Skip to main content

Mijn snelheid is van 

70/20 naar 50/15 gegaan op edpnet, toen ben ik veranderd naar proximus en nu is deze nog verder gezakt naar 40/10 

 

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   40,000 kbps
Upstream current bit rate:     10,000 kbps

Downstream max bit rate:       49,540 kbps
Upstream max bit rate:         10,210 kbps

Downstream attenuation:        21.9 dB

Downstream noise margin:       16.6 dB
Upstream noise margin:         7.5 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   8b
Estimated distance:            648 m

Proximus profile name:         40/10
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no

Op maandag nemen de Proximus medewerkers hier de draad op (weekend niemand) die kunnen dan uw lijn eens testen op fouten.


@Trical je kan altijd zelf al eens de lijntest uitvoeren :

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap van die resultaten op het scherm, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Maandag kunnen de Prox forummedewerkers ook eens de lijn op fouten bekijken en ook de stand van de evaluatie van de DLM natrekken

Houd er rekening mee dat het DLM-Proces volledig geautomatiseerd is.
Het DLM-proces blijft uw lijn volgen en testen om een stabiele lijn en volledige kwaliteit te garanderen. 


@Trical je kan altijd zelf al eens de lijntest uitvoeren :

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap van die resultaten op het scherm, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Maandag kunnen de Prox forummedewerkers ook eens de lijn op fouten bekijken en ook de stand van de evaluatie van de DLM natrekken

Houd er rekening mee dat het DLM-Proces volledig geautomatiseerd is.
Het DLM-proces blijft uw lijn volgen en testen om een stabiele lijn en volledige kwaliteit te garanderen. 

7 keer geprobeerd maar ik krijg telkens “dit klantummer is niet geldig” ik gebruik de gegevens van op mijn factuur..


Er zijn er inderdaad nog die hiermee problemen ondervinden maar morgen kunne de prox forummedewerkers dit verder eens onder de loep nemen voor u.


Er zijn er inderdaad nog die hiermee problemen ondervinden maar morgen kunne de prox forummedewerkers dit verder eens onder de loep nemen voor u.

mijn klanen nr is blijkbaar een cijfer te kort


En het klantnummer op http://myproximus.be is dit het zelfde dat je daar ziet als op je factuur.


En het klantnummer op http://myproximus.be is dit het zelfde dat je daar ziet als op je factuur.

Jup, slechts 8 cijfers.


@Trical Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.


@Trical Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

Heb mijn klantnr erin gestoken.


@Trical Ik heb dit even nagekeken voor je. Dit wilt zeggen dat dit voor jou op dit moment de meest stabiele snelheid is. 

Zoals @Martin zegt is dit een automatisch proces.


@Trical Ik heb dit even nagekeken voor je. Dit wilt zeggen dat dit voor jou op dit moment de meest stabiele snelheid is. 

Zoals @Martin zegt is dit een automatisch proces.

Blijkbaar kon het vroeger toch sneller.  Er staat ook dat ik een 8b profiel heb terwijl dit vroeger  17a was.

Als het niet sneller kan ga ik wel bij telenet luisteren voor 4 euro meer heb ik ik dan 200mbit ipv amper 40.. 


@Trical Helaas kan ik niks veranderen aan het lijnprofiel. Kan je je modem eens resetten?


@Trical Helaas kan ik niks veranderen aan het lijnprofiel. Kan je je modem eens resetten?

Ik heb deze herstart nu


@Trical Ik heb de DLM nog eens laten lopen. Als hier je snelheid niet mee wordt verhoogd kunnen we er helaas niks aan veranderen.


@Trical Ik heb de DLM nog eens laten lopen. Als hier je snelheid niet mee wordt verhoogd kunnen we er helaas niks aan veranderen.

Kan de lijn niet onderzocht worden? Het is toch niet normaal dat de lijnwaarden meermaals achterruit gaan over de periode van twee jaar?


@Trical Ik heb al een meting gedaan van je lijn. Dit ziet er in orde uit. Ik stel voor dat we het DLM proces nu even zijn werk laten doen en daarna verder kijken indien nodig.


@Trical Ik heb al een meting gedaan van je lijn. Dit ziet er in orde uit. Ik stel voor dat we het DLM proces nu even zijn werk laten doen en daarna verder kijken indien nodig.

Ok, hoelang moet ik wachten tot DLM passeert? 


@Trical Het DLM proces is nu bezig, dit zal blijven doorgaan tot het de meest stabiele en kwaliteitsvolle snelheid heeft gevonden.


code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   40,000 kbps
Upstream current bit rate:     10,000 kbps

Downstream max bit rate:       49,810 kbps
Upstream max bit rate:         10,182 kbps

Downstream attenuation:        22.0 dB

Downstream noise margin:       16.9 dB
Upstream noise margin:         7.3 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   8b
Estimated distance:            652 m

Proximus profile name:         40/10
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no


 

 

De snelheid is nog steeds niet beter...


Het is aan de Prox specialisten om uit te vissen of je lijn op één of andere manier kan verbeterd worden.
Het ideale zou zijn dat er fiber zou komen natuurlijk: fiber_checktool 


Het is aan de Prox specialisten om uit te vissen of je lijn op één of andere manier kan verbeterd worden.
Het ideale zou zijn dat er fiber zou komen natuurlijk: fiber_checktool 

Fiber komt niet...


@Trical Uit de meting blijkt dat er 40 mbps tot op je modem binnen komt. 


Reageer