Vraag

Skynet mails gaan verloren

  • 1 August 2023
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Beste, ik heb gemerkt dat een aantal mails verloren gaan bij Skynet. Even checken via de Proximus webmail en ze zitten ook niet bij Junk of Spam.

Over welke mails gaat het:
1. Ik beheer een Mailchimp waarmee ik communiceer met een groep. Mijn Skynet-adres zit samen met nog twee adressen in hun database. Ik ontvang de nieuwsbrief nooit op Skynet. In GMail wel steeds in Spam.
2. Vroeger heb ik heel wat logins aangemaakt op sites via mijn Skynet-adres. Soms bij een vergeten wachtwoord kan je vragen om een herstel-URL te sturen naar dat adres. Dit soort mails komen zelden of nooit toe op Skynet.

Kan het dat Skynet nog een filtering doet voor dat het eventueel als Spam of Junk wordt gezien? En dat die mails dan ook nergens te vinden zijn in je mailbox?
 

Zoja, wat is er aan te doen? 

Groetjes,
Marnik


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@willema2 

gebruik je buiten de webmail nog een ander outlook of mail programma op een laptop of smartphone?

 

Geert

Dag Geert,

Ik gebruik eigenlijk bijna uitsluitend Outlook 365 op PC en Outlook en Mail-app op iPhone.

Omdat ze daar niet verschijnen ben ik even gaan kijken in de Webmail. Maar die inhoud blijkt dus identiek te zijn aan eerstopgenoemde versies. Wat logisch is met IMAP.

Met wat zoeken, heb ik deze problematiek nog tegen gekomen op dit forum. 
Ik val hiervan een beetje in verbazing. Nooit gedacht dat een mailprovider mails zou achterhouden. Wel dat die in Spamfolders kunnen terecht komen.

En ook straf: als ik in mijn MailChimp-account kijk, dan blijkt die nieuwsbrief correct ontvangen te zijn door Skynet. 

@willema2 

Hoi Marnik,

heb je toevallig al een oplossing gevonden voor het probleem met Mailchimp? Wij zitten in eenzelfde situatie.

 

Bedankt!

Katy

Dag Katy, naar wat ik vernomen heb (van een docent Wordpress en Mailchimp bij Syntra) doet Mailchimp moeilijk als je die verstuurd vanuit een adres zoals Gmail, Hotmail, Skynet, …
Best versturen vanuit een mailadres met eigen domeinnaam.

Onze organisatie gaat dus een domeinnaam kopen. Dat kost niet zo veel en het is niet nodig om daar ook een uitgebreide website aan te koppelen.

Voor zover aan de kant van Mailchimp. Ik zie in mijn Mailchimp account dat er wel degelijk geleverd is op mijn Skynet-adres. Waarom die mail helemaal nergens te vinden is in geen enkele map op Skynet is niet echt hoopgevend. Het ziet er naar uit dat er gewoon veel post verloren gaat op zo’n mailservers.
Vroeger was ik in de naieve veronderstelling dat dit technisch niet kon en dat alleen de facteur wel eens een brief kon verliezen ;-)

 

Bedankt voor de info ! En teleurstellend dat mails verloren gaan….

Reageer