Skip to main content
Vraag

Scarlet e-mail wordt Proximus?

• 20 december 2024
  • 9 reacties
  • 2317 Bekeken

Ik heb al eeuwen een, nu Scarlet, buffer email account met een paar aliassen. Dit dateert nog uit de tijd dat dit oorspronkelijk "wordlonline" was zo'n 30 jaar of zo terug (@wol.be). Nu gaat Scarlet e-mail onder de vleugels van Proximus. De transitie info die mij toegezonden werd is allesbehalve duidelijk omdat de oorspronkelijke accounts, net zoals ze bij Proximus "bestonden"(?), bestaan uit een combinatie van 2 letters gevolgd door een cijfergroep en de indruk gewekt wordt dat dit concept gaat verdwijnen? Hoe gaat dit interfereren met mijn bestaande Proximus account(s) of net helemaal niet? Wordt Scarlet een parallel domein? 
Kent er hier reeds iemand de juiste toedracht of valt dit nog onder Scarlet informatie tot einde januari, de tijd van de activatie? 

9 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 23 december 2024

@Regulus 

Scarlet blijft Scarlet, er zijn geen plannen om de mailadressen te gaan aanpassen.

mvg

Tina

• Auteur
  • 274 reacties
  • 23 december 2024

OK, dank u … uiteindelijk na al het geharrewar verandert er dus niets voor de gebruiker. 

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 17 februari 2025

Ik ben eveneens Scarlet gebruiker, en ik heb binnen Outlook de gevraagde aanpassingen gedaan. Dit werkt nog steeds prima.

Mijn vraag gaat over de webmail. Deze is blijkbaar verdwenen op de Scarlet website, en bij de Proximus webmail geraak ik niet ingelogd met mijn Scarlet email en wachtwoord. Weet iemand hoe ik terug toegang krijg via webmail?

Alvast dank,

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 17 februari 2025

@Patrick1965 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 17 februari 2025

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 19 februari 2025

@Patrick1965 

lukt het via de link die ​@M_016 heeft doorgestuurd?

Geert

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 20 februari 2025

@GeertC 

Neen het lukt niet. Ik kom via de link eerst op de webmail inlog pagina van scarlet terecht, maar uiteindelijk kom ik altijd op de proximus webmail inlogpagina terecht, waar ik niet ingelogd geraak. Momenteel heb ik dus geen webmail meer. Gelukkig geraak ik er via de outlook applicatie nog aan.

• Auteur
  • 274 reacties
  • 10 maart 2025

Webmail Scarlet … Hebben ze daar ook een forum? Al mijn oude aliassen zijn foetsie! En mijn normaal e-mail adres is eigenlijk ook de nek omgewrongen (@scarlet!), gelukkig met het oude adres als alias, of ik zat in deep sh… 😱

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 11 maart 2025

Hier ook nog steeds geen webmail voo rmijn scarlet email adres... Heel het migratieproces lijkt dan toch ook niet echt goed gelukt te zijn..