Beantwoord

Snelheid

  • 19 March 2018
  • 71 reacties
  • 1500 Bekeken

Ben opeens van 60mbps naar 40 mbps download en van 5ms ping naar 25 ms ping en van 9.5 upload naar 5 - 6 upload. Is er iets met jullie systemen aan de hand en heb ik weldra terug de gewoonlijke snelheid ?
icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2018, 22:22

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De modem wordt vervangen.
Reputatie 7
Badge +4
Technisch haalbare snelheid is één ding, maar onder bepaalde abonnementen zal je niet zo veel halen (bv. Internet Start wordt geadverteerd onder een maximale snelheid van 50 Mbit/s).
Reputatie 7
Badge +3
Het is een electronsch apparaat, het kan wel degelijk verslijten.

Waar ga je de modem precies omruilen? Want in een proximuswinkel is dat sinds dec. 2015 niet meer mogelijk.

Groeten Geert
jongens het lag aan de modem dus want nu werkt alles ok!
bedankt voor de feedback.
Dat zullen de medewerkers bij Proximus dan wel kunnen uitvissen wat er aan te doen valt, dus wacht hun reactie best af. (je hebt trouwens al een privébericht gestuurd.)
bellen naar de helpdesk 0800 22 800 kan ook altijd natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +4
U bent blijkbaar rechtstreeks - uiteraard via de KVD (straatkast in u buurt) - aangesloten op vdsl2-apparatuur in/van de lokale centrale van uw locatie
In de betrokken straatkast is geen actieve apparatuur (vdsl2 vectoring) voorhanden

Concreet bevindt u zich blijkbaar in zone 1 met een basisprofiel van 30 Mbps dat door de DLM - indien mogelijk - tot 70 Mbps kan verhoogd worden (zodat u andere gebruikers en andere gebruikers u niet storen)
Bovenstaande is functie van de lengte van de kabel, functie van het aantal gebruikers, fysische toestand van de kabel, enz.
De vraag is dus eerder tegen wanneer gaat Proximus u vdls2 vectoring (= 70 basisprofiel in zone 1) kunnen aanbieden
De korte termijnplanning (6 tot 12 maanden) moet bij technische medewerkers van Proximus zeker vrij gedetailleerd gekend zijn (en de langere termijn tot 2020 in meer algemene lijnen bij het technisch management/middenkader), tenslotte zou elkeen in EU tegen 2020 immers minstens over een 30 Mbps- aansluiting kunnen beschikken (en 50% van ons over minstens 100 Mbps)

= er is nog werk aan de winkel (of zou België weer eens op het strafbankje komen?)
uiteraard kunt u ook uw licht opsteken bij de concurrentie (teleditributie) om te zien wat zij u eventueel al dan niet beter kunnen bieden
Reputatie 7
Badge +4
Kan je even kijken of het probleem zich nog voordoet, froglicker?
Reputatie 7
Badge +4
Doet dit zich voor op meerdere toestellen? Verbinding nagekeken en die ziet er in se wel goed uit.
Reputatie 7
Badge +4
That's fine! Maar zo wordt het iets moelijker om uit te sluiten of het probleem zich eventueel voordoet op je toestel zelf (of misschien de kabel). Tot op de modem meten we alles wel ok uit. Je zou onder je abonnement in ieder geval tegen de 50 Mbit moeten halen, zoals voorheen het geval. Is er een mogelijkheid om eens met een ander toestel te testen (eventueel van iemand anders)?
ok goed ik zal mijn oudere dell laptop bovenhalen en daar een meting mee doen, tot sbiet...
Reputatie 7
Badge +4
Ok, alvast bedankt 🙂.
Inderdaad klopt als een bus zoals men zegt ☺️ net zoals de uploadsnelheid gecapt wordt volgens het internet abo dat je hebt, ik bedoelde eigenlijk meer zijn lijnsnelheid = modem synchronisatiesnelheid, die hij kan uitlezen met zijn sagemtool, dat kan eventueel in de tijd zakken tot een "Vectored DLM_min VDSL" snelheid = Vectored VDSL basis snelheid hier in dit geval = 70Mbps.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt! 🙂
ik heb dus mijne oude dell inspiron 8600 bovengehaald, de ethernet lan drivers nog kunnen vinden en ze geinstalleerd...op windows xp:) ...die laptop is al zeker 14 jaar oud ofzo maar werkt nog goed 🙂 Om jullie zeker van antwoord te kunnen dienen heb ik hier nu testen uitgevoerd maar helaas, nog steeds hetzelfde!
ziehier de screenshot:

Reputatie 7
Badge +4
ik heb nog even een aanpassing uitgevoerd
je modem zal even hersynchroniseren
kan je hierna even dit opnieuw testen ?

mvg
Reputatie 7
Badge +4
kan je ons hiervoor berichten via prive ?
dan doen we het nodige hiervoor

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan
Maar wat was nu eigenlijk de reden van lage download?
ik ga zaterdag de modem omruilen, ben benieuwd ...Zo'n modem verslijt toch niet echt of wel?
Alles kan natuurlijk vroeg of laat om één of andere reden eens slecht gaan werken of defect gaan en als ze deze vervangen kunnen ze natuurlijk ook dit als reden al uitsluiten.
En ik ben ook benieuwd of het dan zal opgelost zijn, laat het in ieder geval eens weten...
Reputatie 2
Badge
Bij mij thuis heb ik ongeveer 35 Mbps dowloadsnelheid en 15 Mps upload. Bij familie in Oostende - ook proximus - had ik het dubbele in download... Allebei een bbox 3... Hoe komt dit? Bedankt!
Heb je de test gedaan met > https://pxs.speedtestcustom.com/
De minimum gegarandeerde snelheid vind je hier > klik hier

Maar proximus kan ook eens nakijken of er problemen vast te stellen zijn op je lijn.. als ze hier langskomen seffens...

NB: het is normaal dat je op één locatie tov een andere locatie, ook andere snelheden kunt hebben, hangt van de lijn af waarop je aangesloten bent : lijnlengte, verzwakking … kortweg van de kwaliteit van je distributie kabel waarop je bbox modem aangesloten is ...
Reputatie 7
Badge +4
Bij mij thuis heb ik ongeveer 35 Mbps dowloadsnelheid en 15 Mps upload. Bij familie in Oostende - ook proximus - had ik het dubbele in download... Allebei een bbox 3... Hoe komt dit? Bedankt!
Hi peter
Zoals martin aanhaalde is locatie van belang voor snelheid.
Iemand die vlak naast de centrale woont zal een hogere snelheid halen dan iemand die 2km verder woont.
Ook type technologie geeft een verschil. bvb vdsl2 en fiber gebruiken beide een bbox3 maar kunnen uiteraard een verschillende snelheid geven.

k heb even je verbinding nagekeken en je lijn ziet er prima uit.
Werk je enkel via wifi ? Je kan eventueel even proberen om je wifikanaal even aan te passen en nagaan of je snelheid verhoogt.
zo kan je nog iets hoger moeten halen dan de huidige 35mb
Reputatie 2
Badge
Ok bedankt. Ik dacht wel dat het te maken had met afstanden tot een centrale. Maar geen probleem hoor. Van het moment dat mijn modem nog up to date is, ben ik tevreden.
Maar dat wifikanaal aanpassen, hoe moet dat?
Wat is precies het verschil tussen 2.4 en 5 Ghz?
Bedankt voor de nuttige info die ik al van jullie heb gehad (bedankt Martin!).
Groetjes,

Peter

Reageer