Vraag

sinds nieuwe modem sonos niet verbindbaar

  • 2 May 2020
  • 2 reacties
  • 773 Bekeken

Beste,

Deze week ontving ik een nieuwe modem omdat de oude kapot gegaan is. 

Bij het opnieuw installeren van mijn smart home apparaten lukt het mij echter niet meer om mijn Sonos one aan te sluiten op het WiFi netwerk. Evenmin mijn smart plugs (één van het merk sonoff en één van het merk shelly) kan ik aansluiten.

Dit lijkt me geen toeval meer. 
Ik las online iets over one ssid. Dit staat inderdaad enabled bij mij. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Graag had ik geweten hoe ik deze functie kan uitschakelen zodat ik kan proberen om mijn drie apparaten terug in mij WiFi netwerk aangesloten te krijgen. 


2 reacties

@Charlottebxl gewoon eens proberen door One ssid uit te zetten op de bbox, indien die actief staat en zo weet je direct of het er iets mee te maken zou hebben.

heb je de wifi naam en wachtwoorden ook gebruikt van de nieuwe bbox die op de sticker staan van de nieuwe bbox zelf 

PS: One SSID deactiveren:
Als je vermoedt dat dit de oorzaak zou zijn van je probleem dan kun je als test deze eens deactiveren,
dan kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug activeren op net de zelfde werkwijze.

Reageer