Skip to main content

21-2-2022   12.26

hallo,

Sedert enkele dagen komen geen mails meer binnen in de INBOX , noch op PC  noch op Smartphone

Ik kan wel versturen en ze worden ontvangen maar krijg zelf niets binnen

Ik verwacht dringende mail.

best al het webformulier invullen zie →  UPDATE 09/02 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum


25-2-2022  17.00

Goede namiddag,

mag ik vragen of er reeds een oplossing voor het probleem ?

deze situatie duurt  nu reeds 6 dagen ener wordt niet meegedeeld.

Gisteren een contact gehad met iemand van Proximus  (tel  02 235 40 00 ) zouden de zaak bekijken maar niets meer gehoord.

Zit de fout nu bij mij of bij Proximus.?

Ik kan berichten versturen maar er komen geen binnen in de INBOX. 

Blijkbaar ben ik niet bereikbaar. 

 

Gezien er geen berichten kunnen binnen komen loop ik een voorstel mis voor eventueel contract ivm energieprovider.

Moet de hulp elders gaan zoeken of tussenkomst. Reeds 2 maal klachtformulier doorgestuurd zoals u aangeeft in het forum.

Graag info aub.

M.vr.gr.

Jean Paul 

 


25-2-2022  17.00

Goede namiddag,

mag ik vragen of er reeds een oplossing voor het probleem ?

deze situatie duurt  nu reeds 6 dagen ener wordt niet meegedeeld.

Gisteren een contact gehad met iemand van Proximus  (tel  02 235 40 00 ) zouden de zaak bekijken maar niets meer gehoord.

Zit de fout nu bij mij of bij Proximus.?

Ik kan berichten versturen maar er komen geen binnen in de INBOX. 

Blijkbaar ben ik niet bereikbaar. 

 

Gezien er geen berichten kunnen binnen komen loop ik een voorstel mis voor eventueel contract ivm energieprovider.

Moet de hulp elders gaan zoeken of tussenkomst. Reeds 2 maal klachtformulier doorgestuurd zoals u aangeeft in het forum.

Graag info aub.

M.vr.gr.

Jean Paul 

 

je zegt dat ze ook niet binnenkomen op PC maar voor mij niet duidelijk of je via een mail programma bedoelt, anders moet je een gaan kijken op je pc via webmail → www.webmail.proximus.be of ze daar ook niet te vinden zijn, indien niet dan is het zeker een probleem dat door de Proximus specialisten ter zaken moet nagekeken worden.
Maar nu tijdens het weekend komt hier niemand van de Proximus forummedewerkers langs, dus zal het pas maandag zijn dat je van hen een reactie kunt verwachten. 


Za 26-2-2022   10.25

Goede morgen,

Naar aanleiding van hoger vermelde :

Ik gebruik mailprogramma PROXIMUS E-MAIL  op mijn laptop en Smartphone.

Ik kan mail versturen en die wordt ontvangen door de correspondenten. Als ik mijzelf in BCC zet

dan komt die mail niet toe bij mij.  Op de INBOX staat steeds  “lege mailinglijst” .

Wanneer ik één regel volg , welke wordt aangegeven  door het Forum zoals van wachtwoord veranderen dan geeft dat geen verschil.  Om eventueel mijn mailadres door te geven voor een of ander te doen dan kan ik dat niet ontvangen want ben niet bereikbaar.

Zelfs , zoals u aangeeft pm via de Webmail te gaan en dan inlog op het mailprogramma krijg ik dezelfde vermelding “ lege mailinglijst”.

Dus waar zit het probleem ?  Bij mij of  bij Proximus ?

Ligt het aan de instelling van mijn inkomende mail , ik weet het niet.

Waarin of waar , in het mailprogramma , kunnen we dat controleren of de  juiste configuratie is 

ingesteld.

Gezien ik per mail niet bereikbaar ben , behalve hier,  dient andere communicatie via SMS te gebeuren.

Gisteren diende ik dat te doen voor eventueel het paswoord te wijzigen maar dan word een code gestuurd en duurt het minuten lang voor die code binnen komt en tegen de tijd dat je dan naar het program gaat om die code in te voeren krijg je zelfs het venster , om de code in te vullen, niet doordat er al weer een ander venster verschijnt om uw mailadres in te geven om een nieuwe code te vragen..

Zo ben je een tijdje bezig . je word steeds rond gestuurd en niet steeds uitleggen wat de problemen zijn.

Ik had dus een contact met Proximus en ze zouden het bekijken maar daar blijft het bij en krijg je geen info meer . 

Ik lees dat bij andere mensen, die hetzelfde voorhadden, dat het vlug in orde is gekomen. Hier duurt het al 6 dagen.

