Beantwoord

Proximus webmail - regels m.b.t. behandeling inkomende mail

  • 1 February 2022
  • 6 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Sinds jaar en dag heb ik diverse regels gedefiniëerd om inkomende spammail of te blokkeren of in geval van mogelijke twijfel in de spamfolder te zetten

Ik vraag me af of de nieuwe webmail nog correct werkt en rekening houdt met deze regels

Concreet bv.

zou inkomende mail op basis van “contains from .ch” naar de spamfolder gestuurd moeten worden

en recent zou inkomende mail op basis van “contains info@quizfeest.com “ (of @quizfeest.com) moeten geblokkeerd worden 

Van deze laatste origine komen er evenwel dagelijks evenwel nog 1 of 2 mails in mijn inbox terecht (en meestal dan nog op op een alias die niet gebruikt werd tenzij voor een oud MyProximus mobile account)

From: "Elke Raes voor ES" <info@quizfeest.com>

 

From: "Natasja Vermeulen ism ES" <info@quizfeest.com>

From: "Steffie Maertens ism ES" <info@quizfeest.com>

From: "Catherine Baert voor ES" <info@quizfeest.com>

From: "Tatjana Nys met ES" <info@quizfeest.com>

Ik zal ondertussen voorlopig nog een webmail regel toevoegen om “contains from ES”  naar de spamfolder te sturen 

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 16 March 2022, 11:50

Bekijk origineel

6 reacties

Dan moet je toch al heel veel regels aangemaakt hebben om die allemaal in de spamfolder te krijgen want ik vergelijk dit een beetje met ongewenste nummers blokkeren op je gsm dat is een straatje zonder einde.

off topic: Zoo ook stel ik op gmail de laatste tijd vast dat er minder spam mails tegengehouden worden  en het rare is  dat dit verschilt naargelang mijn gmail adressen, bij de ene wordt dit tegen gehouden in het ander mail gmail adres niet!!!!!

Reputatie 7
Badge +4

Ik zal ondertussen voorlopig nog een webmail regel toevoegen om “contains from ES”  naar de spamfolder te sturen 

 From contains “ ES” biedt dus blijkbaar ook geen soelaas … 

→ dus de vraag blijft werkt het gebruik van regels in de instellingen webmail al dan niet correct?

 

Reputatie 7
Badge +4

@ Proximus 

ik vind het vervelend dat webmail regels om spam te behandelen blijkbaar nog steeds niet werken voor bv.

indien from contains:

<@quizfeest.com>

quizfeest

quizfeest.com

werkt totaal niet voor onderstaande = blijven komen in de inbox (en niet in de spam  folder of worden ook niet verwijderd)

From: "Joanna Pieters" <info@quizfeest.com>

From: "Maria Janssens" <info@quizfeest.com>

From: "Esther Vermeersch" <info@quizfeest.com>

….

Graag een oplossing 

kan de creatie op niveau van Proximus webmail van de mogelijkheid tot definiëren van een regel zoasl indien reply contains info@quizfeest.com een mogelijke oplossing?

Reply-To: info@quizfeest.com

Reputatie 7
Badge +4

Kan bovenvermeld probleem m.b.t. de niet correcte behandeling van inkomend e-mail verkeer op basis van “regels”  op niveau van de backend geanalyseerd en opgelost worden a.u.b?

Of moet hiervoor naar 0800 22800 opties 4 - 2 gebeld worden?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Hier wordt nog verder aan gewerkt. 

Via deze link kan je ook steeds fouten in onze spamfilters melden : Contacteer het Abuse Team of verwijder je IP-adres | Proximus Groep

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Ik stel vast dat alhoewel de instellingen windows 10 mail ok zijn t.t.z. conform aan onderstaande instellingen 

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

mails verzonden aan mijzelf (@gmail & @telenet.be) & en derden in het postvak uit blijven staan (en uiteraard niet bij de bestemmeling terechtkomen)

Graag een oplossing a.u.b.

Een dergelijk probleem stelt zich voor zover mij bekend niet onder Proximus webmail (maar daar zijn er andere problemen cfr

regels die niet functioneren

gmail accounts die niet meer kunnen toegevoegd worden

inbox e-mail indicatie “-1”

 

Reageer