Skip to main content

Iedere dag om 07u00 am schakelt Sonos mijn radio streaming uit en krijg ik de melding/vraag of ik wil overschakelen van TV-modus (mijn TV is ook verbonden met de Sonos-app) naar een andere service (de radio-streaming in dit geval). 

Kan dit te maken hebben met de lease-tijd van mijn modem? Deze mogelijkheid werd in elk geval geopperd op een Sonos-forum.

Zo ja, kan ik dit zelf verhelpen? 

Voor een goed begrip: andere apps (zoals bv. mijn internetbrowser) blijven om 07u00 ongehinderd verder werken.

Ik herhaal nog even mijn vraag wegens geen reacties.

Ik stel telkens vast dat wanneer mijn Sonos streaming uitvalt (bijna altijd op dezelfde tijdstippen), de Proximus-decoder plots verschijnt tussen de devices. Als ik mijn Sonos streaming dan weer opstart, krijg ik telkens de vraag of ik de televisie wens te stoppen.

Kan men dit bij Proximus even bekijken, want het lijkt me duidelijk dat mijn decoder hier oorzaak is van het probleem.


@Rik_015 

Best ook eens uitleggen hoe je sonos aangesloten is 

Kan dit je hier mss al helpen :

→ Problemen met Sonos op nieuw netwerk | Proximus Forum


Dag Martin

Dank voor de reactie. Een van de componenten in mijn Sonos-netwerk is met een kabeltje verbonden met mijn Proximus TV-box. Ik heb een Bbox4 voor mijn internettoegang. Ik kan helaas momenteel niet (en ook helaas niet voor het eerst) op mijn MyProximus-app.

Verdere suggesties aub?


Er zijn hier en daar problemen geweest met MyProximus, als je die eens herinstalleert zou het kunnen terug in orde zijn.


App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Kan niet aan mijn producten en wifi-instellingen via de app omdat de app steeds wordt geopend via mijn professionele account met een spit-bill.

Wat nu? Help!


Ik heb dus twee accounts gekoppeld aan de nieuwe app-versie. Ik kan op mijn persoonlijke account niks ondernemen, ook bv. geen facturen bekijken. 


@Rik_015  De Proximus medewerkers/moderatoren komen hier pas morgen terug langs, maar je kunt wel nog tot 22u bellen naar de helpdesk 080022800 indien je dit wenst.

Ondertussen geef ik je ter info dit mee: Veelgestelde vragen over MyProximus | Proximus


@Rik_015  De Proximus medewerkers/moderatoren komen hier pas morgen terug langs, maar je kunt wel nog tot 22u bellen naar de helpdesk 080022800 indien je dit wenst.

Ondertussen geef ik je ter info dit mee: Veelgestelde vragen over MyProximus | Proximus

Nogmaals dank voor je reactie. Ik heb dit issue nu al zolang voor dat ik nog wel even geduld kan oefenen. Ik hoop dat ik verder kan worden geholpen, want zelf mee aan de oplossing werken zal al zeker niet lukken als ik dit niet via de app kan. 


@Rik_015 

 

We kijken je my proximus account na, kan je nog even je klantnummer toevoegen op je profiel a.u.b.?

 

Geert


@Rik_015

 

We kijken je my proximus account na, kan je nog even je klantnummer toevoegen op je profiel a.u.b.?

 

Geert

Done


@Rik_015 

Wanneer je inlogt op een laptop via www.proximus.be op my proximus met je privé account (dus niet via de app) heb je dan wel toegang tot je facturen.

Betreffende de Sonos en de digitale tv, heb je hierbij de decoder al eens herstart?

 

Geert


 


@Rik_015

Wanneer je inlogt op een laptop via www.proximus.be op my proximus met je privé account (dus niet via de app) heb je dan wel toegang tot je facturen.

Betreffende de Sonos en de digitale tv, heb je hierbij de decoder al eens herstart?

 

Geert

Ik herstart de decoder regelmatig, net als mijn internetbox.

 


 

dus via de laptop lijkt het te lukken. 

