Vraag

Regels voor webmail

  • 22 August 2023
  • 23 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren heerst er totale wanorde in de regels voor e-mail. Een regel om bijvoorbeeld de mails van bpost door te laten wordt plots

__not_editable__42e5fc173a8ba6cea1215e8df075864e__Toelaten van bpost

met in de body van de regel een hoop onzin. Wat is er hier aan de hand?


23 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Werner 1752 Zijn er nog andere problemen? 

Reputatie 7
Badge +4

Ook hier (evenwel enkel)de laatste regel uit de lijst in webmail weer eens “not editable” (enkel deze bevat “if from contains ….send to spam”)

sinds wanneer is mij evenwel onbekend 

Reputatie 1

Nee, geen andere problemen.

Reputatie 1

Ik krijg nu bovendien sinds ik dit topic heb geopend een stortvloed aan meldingen van mails in andere topics van dit forum waar ik niet om gevraagd heb. De unsubscribe-informatie in de mails klopt NIET! Help!

 

Idem hier, sinds 12 september zelfde probleem. Heb geprobeerd alle regels te wissen en nieuw te maken. Wanneer ik ze maak en direct consulteer staan ze goed. Ga ik uit webmail en log ik terug in, dan ook telkens te zien __not_editable__  enz.

Ook komen bepaalde mails van bepaalde specifieke afzenders helemaal niet meer door, anders wel zonder problemen.

Proximus, wat staat mij te doen? Zoeken jullie een oplossing?

 

HALLO PROXIMUS?????????????

Reputatie 5
Badge +2

@Herman Van Colen We doen ons best iedereen zo snel mogelijk te woord te staan en te helpen. Echter, zijn we niet 24 op 24 aanwezig op het forum. De problemen doen die zich voor op het mailadres dat in je forumprofiel staan?

De problemen doen zich inderdaad voor op dat mailadres.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Herman Van Colen Komen de mails van die bepaalde afzenders dan terecht in je spam- of junkmailfolder ? Kan je voorbeelden doorgeven van mails waarvan je weet dat je ze niet aankrijgt (afzender en tijdstip). Dat mag eventueel via een privébericht. 

Voor het probleem met de ingestelde regels zullen we een ticket moeten opmaken voor verder onderzoek, maar ik zal hiermee wachten totdat je me de extra info geeft over de gemiste mails zodat dat ineens mee onderzocht kan worden. 

@Werner 1752 Mijn excuses dat er op jouw post niet meer verder gereageerd is. Ondervind je dat probleem met die regels ook nog steeds ?  

@Herman Van Colen Komen de mails van die bepaalde afzenders dan terecht in je spam- of junkmailfolder ? Kan je voorbeelden doorgeven van mails waarvan je weet dat je ze niet aankrijgt (afzender en tijdstip). Dat mag eventueel via een privébericht. 

Voor het probleem met de ingestelde regels zullen we een ticket moeten opmaken voor verder onderzoek, maar ik zal hiermee wachten totdat je me de extra info geeft over de gemiste mails zodat dat ineens mee onderzocht kan worden. 

@Werner 1752 Mijn excuses dat er op jouw post niet meer verder gereageerd is. Ondervind je dat probleem met die regels ook nog steeds ?  

De mails komen helemaal niét terecht, noch in spam noch in junkmail. Een voorbeeld van een mail die niet aangekomen is heb ik natuurlijk niet. Maar het gaat vooral om mails die van volgende afzender komen: ZVO - Zwemclub de Valkaart <noreply-zwemclubdevalkaart@peepl.be> die soms wel soms niet doorkomen.

Getest met andere mailboxen gmail, hotmail, … en daar komen ze probleemloos door.

Ook onderstaande mail, verstuurd vanaf mijn gmail-adres naar mijn skynet-adres kreeg ik niet door.

 

Ook onderstaande mail, verstuurd vanaf mijn gmail-adres naar mijn skynet-adres kreeg ik niet door.

 

Zéér vervelende toestand, hopelijk komt er vlug een oplossing.

Reputatie 7
Badge +5

@Herman Van Colen Kan je je voorbeelden toevoegen aan je forumprofiel of bezorgen via een privébericht. Graag met zo veel mogelijk informatie zoals datum, tijdstip, verzender.

@Herman Van Colen Kan je je voorbeelden toevoegen aan je forumprofiel of bezorgen via een privébericht. Graag met zo veel mogelijk informatie zoals datum, tijdstip, verzender.

Vrij logisch dat ik geen voorbeelden kan toevoegen van mails die nooit mijn mailbox bereikten. En wordt er iets aan dat spaak lopen van de Regels gedaan?

 

PROXIMUS!!!!!!! Doen jullie iets met onze meldingen of laten jullie het gewoon op zijn beloop??????? Graag concrete actie aub!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Règles de message | Proximus Forum

Nous sommes au courant du problème, je viens de relancer notre service it sur le sujet.

Merci pour votre patience.

vertaling info van een Fr-moderator dienaangaande

We zijn ons bewust van het probleem, ik heb net onze IT-service opnieuw op het onderwerp aangesproken.

Dank u voor uw geduld.

 

Toegegeven het Proximus webmail “regel-probleem” blijft reeds (te) lang (zonder adequate oplossing) aanslepen

Reputatie 7
Badge +5

@Herman Van Colen Zoals @Martin heeft gezegd is onze IT dienst er mee bezig. 

Qua voorbeelden kan je ons misschien wel die informatie bezorgen als je vanuit je ene mailbox naar je andere mailt? 

Alsook is dit een forum en zijn wij niet 24/7 aanwezig dus we zijn zeker met jullie opmerkingen bezig maar kunnen niet altijd per direct antwoorden.

Wordt er eigenlijk iets gedaan om die Regels bij webmail te proberen werkbaar te krijgen? Indien niet, verwijder dan gewoon de lijn Regels uit het menu Instellingen, dan zoeken wij wel een andere oplossing.

 

PROXIMUS !!!!!!!! Doen jullie nog iets om die regels in webmail weer bruikbaar te maken?????????????

 

Reputatie 7
Badge +4

@Herman Van Colen Zoals hierboven reeds gemeld is onze IT-dienst ermee bezig. Sommige problemen zijn niet op 1-2-3 op te lossen als de oorzaak ervan niet helemaal duidelijk is. 

Wat betreft de mails die je niet ontvangt, krijgen de verzenders ervan dan een foutmelding ? Als je weet dat je ze niet ontvangen hebt, kan je toch aan de verzender vragen wanneer en vanuit welk mailadres die mail verstuurd werd, of zoals Daisy al vroeg kan je ons ook de info geven van mails die je zelf verstuurde naar dit mailadres. Als je ons deze info bezorgt, kan dit voor je nagekeken worden.

Mails die niet ontvangen worden is blijkbaar opgelost. Laatste tijd niet meer gemerkt dat mails ‘verdwenen’.

 

Dat beheer van die regels moet wel een major problem zijn. Hoe lang is die IT-dienst daar nu al mee bezig, en nog altijd geen oplossing.

HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +4

@Herman Van Colen Ik heb dit nogmaals doorgegeven. Dit is gemeld aan onze leverancier, maar dit zal niet in korte termijn opgelost zijn. 

Reageer