Beantwoord

SMART TV GEEN INTERNETVERBINDING

  • 11 April 2020
  • 7 reacties
  • 1477 Bekeken

Mijn Sony smart TV kan plots geen verbinding met het internet meer maken. Hij is via Wifi en LAN verbonden met mijn rouiter maar heb dus geen internet. Met mijn laptop en smartphone werkt alles perfect.

icon

Beste antwoord door M_016 11 April 2020, 11:00

Bekijk origineel

7 reacties

Als hij geen verbinding maakt via wifi zou iets kunnen te maken hebben met “smart wif” (One SSID) op je bbox. maar als die ook niet kan verbinden met LAN dan is er nog iets anders aan de hand, ik weet nu niet juist of de TV automatisch verbinding maat met LAN als het via wifi niet lukt, mss moet je eens gaan kijken in de instellingen van je TV 

zie ook >  klik hier  bv >klik hier

Anders bij wijze van test zou je eerst eens kunnen checken of het iets met smart wifi te maken heeft door smart wifi / One SSID iets zou te maken hebben door One SSID te deactiveren in geval deze zou geactiveerd staan.

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later na de test ook weer op de zelfde manier activeren.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.sony.be/nl/electronics/support/televisions-projectors/articles/00127011

Indien uw Sony, uw laptop en uw smartphone op dezelfde wijze aangesloten zijn op uw router, ligt het probleem mijns inziens niet bij Proximus = best de Sony support voorstellen hierbovenproberen

Succes 

Bedankt M_016.

Probleem zat inderdaad bij de TV. Heb alles losgekoppeld en uitgezet, TV gereset en a het werkt terug!!

ook altijd goed van ook af en toe eens te checken of er firware update is voor je TV

@Bart_022 heb je echt een factory reset moeten uitvoeren 

en had je smart wifi (one ssid)actief staan op je bbox? 

ook altijd goed van ook af en toe eens te checken of er firware update is voor je TV


Bedankt voor de tip maar doe ik nu en dan!

 

@Bart_022 heb je echt een factory reset moeten uitvoeren 

en had je smart wifi (one ssid)actief staan op je bbox? 


Heb inderdaad een factory reset gedaan, ging vlot!

Ik ben niet meer naar de instellingen van mijn bbox gaan kijken, alles werkte.

Reageer