Maar nog steeds niet via de app?

 

Geert


 

dus via de laptop lijkt het te lukken. 

Maar nog steeds niet via de app?

 

Geert

Neen helaas niet Geert. Ik krijg de klassieke melding ‘oeps dit lukt niet’. Ik ben zogezegd ingelogd met de professionele account van mijn werkgever en kan dit onderdeel dus niet beheren. Ik heb mijn beide accounts aan de app toegevoegd, maar het schakelen tussen beide absoluut niet vlot. In de account van mijn werkgever zie ik de facturen wel. Dit verliep tot voor kort ook zeer problematisch. Ik werd constant met achterstallige betalingen geconfronteerd zodat ik begin deze maand waarschijnlijk onterecht te veel heb betaald. Ik heb dit wel gemeld aan mijn werkgever. Ik zie nu op dit eigenste ogenblik wel verschijnen dat er ‘niks te betalen’ is. Tot gisteren was dit echter nog niet zo. Voor de volledigheid: ik heb de app gisteren verwijderd en direct opnieuw geïnstalleerd, maar voor wat die facturen betreft lijkt er mij geen causaal verband.


@Rik_015 

als je uitlogd op de account van je werk dan blijft enkel je privé account nog over op de app. 

Kan je dan de facturen zien?

 

Geert


@Rik_015

als je uitlogd op de account van je werk dan blijft enkel je privé account nog over op de app. 

Kan je dan de facturen zien?

 

Geert

Bizar genoeg zie ik de functionaliteit om uit te loggen niet als ik naar mijn professionele account schakel, ook niet als ik ben uitgelogd in de app met mijn privé-account. Ik krijg alleen maar een knop te zien om in te loggen met een andere account.


@Rik_015 

Als je de app verwijderd, opnieuw installeerd en dan inlogt enkel met je privé account, krijg je dan je facturen te zien?

 

Geert


@Rik_015

Als je de app verwijderd, opnieuw installeerd en dan inlogt enkel met je privé account, krijg je dan je facturen te zien?

 

Geert

Ja inderdaad.

 


@Rik_015

Als je de app verwijderd, opnieuw installeerd en dan inlogt enkel met je privé account, krijg je dan je facturen te zien?

 

Geert

Ja inderdaad.

 

Ik kan nu ook een en ander zelf beheren. Wat kan ik eventueel doen om mijn conflict Sonos/TV-box te proberen verhelpen?


@Rik_015

Als je de app verwijderd, opnieuw installeerd en dan inlogt enkel met je privé account, krijg je dan je facturen te zien?

 

Geert

Ja inderdaad.

 

Ik kan nu ook een en ander zelf beheren. Wat kan ik eventueel doen om mijn conflict Sonos/TV-box te proberen verhelpen?

 

Heeft het ooit goed gewerkt met de Sonos of heb je van in het begin al problemen gehad?

 

Geert

 


@Rik_015

Als je de app verwijderd, opnieuw installeerd en dan inlogt enkel met je privé account, krijg je dan je facturen te zien?

 

Geert

Ja inderdaad.

 

Ik kan nu ook een en ander zelf beheren. Wat kan ik eventueel doen om mijn conflict Sonos/TV-box te proberen verhelpen?

 

Heeft het ooit goed gewerkt met de Sonos of heb je van in het begin al problemen gehad?

 

Geert

 

Ja altijd goed gewerkt tot ik problemen kreeg met mijn tv-box en ik op dat moment tegelijkertijd een nieuwe internet- en tv-box kreeg. 


@Rik_015 

was dat hetzelfde model decoder dat je bekomen bent of was dat een ander model?

 

 

Geert


@Rik_015

was dat hetzelfde model decoder dat je bekomen bent of was dat een ander model?

 

 

Geert

Een nieuw model.


@Rik_015 

ik neem contact op met onze dtv remote dienst met de vraag of een ‘bug’ of iets in die aard is op het model van decoder dat je nu hebt.

We houden je op de hoogte.

 

Geert

 

 


Reageer