Ik hoop op een degelijke info en oplossing inzake.

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul


@jpdr

Zelfs , zoals u aangeeft pm via de Webmail te gaan en dan inlog op het mailprogramma krijg ik dezelfde vermelding “ lege mailinglijst”.

Dus waar zit het probleem ?  Bij mij of  bij Proximus ?

Aangezien je inbox op webmail.proximus.be leeg is wil dit zeggen dat zelfs de mails die mensen naar u gestuurd hebben niet in de inbox terecht komen trouwens als je via webmail.proximus.be een mail verstuurt naar je eigen mailadres dan zou die moet in je inbox terecht komen.
Dus aangezien dit niet gebeurd blijkbaar zit het probleem bij Proximus en is het aan deze verantwoordelijke dienst om dit verdere na te trekken.

Ter bijkomende info: Mails kunnen ook uit je inbox verdwijnen indien bv op je laptop een mailprogramma actief staat en POP gebruikt ipv IMAP want met pop wordt door mailprogramma de mail binnen getrokken en ook direct van de prox mailserver verwijderd, tenzij je in dit mailprogramma in de instellingen aangeeft dat er een kopie op de server moet bewaard worden


Om te reageren op uw tweede paragraaf :

vroeger werkte ik met Windows Life mail.

Wat ik graag zou willen verwijderen maar weet niet hoe daar aan te beginnen zonder problemen te veroorzaken aan het huidige  proximus e-mail.

Kan dit hier eventueel het probleem zijn ? Dit is een afprint van WLM 

Zit de oorzaak dan hier ?

 

 


Als je WLM niet meer opstart (gebruikt) kan dit niet het probleem zijn.

als je de regels pop.skynet.be  en relay.skynet.be verwijderd kan er ook niets meer gebeuren

Ter bijkomend info Overstappen van Windows Live Mail 


Ik ga niet overstappen naar G-Mail of thunderbird maar bij Proximus blijven.

Ik heb die regels in WLM  verwijderd maar had WLM graag van mijn laptop verwijderd.

Hoe doe ik dat ?

Waar kan ik die “regels” van de servergegevens vinden in Proximus E mail om eens te zien wat daar staat.

Ik kan deze niet vinden in het Mailprogram.

M.vr.gr.

 


welk mail programma gebruik je dan op je windows laptop?

welke windows OS versie heb je want de ingebouwde mail app voor windows 10 en windows 11 is niet langer “WLM” maar is nu de “MAIL” app 
___________________________________________________________________________________

Windows Live Mail maakt deel uit van een suite genaamd Windows Live Essentials.

Windows Live Mail verwijderen (Windows Live Essentials)

  1. Open het menu Start, zoek naar (of typ) Windows Live Mail.

  2. Klik met de rechtermuisknop op Windows Live Mail en selecteer Verwijderen.
  3. Klik in de lijst Programma's verwijderen of wijzigen op Windows Live Essentials en klik vervolgens op Verwijderen/wijzigen.

  4. Klik op Een of meer Windows Live-programma's verwijderen.

  5. Selecteer Mail en de andere apps die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen. Als u Windows Live Essentials volledig wilt verwijderen, selecteert u alle Windows Live-apps.

  6. Volg de instructies op het scherm om Windows Live Mail van uw computer te verwijderen.

___________________________________________________________________________________

Dit zijn de mail instellingen:

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.


Ik heb Windows 10 Home   en mailprogram is  Proximus E-mail .

Tot vorige week had ik geen problemen en dan plots niet meer bereikbaar.

Waar vind ik die mailinstellingen  IN   Proximus mail   ( zoals de print van WLM die ik gaf ) om te zien wat er staat ? had ik al gevraagd hierboven.

 

Nog een vraag :: wat  zijn de Windows Essentials  als u spreekt van  VOLLEDIG  te verwijderen ?  

Wat gevolg heeft dit verder.

M.vr.gr.


Ik ben al aan het zoeken geweest achter het mailprogramma “Proximus E-mail” voor windows 10, maar dat vind ik niet direct?? waar heb jij dat programma gedownload en geinstalleerd voor Windows 10?

 

uitleg → Windows Essentials (microsoft.com) bevatte enkel programma’s zoals WLM

procedure om WLM te verwijderen 

  1. Open het menu Start, zoek naar (of typ) Windows Live Mail.

  2. Klik met de rechtermuisknop op Windows Live Mail en selecteer Verwijderen.
  3. Klik in de lijst Programma's verwijderen of wijzigen op Windows Live Essentials en klik vervolgens op Verwijderen/wijzigen.

  4. Klik op Een of meer Windows Live-programma's verwijderen.

  5. Selecteer Mail en de andere apps die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen. Als u Windows Live Essentials volledig wilt verwijderen, selecteert u alle Windows Live-apps.

