Beantwoord

snelheid internet fiber flex vanaf 1 september

  • 1 September 2021
  • 17 reacties
  • 416 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

normaal vandaag werd de download snelheid verhoogd van 500mbps naar 1000 mbps .

in myproximus staat aangeduid dat mijn snelheid nu 1000mbps is voor download maar 

met een speedtest haal ik maar 470mbps . dus niets veranderd . is dit bij anderen ook zo?

danny

icon

Beste antwoord door Martin 7 September 2021, 15:20

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +4

De modem eens herstarten, dan mogelijk hoger.

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  al geprobeerd . helpt niet. danny

mss beide herstarten modem en bbox ? 

al zijn er nog die dit gemeld hebben dat de snelheid nog niet verhoogd is

Reputatie 4
Badge +2

@Martin ook geprobeerd. Helpt niet.  tog bedankt voor de raad. Danny 

is de snelheid bij jou al aangepast?

Ik zit hier met dezelfde probleem.

 

OPGELET: om technische redenen zal deze wijziging pas vanaf half september van kracht zijn

Reputatie 4
Badge +2

@Bart De Belder nee nog niet aangepast. normaal zou het eind volgende week of begin de week erna zijn .

 

Reputatie 4
Badge +2

vanaf vandaag  is mijn download snelheid  1 gbps . danny

Weten jullie of de snelheid ook verhoogd wordt voor het pack Fiber Epic Full?

 

Dit pack werd in iedere geval niet vermeld bij deze verhoging naar 1Gbps

staat ook niet in de product fiche → Epic_combo_full

Reputatie 4
Badge +2

ik denk het niet .voor epic heb je de 15 euro optie . 1000 down en 100 upload .danny

Inderdaad  product fiche → Epic_combo_full

Het is niet echt duidelijk.

Ik had hiervoor naar Proximus gebeld en een medewerker zei dat dit Fiber is en de snelheid dus verhoogt gaat worden.

 

dan gewoon het officieel antwoord afwachten van een Prox forummedewerker die hier de draad opneemt 

vanaf vandaag  is mijn download snelheid  1 gbps . danny

Bij mij is het ook aangepast.

Reputatie 2
Badge +1

OPGELET: om technische redenen zal deze wijziging pas vanaf half september van kracht zijn


Goh, dan heb ik geluk gehad, de laatste dagen van augustus. Mijn downloadsnelheid was volgens mij wel degelijk verhoogd. Er was namelijk net een nieuwe GNU/Linux Debian versie uitgekomen en ik heb die razendsnel kunnen downloaden.

Ondertussen heb ik sinds begin september geen pack meer (vaste telefoon en televisie opgezegd; enkel internet fiber en mobiel gehouden) en ben ik bijgevolg teruggevallen op 300 Mbps. Geen turbo meer, maar heus nog meer dan snel genoeg.

De volgende Debian versie zal nog wel even op zich laten wachten (naar verwachting toch zeker een jaar of twee), en tegen dan is mijn downloadsnelheid misschien wel sowieso weer verhoogd—Orange is blijkbaar van plan om ook fiber aan te bieden, en ik kan wat concurrentie op dat vlak best wel velen. Kan ik alleen maar mijn voordeel mee doen, ongeacht of Proximus te zijner tijd al dan niet moeite wil doen om mij als klant vast te houden. Ik mag dan overigens wel niet zo bijzonder hoog oplopen met Proximus als organisatie, maar dat wil niet zeggen dat ik er zomaar van uitga, dat het bij de concurrentie beter is. Je weet wel, dat verhaaltje over gras en groen en zo.

Reputatie 7
Badge +4

@Doxie Het zijn enkel de Flex packs waarbij de downloadsnelheid verhoogd. Al de klanten die hiervan gebruik kunnen maken zijn hiervan persoonlijk op de hoogte gebracht via sms en mail/brief. Mijn excuses voor de verwarring die ontstaan is door de foute info die je kreeg. 

Reageer