Vraag

Smart TV en internetverbinding

  • 28 juni 2020
  • 19 reacties
  • 183 Bekeken

Ondanks de positieve LAN-verbinding en draadloze verbindingsinstellingen kan mijn smart TV niet internetten.  Server kan niet gevonden worden. 

Beschik over Samsung Smart TV UE40D8000.

Wat moet ik doen?

Mvg., 

S. Pauwels 


19 reacties

als je de tv via een utp netwerkkabel verbindt aan de bbox staan je netwerkinstellingen dan automatisch of heb je manueel alles ingevoerd 

zie > https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-UE40D8000/preview-handleiding-270480.html?page=0090

Reputatie 6
Badge +2

Kijk of er ook geen update beschikbaar is voor jouw TV : https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-kan-ik-de-firmware-of-software-versie-van-mijn-tv-bijwerken-via-internet-automatisch/

Eens er internetverbinding met de TV is zal dit mogelijk zijn via internet anders 

zo > https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-via-usb/

Beste, 

Inderdaad firmware bijgewerkt via USB.

Utpkabel vanaf modem in kelder naar wifi booster naast TV.

Connectie via draadloos. Geraak tot op Google pagina maar kan de items niet raadplegen, server niet gevonden. 

Welke adressen op, subnetmasker, gateway en dns server moet ik inbrengen. Nu wordt het automatisch geselecteerd maar er zal wel iets anders in moeten niet?

Mvg., 

Bij het proberen tot stand komen via draadloos vraagt hij een pincode in te voeren in de draadloze router. En dan op ok te drukken. 

Pincode op router??

Hoe te doen? Moet ik naar de user settings via IP-adres? En waar dan in te brengen. 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi bv. p.104

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201201/20120128102147585/17_DUT_GPDVBEUA-0106.pdf

 

U dient de WiFi Key (WiFi password) voorhanden op uw Bbox in te voeren op uw TV

Ik begrijp dat enkel WiFi b/g/n zou ondersteund worden (WiFi 2.4 band) eventueel dient bij problemen OneSSID te worden uitgeschakeld in uw Bbox (via LAN IP 192.168.1.1 als user met uw userpassword ook voorhanden op uw Bbox: OneSSID indien actief “enable” → “disable” -en omgekeerd - door op de OneSSID banner te klikken)

OneSSID = 1 SSID van het type WiFi-2.4-xxxx én voor WiFi 2.4 én voor WiFi 5.0 

Indien OneSSID  niet actief is hebt u 1 SSID type WiFi-2.4-xxxx en 1 SSID type WiFi-5.0-xxxx

Kan dat dat in het TV-klavier één ontbrekend teken (speciale tekens) de boel kan saboteren. Dan zou ik alles moeten aanpassen (nieuw paswoord). 

Reputatie 3
Badge +1

Utpkabel vanaf modem in kelder naar wifi booster naast TV.

Connectie via draadloos. Geraak tot op Google pagina maar kan de items niet raadplegen, server niet gevonden. 

 

 

Waarom draadloos verbonden?

De Proximus WiFi booster heeft toch 4 RJ45 poorten (waarvan één bezet is met de kabel naar de modem). Je hebt dus nog 3 vrije poorten om toestellen bedraad aan te sluiten (decoder, TV, ...)

 

Heel waarschijnlijk heb je bij de TV geen goed bereik op 2.4 GHz, gezien je modem in de kelder staat. De WiFi booster zal hier niet veel helpen, gezien - voor zover ik het begreep - de proximus WiFi booster alleen op 5.0 GHz werkt?

 

Kan dat dat in het TV-klavier één ontbrekend teken (speciale tekens) de boel kan saboteren. Dan zou ik alles moeten aanpassen (nieuw paswoord). 


Ja, een nieuw paswoord zal natuurlijk noodzakelijk zijn, als het oude paswoord tekens bevat die je met het TV-klavier niet kan intypen :confused: .

Maar jouw Samsung TV ondersteunt toch WPS? Dan moet je geen paswoord ingeven: activeer WPS, en dan heb je 2 minuten tijd om naar beneden te lopen en op de WPS knop te drukken van je B-box3.

 

 

Wps inderdaad enkele malen gedaan zonder succes. Ik zal eens kijken naar de user settings en de beschrijving voor het bereik bekijken. 

Reputatie 7
Badge +4

Vermits de booster dichtbij de TV staat is het inderdaad aangewezen eerst een bekabelde aansluiting tussen booster en TV te proberen … normaal zou mijns inziens alles automatisch moeten kunnen verlopen

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie

Een booster heeft blijkbaar maar 2 LAN-poorten dus misschien de decoder tijdelijk loskoppelen**

Voor zover mij bekend heeft een Booster zowel 2.4 als 5.0 WiFi mogelijkheden (cfr. andere berichten hier en op userbase), ik heb er zelf geen en kan het dus niet controleren

Inderdaad cfr handleiding WPS wordt ondersteund p.110 zodat eventuele problemen met speciale tekens zouden kunnen omzeild worden

Succes.

 

 

Het is mogelijk om beide frequenties te extenden met de Wifi booster.

Reputatie 6
Badge +2

Je mag ook niet vergeten dat je ook een functie switch hebt op zo’n afstandsbediening zodat je toch speciale karakters kan intypen meestal aangeduid als Fn,shift knop en dan switch je naar speciale karakters. Dat is ook nog een mogelijkheid. Het is enkel de Wi-Fi bridge die enkel maar 5.0 band ondersteunde. Dat is het geval op mijn afstandsbediening van TP-Vision (hebben een licentie op de Philips merknaam) tv en dat moet ook zo zijn bij andere fabrikanten.

philippe_d schreef: De WiFi booster zal hier niet veel helpen, gezien - voor zover ik het begreep - de proximus WiFi booster alleen op 5.0 GHz werkt

 

philippe_d bedoelde hiermee waarschijnlijk dat de booster op 5.0 contact moet kunnen maken met de bbox.

Server blijft onvindbaar. 

Alle voorgaande stappen overlopen.

Ik moet een oplossing vinden voor de tv connectie die nu via utp kabel aangesloten is op wifibooster. Smart hub opent veel te laat via WiFi.

Utp in lanaansluiting TV lukt niet. En hoe moet ik server vinden? 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb nog wat verder gezocht en het probleem ligt aan de webbrowser die geen flash ondersteund waardoor je niet naar youtube,netflix,… kan surfen op jouw tv. Zie dit antwoord:https://eu.community.samsung.com/t5/TV/Web-browser/td-p/763987/page/2 (antwoord van de moderator AndrewL). Je kan enkel proberen of je de apps niet kan updaten: https://www.samsung.com/in/support/tv-audio-video/how-to-update-an-app-in-samsung-smart-tv/

maar dan moeten ander zaken die geen flash nodig hebben, goed werken toch..

Andere apps werken ook niet.

Reputatie 6
Badge +2

Dat is jammer genoeg een probleem wanneer een smart tv al een aantal jaren oud is (deze tv dateert uit 2011 (lancering). Na x aantal tijd trekt de fabrikant de stekker uit het smart tv platform. Soms zijn het ook de app makers die heel oude versies van de app die op tv’s staat niet meer ondersteunen en het dan niet meer werkt. Buiten proberen apps te updaten kan je niet veel meer doen op jouw tv. Je kan nog een reset uitvoeren van het smart hub platform: https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/hoe-reset-ik-de-instellingen-van-mijn-samsung-smart-hub/

Reageer