Vraag

sinds fiber met bbox3v+ valt wifi constant weg bij gamen

  • 12 November 2020
  • 4 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo

Sinds vorige vrijdag is er bij mij de fiber verbinding gelegd, met modem en bbox 3v+. Alles leek te werken, verbinding ok, snelheid leek ook goed. Totdat ik ‘s avonds wilde gamen (Division 2) op PS4 Pro. Om de haverklap werd ik (bij verbinding met wifi) uit het spel gegooid wegens verbroken verbinding. Met de kabel ging het iets vlotter, maar ook daar was een gigantische ‘lag’ te bespeuren (volgens bekabelde speed test is de lijn stabiel met 330down / 29up). Tot vorige vrijdag was er echter geen vuiltje aan de lucht, via DSL met een Fritzbox als modem. 
Ik heb al op het forum gekeken en ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem. Er wordt vaak gesuggereerd dat je eens moet herstarten, of dat het om het OneSSID zou gaan. Dat is afgezet, en het probleem blijft zich continu voordoen, zowel op de 2.4 als de 5ghz lijn. Het zou leuk zijn als simpelweg een nieuwe bbox de oplossing zou zijn, maar ergens twijfel ik eraan…?

 

Met vriendelijke groet

 

B.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@uniekegebruikersnaam 

 

Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel dan meet ik je aansluiting even uit.

 

Geert

Dag GeertC

 

is toegevoegd.

Er is nog steeds geen verbetering te merken… internet valt constant uit, ook tijdens het telewerken. De bebox heeft het zelfs op zich genomen om zichzelf af en toe te herstarten.

Reputatie 7
Badge +4

@uniekegebruikersnaam Als ik het goed begrijp gebruik je zowel een B-box als een Fritzbox ? Kan je eens testen met enkel de B-box en zo weinig mogelijk toestellen daarop aangesloten ? Valt het signaal dan nog weg, is het sneller ? 

Ik zie ook dat je Wifi niet altijd optimaal is. Met deze tips kan je dat signaal eens nakijken en uittesten waar je toestellen het best staan. 

Reageer