Vraag

Spam filter desactiveren: hoe doe ik dat?

  • 25 July 2023
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

De spam filter zet regelmatig belangrijke mails in de spam folder. Dit is uitermate vervelend, vooral omdat mijn mail client met het POP3 protocol geconfigureerd is.

Ik heb een regel gemaakt die alle mails die niet als onderwerp “spam” hebben, naar de inbox verplaatst. Dit helpt niet: sommige mails blijven in de spam folder terechtkomen.

Ik wil die spam filter desactiveren. Hoe doe ik dat ?



 


7 reacties

 

Ik heb ondertussen gechat met de helpdesk van Proximus: het spam filter kan niet gedeactiveerd worden en de retentie in de spam folder kan evenmin worden verhoogd : zie mijn aangehechte chat sniplets.

Ik nodig iedereen uit die ook dit probleem heeft zich tot de helpdesk te wenden: hoe meer aandacht hoe beter. Bovendien nodig ik iedereen ook uit regelmatig (om de maand) te informeren naar de voortgang van het vinden van een oplossing


@Proximus
Dit probleem sleept al heel lang aan (zie maar op het forum): wat houdt u tegen om dit op te lossen? Ik suggereer dat u uw nieuw team https://www.proximus-ada.com/ inschakeld om een degelijk spam filter te maken (zelfs bevestigingsmails bij levering van een pakje van bpost belanden in mijn spam folder). In afwachting van een beter spam filter kan het team zijn expertiese misschien gebruiken en bewijzen om het spam filter per mailbox configureerbaar te maken ;-)

 

 

Eigenlijk wel raar omdat je zegt dat van Bpost dat die geregeld in de spam terecht komen, want bij mij is dat tot hiertoe nog niet het geval geweest, werken ze dan met verschillende spamfilters op de verschillende mailservers of hoe is dat te verklaren? 

Ik heb daar geen idee van. Het markeren als spam van de bpost mails gebeurde tot enige weken geleden  bij mij ook niet.

Mogelijk wordt het spam filter algorithme soms aangepast.

Ik krijg wel behoorlijk veel echte spam in mijn inbox die niet gefilterd wordt als spam.

Intelligent spam filteren is allicht niet eenvoudig, een reden te meer om gebruikers de keuze te laten het spam filter van Proximus the deactiveren en in de plaats daarvan een eigen spam filter te gebruiken.
 

Geregeld krijg ik belangrijke e-mail in mijn spambox die geen spam is! Wanneer ik deze wil markeren als een goed bericht geeft mijn software aan dat het de provider is die dit als spam heeft gemarkeerd en dat dat in mijn programma niet te wijzigen is.

Niet tegenstaande ik bij Proximus al lang geleden heb aangegeven dat hun spamfilter moet uitgeschakeld zijn blijft Proximus zijn regeltjes toepassen.

Het is niet de provider (Proximus) die in mijn plaats moet bepalen wat spam is en wat geen spam is! Mijn software doet dat wel.

Proximus doe daar wat aan !!!!

Is er iemand bij wie die spamfilter wél werkt? Ik krijg steeds een hoop berichten in de spamfolder. Het gaat *nooit* om spam. Soms zijn het nieuwsbrieven enzo, maar het gaat ook over bevestigingsemails van reservaties of andere belangrijke emails. En zelfs de Proximus-factuur kwam al in spam.

In webmail geef ik dan telkens aan dat het geen spam is, maar ik heb niet de indruk dat er iets verandert.

Aangezien de diensten van Proximus er niets aan willen veranderen, is er iemand die weet hoe je een automatische regel instelt die alle berichten in de spamfolder naar de inbox verplaatst?

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat “(automatische) regels” (in Proximus webmail) enkel kunnen geplaatst worden op de “inbox”  en u de berichten uit de spamfolder enkel manueel kunt terugplaatsen

Reputatie 7
Badge +4

@Mattias_01 Via instellingen - email - regels kan je regels instellen in webmail, maar je kan geen regel instellen om alle mails van 1 map automatisch naar een andere map te verzetten. 

Als een mail foutief als spam wordt gecatalogeerd, kan je deze openen en dan bovenaan bij ‘meer’ aanduiden als ‘Markeren als geen spam’. 

Reageer