Vraag

slimme wifi activeren via link van mail= scam?

  • 7 July 2020
  • 5 reacties
  • 311 Bekeken

Ik heb net een mail ontvangen van info@news.proximus.com. Daarin staat een link om je slimme wifi te acvtiveren. Er staat ook “opgelet, de link in deze mail is persoonlijk en beveiligd”. Het zag er op eerste en 2de zicht allemaal heel proper uit maar iets in mij rook onraad en ik vroeg me af op Proximus dat wel doet op die manier.

Op de echte website staat enkel vermelding dat we een brief gaan krijgen en geen mail.

Klopt mijn vermoeden?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Bart,

Indien het phising is mag je die mail doorsturen zie de info in deze link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-fraude-via-e-mail-pop-up-web-sms-telefoon.html

Geert

dit is een officiële mail van proximus dit is om je bbox in te stellen op “One SSID” 

 PS: Smart wifi / "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie ("Smart wifi") zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest
    optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.

bijkomende info:

kun je ook gewoon weer uitzetten moest je hierbij problemen ondervinden,
via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad dir komt van Proximus cfr reactie/info @Martin 

Reputatie 6
Badge +3

Het is wel niet altijd een goed idee om die "slimme" wifi te activeren.

Kan problemen geven. 

 

Dus werkt je wifi goed, dan zou ik die One SSID slimme wifi niet activeren. 

Inderdaad dit is hier op het forum al lang heel duidelijk geworden, maar je kunt altijd eerst proberen met “one ssid” actief en als je er echt problemen mee ondervindt en moeilijk zelf kunt ontdekken aan wat het gelegen is, schakel je die gewoon uit en ook weer in, zoveel en dikwijls je het zelf wilt :slight_smile: zoals ik hier juist boven beschreven hebt.

Reageer