Skip to main content

Server 195.238.20.108 (gebruikt voor uitgaande e-mail) staat op blacklist bij Hotmail / Live.com
Mijn correspondent met adres bij Skynet.be stuurt enkele e-mails naar mijn adres bij Hotmail.
Sommige van die e-mails worden geweigerd, met onderstaande foutboodschap.

The following message to <xyz@hotmail.com> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-"5.7.1 Unfortunately, messages from
[195.238.20.108] weren't sent. Please contact your Internet service provider
since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer
your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

 FYI: zie → Je IP-adres staat in onze blacklist | Proximus

Je kan je IP-adres  van de  zwarte lijst bij Proximus laten verwijderen:

Zelf je IP-adres verwijderen van de blacklist bij Proximus

U kunt tot drie keer per week een geautomatiseerde verwijdering van uw IP-adres uit onze zwarte lijst aanvragen.

We blokkeren IP-adressen om onze netwerkinfrastructuur te beschermen bij de detectie van:

  • spam/phishing verstuurd door een van onze klanten,
  • massamailing/overschrijding van het aantal toegestane gelijktijdige verbindingen (drie met een PTR record),
  • waarschuwingen (printers, beveiligingssystemen, enz.).

Verwijderen van de zwarte lijst | Proximus Groep 
Contacteer het Proximus Abuse Team | Proximus Groep

 


Bedankt voor je reactie. 

Voor alle duidelijkheid: het gaat over een server van Proximus, die bij Hotmail op de zwarte lijst staat. Het gaat niet over een zwarte lijst die door Proximus beheerd wordt. 

 


Aanvulling: vandaag meerdere e-mails ontvangen in mijn Hotmail mailbox, komende van afzender bij Skynet.
Deze berichten hebben Proximus verlaten via:
195.238.20.103
195.238.22.104
195.238.22.115

Helaas, nog geen nieuws over:
195.238.20.108


Reageer