trager dan via een kabel. 

Reageer