Skip to main content

Al enige tijd verschillende problemen met PROXIMUS

1. Downloadsnelheid van 98 mbps naar 18 mbps. Na herstart 45 mbps. Via chat wordt toegegeven dat dit veel te laag is. Fabrieksreset uitgevoerd (geen idee, heb er niets van gemerkt, noch enige verdere communicatie hiervan ontvangen)...is dit uitgevoerd?

Alles blijkt normaal, doch downloadsnelheid is veel te laag, ook volgens Proximus

Er wordt mij gisteren voorgesteld een telefonische afspraak te maken met het expertenteam van              Proximus. Lijkt mij nuttig, dus afspraak vastgelegd vandaan tussen 11u00 en 13u00. Ik was                      klaar...echter buiten PROXIMUS gerekend….weeral geen kat gehoord.

1. Ander probleem, waarvoor nog steeds geen antwoord/oplossing is bij het wijzigen van kanaal (naar gisteren bijv.) het scherm blijft hangen...Oeps er is een fout opgetreden.

Al een paar keer gemeld….helaas WEERAL in de kou.

PS : ik zit op 2 meter van de modem

Zo kan het toch niet meer verder met de klantendienst bij PROXIMUS?

Waarom worden klanten die al meer dan 30 jaar klant zijn UITGELACHEN?

Ik wacht nu op een deftige reactie en een tegemoetkoming in mijn facturen

Want, dit moet ik wel toegeven...de facturatiedienst werkt perfect...steeds op tijd en steeds duurder en duurder.

@C Ocker is die Tv box verbonden via wifi met je modem of met UTP kabel, de problemen daarvan kunnen samenhangen met je trage snelheid op de modem, dus eerst moet die problemen met de snelheid opgelost geraken.

er zijn nog enkele plekken waar de snelheid te laag is via VDSL door te ver van de kast te zitten of een probleem met de kabel door een verkeerde lassing of nog iets anders.

hoop dat proximus je probleem kan oplossen.

Hallo Master-magic. Deze vraag heb ik ook gesteld (ver van de kast - overbelasting ….) wordt zelfs niet op gereageerd door PROXIMUS.

Naar mijn mening weten ze het wel, maar willen hier gewoon niets aan doen...enkel de tijdige facturatie telt nog;

Krijg net dit binnen:

Informatie over onze producten

Beste klant,

Naar aanleiding van ons gesprek sturen we jou graag de informatie met betrekking tot het aanbod dat we hebben besproken:

Flex Emergency Internet

Bedankt voor je vertrouwen en tot binnenkort!

Nu zijn we er toch mee aan het lachen PROXIMUS?

@C Ocker allemaal echt raar, ken nog iemand die in hetzelfde schuitje zat, te ver van de kast en af en toe uitval en ze konden het niet oplossen, ook te lage snelheid dan waar die voor betaalde, is uiteindelijk overgegaan naar telenet, het kost hem meer maar heeft nu wel de snelheid waar die voor betaald.

wil maar zeggen, er zijn veel problemen maar wordt door de drukte en te weinig personeel soms niet direct opgelost.

Je mag inderdaad niet veralgemenen want als je het forum hier regelmatig volgt kun je ook vaststellen dat er heel veel zaken wel heel goed opgelost worden door de PX moderatoren, akkoord sommige problemen kunnen soms een tijd aanslepen maar je mag niet vergeten dat de PX moderatoren ook dikwijls afhangen (indien zij niet direct zelf kunnen ingrijpen om te oplossing aan te bieden) van de achterliggende bevoegde diensten waar ze uiteindelijk het probleem moeten aanpakken/oplossen.