  6. Volg de instructies op het scherm om Windows Live Mail van uw computer te verwijderen.

Waar vind ik die mailinstellingen  IN   Proximus mail 

dat zou ik niet direct kunnen zeggen want ik gebruik dit programma niet.

ik heb het vermoeden dat die instellen automatisch gebeuren bij het installeren van dit programma en je waarschijnlijk deze niet kunt zelf invoeren? die zouden in ieder geval moeten overeenkomen met: 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.


Ik denk dat de installatie ervan moet gebeurd zijn in een proximus winkel .


proximus spreekt hier in ieder geval niet van een Proximus MAIL-programma voor de PC (windows 10 of windows 11) → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

wel hoe je het windows 10 MAIL-programma moet instellen.

Je Proximus mailbox via Windows mail op Windows 10 - YouTube


Ik heb nu in You tube gekeken en de uitleg gevolgd.

Maar wanneer ik op START klik dan vind ik de tegel MAIL niet terug in de reeks.

Eveneens voor het verwijderen van WLM en ik klik okderaan WLM in dan kom ik terecht op Hetzij Google links en/of berichten in het Forum van vroeger.

Kan dat niet verwijderd worden via Lokale schijf (C)  Program Files en program FIles (x86)   ???

 

 


Maar wanneer ik op START klik dan vind ik de tegel MAIL niet terug in de reeks.

als je op de WINDOWS toets klikt op je toetsenbord en dan mail intypt 

krijg je dan het mail app niet te zien.


zie eens in Google onder Proximus Mail problemen


dat er bij proximus al een ruime tijd mailproblemenzijn, is geweten, zie ook rode banner bovenaan het forum.

Maar als je op de WINDOWS toets klikt op je toetsenbord en dan
mail 
intypt 

krijg je dan het mail app te zien. (omdat je zegt dat je de tegel MAIL niet vindt)

Eigenlijk is het moeilijk om van op afstand zo’n problemen op te lossen, ken je niemand die bij je kennissen die wat over computers weet


Via de Windowstoets en getyp van Mail krijg ik het inlogscherm van de laptop.


vind je die niet terug in je applicatie folder 

windows toets + R toets indrukken 

dan typ je 
shell:AppsFolder

en druk op enter.


De tegel met het omslag vind ik niet terug maar wel die van mij ,  zie bijlage

 


en als je daar op klikt dan gaat windows “Mail” toch open of niet?


Nee, gaat niet open maar krijg volgende beeld dat niets opbrengt.  Ik heb dan die controle gedaan die er op staat maar zonder resultaat.

Han die MAIL niet via Google gedownload worden ?   Of is de beste oplossing toch voor een ander mailprogramma te installeren wat hopelijk met hetzelfde mailadres kan ?

 


E-mails bekijken uit andere accounts - Computer - Gmail Help (google.com)

of 

hier wordt het ook uitgelegd

hoe-kan-ik-een-e-mailadres-toevoegen-in-gmail.html


Ik heb hier wat zitten zoeken en kon een mailtegel vinden waarbij bij het openen de uitleg venster krijg zoals in You tube.

Ik heb getracht ander account gebruiken zoals de mevrouw aangeeft maar dan loopt het een beetje mank.  Zoals vragen accountnaam en bij het zoeken naar gegevens worden niet gevonden om te configuren met de voorgestelde knop.

Dan kreeg ik hetzelfde om nieuwe account aan te maken maar dat is Internet account.

Heb dat gedaan en getracht een bericht te sturen naar mezelf maar hier krijg ik ook opmerkingen zoals

 

Waar doe ik nu iets verkeerd .


Ik denk dat je best deze raad eens volgt die net gepost geweest is door Proximus :

UPDATE 01/03 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan!

  • David W 

  • Community Manager
  • 5 reacties

De situatie van afgelopen weken heeft dankzij doorgedreven technische ingrepen heel wat verbeteringen opgebracht. Hierdoor is het merendeel van de klachten opgelost. We zijn ons echter bewust dat er nog zeer specifieke gevallen zijn die zich kunnen blijven voordoen. Om ook hier een oplossing voor te bieden, vragen we je onderstaande instructies te volgen.

Indien je vandaag nog problemen zou ervaren met je mailbox, vragen we contact met ons op te nemen via 0800/22800 (Residentiële klanten)
– Optie 4 – Storingen
- Optie 2 E-mail
 waar onze medewerkers een gedetailleerde registratie zullen maken met de omschrijving van het exacte probleem zodat onze IT teams dit individueel kunnen onderzoeken.

Cfr. UPDATE 01/03 over het e-mail probleem en de oplossing ervan