Vraag

Schade na werken fiberklaar aan telefoonlijn

  • 8 October 2023
  • 10 reacties
  • 324 Bekeken

Beste, 

Woensdagnamiddag (4/10) moet tijdens de werken van fiberklaar in de straat de telefoonlijn geraakt zijn. Het resultaat is een zeer onstabiele ADSL verbinding. Dit is donderdag door een proximus technieker bevestigd. Tevens heeft uw collega mij verzekerd dat ik zeer spoedig door “dispatch” gecontacteerd zou worden wanneer de herstelling door “de lassers” zou plaatsvinden. Aangezien in vrijdagavond nog niets gehoord had heb ik opnieuw de technische dienst gecontacteerd. De behulpzame mevrouw die ik aan de lijn kreeg zag in het systeem dat er inderdaad een ticket aangemaakt was maar dat het nog open stond: er was nog niets mee gebeurd.

We zijn nu 4 dagen verder, ik heb geen internet en TV. Mijn vrouw, mijn kinderen en ikzelf behelpen ons op dit ogenblik voor ons voor thuiswerk/studeren met personal hotspots maar wat dataverbruik betreft is dit niet echt haalbaar… Zou er iemand mij kunnen vertellen hoe/wie je kan contacteren om een afspraak te maken? Het feit dat je niet weet of het dagen, weken of maanden gaat duren is vervelend.

In afwachting heb ik dan maar een 4G router besteld in een proximus shop maar die wordt pas dinsdag geleverd.

Als ik dan toch een punt van ergernis mag meegeven is het wel dat deze noodoplossing op geen enkele manier door uw technische dienst is voorgesteld. Als ik er uiteindelijk zelf over begon werd ik doorverwezen naar een proximus shop. Hier kon men het apparaat echter niet direct meegeven: dit moest via de post gebeuren… Indien uw technische medewerkster woensdagavond dit zelf had gedaan had ik vrijdag al een tijdelijke work-round rond mijn probleem gehad en had ik kunnen spreken van keurige klantenservice. Nu… not so much. 

Hopend op een spoedige reactie, 

Danny


10 reacties

Indien je My Proxims app hebt kan je altijd in de app onder help Fex Emergency internet activeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_emergency/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/flex-emergency-internet-noodoplossing-bij-een-internetstoring.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is natuurlijk een noodoplossing. Maandag direct hulplijn  Proximus bellen.

Mvg Artie

 

TBI: ook zonder flex pack kan mobiele data krijgen → internet volledig uitgesteld | Proximus Forum

@Danny Van Dooren ik zit met hetzelfde geval in Mechelen...ook al sinds donderdag niets meer...

Indien je My Proxims app hebt kan je altijd in de app onder help Fex Emergency internet activeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_emergency/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/flex-emergency-internet-noodoplossing-bij-een-internetstoring.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is natuurlijk een noodoplossing. Maandag direct hulplijn  Proximus bellen.

Mvg Artie

 

Bedankt. Ik heb echter geen flex bundel. Mijn werkgever betaalt mijn internet apart. Ik betaal enkel de vaste lijn en de TV zelf. Een legacy regeling van 20 jaar geleden vrees ik.

heb je mss een PX mobiel abonnement dan kunnen ze ook bvb 1Gig data er opzetten zodat je uw gsm als wifi hotspot kunt gebruiken voor je andere wifitoestellen

Volgende episode : Vandaag ontvang ik via B-POST de 4G router die ik verleden vrijdag besteld had in de Proximus shop. Ik zet alles op, connecteer en…. er zit geen simkaart in: geen noodoplossing dus voor mijn probleem… 

Lichtelijk geïrriteerd bel ik opnieuw naar de technische dienst. De dame die ik aan de lijn krijg kijkt naar mijn ticket maar ziet nog steeds geen activiteit. Achter de schermen vindt er echter een ander gesprek plaats met een “expert” die haar zegt dat de werken aan de lijn zijn uitgevoerd (???). Ik herstart de B-Box nogmaals en spreek af met de dame dat zij mij enkele uren later terugbelt om te zien of alles opgelost is… Uiteraard geen telefoon gehoord.

Intussen is mijn internet wel stabieler maar verre van ideaal (3 onderbrekingen op 1 namiddag terwijl ik tot voor vorige woensdag nooit problemen had). Morgen terugbellen dan maar? Of mag ik na 2 dagen een reactie van een van de moderatoren hier op het forum verwachten.

Ik begin mij echt af te vragen of dit bedrijf er een sport van maakt klanten zoveel mogelijk te schofferen.

10 dagen verder en nog altijd geen antwoord… wel een rekening hoor. Ik denk dat ik eens bij de concurrentie ga kijken deze namiddag.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Danny Van Dooren Ik zie dat de laswerken zijn doorgegeven maar nog niet ingepland is. Ik zal dit navragen voor je.

“Nog niet ingepland” ? 

Week drie zonder stabiel internet… 

Ik ben bijna bang om het te vragen maar zou er er al een update zijn ivm met de “zeer dringende” herstellingswerken die niet langer dan 5 werkdagen op zich gingen laten wachten ?

 

Reputatie 7
Badge +5

@Danny Van Dooren Ik zie dat onze lassers ondertussen ter plaatse zijn geweest. Wegens een grote drukte heeft dit inderdaad iets langer op zich laten wachten waarvoor onze excuses. 

Heb je sindsdien nog problemen ondervonden of werkt alles terug naar behoren?

Reageer