Martin, alle begrip voor, het is nieuwjaar voor iedereen, maar dan moeten ze geen afspraak vastleggen vandaag tussen 11u00 en 13u00 en dan niets van hen laten horen. Ik heb dan liever dat ze zeggen onze kantoren zijn vandaag gesloten dan nu klanten naar de ...te sturen

Daar ben ik het inderdaad met je volkomen eens, want dit zou trouwens gemakkelijk moeten kunnen te volgen zijn onder je afspraken via http://myproximus.be  onder “Opvolging”

→ https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Interactions__/

Je mag inderdaad niet veralgemenen want als je het forum hier regelmatig volgt kun je ook vaststellen dat er heel veel zaken wel heel goed opgelost worden door de PX moderatoren, akkoord sommige problemen kunnen soms een tijd aanslepen maar je mag niet vergeten dat de PX moderatoren ook dikwijls afhangen (indien zij niet direct zelf kunnen ingrijpen om te oplossing aan te bieden) van de achterliggende bevoegde diensten waar ze uiteindelijk het probleem moeten aanpakken/oplossen.

Ja maar daar wringt het dus helemaal! Wat is het nut van een fancy helpdesk die van toeten noch blazen weet en niet weet te helpen?

Tenzij ik mij vergis, lijkt het mij de taak niet van de moderatoren hier om de gebruikers hun problemen op te lossen! Daarvoor hebben ze gvd een incompetente helpdesk ! Het resultaat is dat radeloze gebruikers hier hun probleem te berde brengen als laatste hoop! 
Men gaat mij nu toch niet vertellen dat er enige logica schuilt in het voeren van 3x 20+ minuten dovemansgesprek met een “yell-desk” waarbij uiteindelijk de hoorn op de haak gegooid wordt zonder nog maar te luisteren (alsof men een voorgedrukt papiertje afleest!) versus het hier vermelden van het probleem uit pure radeloosheid en de effectieve oplossing aangereikt krijgen binnen de minuut?

Redelijk duidelijk wie hier te bedanken is!

Regulus, ik moet je 200% gelijk geven. Tot op heden heb ik totaal niets meer gehoord van Proximus, enkel hun factuur heb ik ontvangen, wat zeer vlot gaat tegenwoordig. Hun service is 0,00000

De helpdesk begrijpt gewoon het probleem niet. Lezen 200x hetzelfde af van hun scherm. Hebben ook geen interesse in de klant...als het hun niet aanstaat leggen ze gewoon af..

Mijn grote vraag is nu: WAT NU PROXIMUS?

Martin, ik heb gaan kijken op wat je mij liet weten:

Daar ben ik het inderdaad met je volkomen eens, want dit zou trouwens gemakkelijk moeten kunnen te volgen zijn onder je afspraken via http://myproximus.be  onder “Opvolging”

→ https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Interactions__/

Hier staat totaal niets ingepland. Nada, nougabollen, rien de knots...

Wil dit zeggen dat ze mij gewoon opnieuw “naar de...hebben gestuurd” bij Proximus? … ze gaan zogezegd alles doen en doen niets dus….

Inderdaad normaal gezien zou een afspraak daar moeten terecht komen als die ingepland werd.

Er zal niks anders opzitten dan afwachten tot een PX-Moderator reageert en natrekt ivm met je afspraak wat er voorzien is omtrent die afspraak.

PS: dit wordt trouwens op de Site ook aangegeven:

Bekijk de datum en het uur van je afspraak met de technicus. Dit kan op drie manieren:

• Open de Proximus+ app en tik op MyProximus. Heb je de Proximus+ app nog niet? Open de MyProximus app. Je moet een  beheerder zijn. Tik op je foto of je initialen links bovenaan en vervolgens op Opvolging.
  • Log in op MyProximus als beheerder en bekijk je afspraak.
    Bekijk je afspraak
  • Bekijk de e-mail en sms die we je gestuurd hebben.

Een precies uur kunnen we je niet geven, maar de technicus belt je een half uur voor aankomst op het afgesproken telefoonnummer.

Wat de “opvolging” betreft kan je misschien dit eens nalezen.
In het kort, wat wij (rsca_rsca, MGB en ikzelf) in “opvolging” zien staan over teruggezonden apparatuur die nog open staat klopt al niet. En dat is niet nieuw.

