Beste
Ik probeer iemand te helpen die een probleem heeft met het verzenden met mails vanaf zijn @skynet.be mailadres vanuit Outlook 2016 op een laptop met Windows 11.
Wanneer de persoon vanuit Outlook een mail verzendt, dan komt deze eerst even in de folder “Postvak UIT” en daarna in de folder “SentEmail” maar deze komt nooit aan bij de ontvanger van de mail.
Mails die vanaf de webmail verzonden worden komen eveneens in de “SentEmail” folder terecht en komen wel correct toe bij de ontvanger.
Mails die vanaf de Samsung E-Mail app op de Samsung smartphone van de gebruiker verzonden worden komen ook toe bij de ontvanger, maar deze komen in de folder “Sent”, en dus niet in “SentEmail” zoals de overige verzonden mails.
De instellingen in Outlook zijn als volgt:
- Inkomende e-mail:
- Server: imap.proximus.be
- Poort: 993
- Versleutelingsmethode: SSL/TLS
- Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
- Uitgaande e-mail:
- Server: relay.proximus.be
- Poort: 587
- Versleutingsmethode: STARTTLS
- Time-outs voor server: 1 minuut
- Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Uit
- Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Aan
- Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende e-mail
Heeft iemand van jullie een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en hoe we dit kunnen oplossen?
Indien jullie bijomende gegevens nodig hebben van de persoon in kwestie (mailadres, ...) dan mogen jullie het uiteraard laten weten!
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet
Niels