Vraag

Spamfilter werkt niet of niet correct

  • 15 September 2018
  • 28 reacties
  • 2369 Bekeken

Al geruime tijd ben ik verplicht om via webmail de map "spam" te raadplegen. Mijn mailprogramma op mijn PC heeft die map niet...
Gewoon omdat ik regelmatig belangrijke mails mis (bestellingen, afspraken en andere belangrijke berichten). Echte spam wordt doorgelaten en andere (belangrijke) mails worden geblokkeerd!
Door wie werd dit filter geprogrammeerd? Ik wil een hartig woordje wisselen met die persoon.
Of wil Proximus ons allen verplichten webmail te gebruiken? Foei, Proximus!

28 reacties

@Martin Bedankt voor je reactie.

Nu zie ik dat ik niet de enige ben met dat spam probleem, en dat Proximus er blijkbaar niet in slaagt het op te lossen.
Normaal raadpleeg ik m'n spam niet, maar vermits ik meestal rond m'n verjaardag een cadeautje krijg van Hallmark, en dit jaar niets ontvangen had, ben ik toch eens gaan kijken.
Tot m'n verbazing was die email bij de Spam beland, alsook enkele mails van Gazet Van Antwerpen.

Men zou toch gewoon de mogelijkheid kunnen laten om de spam-filter uit te schakelen.
De meeste virusscanners en email programma's bieden toch de mogelijkheid om je spam zelf te beheren?
Ik weet ook niet hoe het komt dat sommigen er last van hebben en anderen niet, maar morgen kan er mss iemand van Proximus toelichten wat de juist stand van zaken is op dit gebied ...
Reputatie 7
Badge +6
Zie post op gelijkaardig topic:

De oorlog tegen SPAM. 🙂
Om even een indicatie te geven, onze firewall houdt zo'n 90% van de trafiek tegen wegens SPAM. Slechts een kleine 10% wordt doorgegeven. Deze kleine 10% wordt dan nog eens gefilterd waarbij 'Clean' emails in je Inbox komen en 'suspicious' mails, welke in de SPAM folder komt.

Heel de SPAM oorlog is de juiste balans vinden tussen meer en minder striktere
regels. Te strict en je zal teveel blokkeren, te zacht en de SPAM zal in je
inbox komen. Deze dunne lijn is het verschil waarom de ene mail in je inbox
komt en de andere in je SPAM. Maar weet dan meer dan 90% eigenlijk al
geblokkeerd wordt zonder dat je het te zien krijgt.

Belangrijk om te weten is dat SPAM ook altijd veranderd. We proberen dus
zo goed mogelijk de juiste balans te vinden. Helaas is dit niet altijd even
eenvoudig. Ik heb jullie feedback dan ook meegenomen om te kijken wat we kunnen
verbeteren, ook op vlak van communiceren naar de klant.

Reageer