Beste klanten van Proximus en Telenet….zo gaat het dus momenteel: 

Start gesprek : 13u22 

Kunt u uw vraag verduidelijken voor mij?13:31

user :  Het experten-team ging mij bellen op 31.12 tussen 11u00 en 13u00......we zijn vandaag 03.01 en nog steeds niets gehoord 13:32

user : en niets gedaan aan de downloadsnelheid13:33

agent :  Proximus Helpdesk 

Ik transfereer je chat naar de juiste dienst. Blijf zeker online. Zodra een collega beschikbaar is zet hij het gesprek verder.13:34

We zoeken naar een vrije medewerker

Proximus Digital Assistant Agent Search Tip

Goedemiddag, met XXXXX. Ik neem de chat over van mijn collega.13:38

agent : Ik lees even de voor gaande gesprek terug.13:38

agent : Als ik het goed heb begrepen heb je problemen met internet, en er is aangegeven dat een expert team jou op 31.12 zou contacteren klopt het?13:38

Proximus Digital Assistant Agent Search Tip

Ben ik opnieuw doorverbonden?

Proximus Helpdesk

Graag had ik je klantennummer of telefoonnummer, je naam en voornaam, geboortedatum, en adres dan kijk ik het even voor je na.13:45

user : Maar die heb ik net gegeven, jullie hebben dit 5 min geleden gevraagd 13:46

En ondertussen zijn we nog geen stap verder….we zijn ondertussen 13u48

Proximus Helpdesk

Ik zal het voor je nakijken13:48

agent :  Wat is je mobiele nummer en mag onze collega binnen 15 m bellen? 13:49

user : Neen, want nu ben ik niet meer thuis.13:50

Hoe laat is dat mogelijk?13:51

user : Wie gaat mij bellen eigenlijk?13:51

agent :  Tot morgen, nog een fijne dag verder! 13:57 

user : Maar ik zie niets gepland in "opvolging" 13:57

Je krijgt die zo meteen.13:58

We zijn nu 14u31…. geen mail ter bevestiging van de tel. afspraak, geen inplanning in “opvolging” in my proximus en nergens spoor van de beloofde kredietnota

Een gewaarschuwd mens is er 2 waard zeggen ze zeker??

Maar ik ben totaal radeloos bij Proximus, weet niet meer waar, wie, wat te vertrouwen

Wat de “opvolging” betreft kan je misschien dit eens nalezen.
In het kort, wat wij (rsca_rsca, MGB en ikzelf) in “opvolging” zien staan over teruggezonden apparatuur die nog open staat klopt al niet. En dat is niet nieuw.

volgens mij mag je niet veralgemenen, want het gaat hier om een vastgelegde afspraak.
Het probleem zal zijn volgens mij dat bij C Ocker de afspraak niet zal correct doorgegeven/vastgelegd geweest zijn en er daardoor ook geen “opvolging” te vinden is. 
Daarom is de enige goede oplossing is zoals reeds aangehaald:

Inderdaad normaal gezien zou een afspraak daar moeten terecht komen als die ingepland werd.

Er zal niks anders opzitten dan afwachten tot een PX-Moderator reageert en natrekt ivm met je afspraak wat er voorzien is omtrent die afspraak.

Ik mag niet veralgemenen maar het gaat in beide topics (1) toch over specifieke “items” (afspraak enerzijds - apparatuur teruggezonden of niet anderzijds) in de rubriek opvolging (2) dat niet correct zouden zijn doorgegeven en dus (3) als resultaat niet in “opvolging” staat zoals zou moeten.
Dus het gaat er (in ondergeschikt belang heet dat zo mooi) over dat wat in opvolging staat niet noodzakelijk juist is en daarom je antwoord dat  het  gemakkelijk zou moeten te volgen zijn onder afspraken via http://myproximus.be  onder “Opvolging” niet meer is dan een goed bedoelde algemene raad. 😜

Ik zal het dan anders formuleren de ene dienst opvolging is de andere niet 😉

In afwachting van reactie PX-Moderator ivm natrekken afspraak technieker voor ​@C Ocker 

en indien de afspraak niet vastligt van er ene vast te leggen

Reageer