Op 26 Juli werd ik (klantnr 2098224) door Proximus gecontacteerd, of ik niet beter overschakel van "Comfort package" naar nieuw pakket met "internet Maxi". Dit zou mij een meer stabiele verbinding en betere internet snelheid opleveren. Er werd ook gesproken of ik een gsm in het pakket wilde, waarbij ik "nee" antwoorde daar mijn gsm van het werk is.
Gevolgen -> in het weekend merk ik dat mijn snelheid gedaald is naar 62 Mbps ( voordien haalde ik 76 Mbps via Comfort). Op dinsdag 31 Juni bel ikzelf terug naar de klantendienst. De persoon zegt mij dat ik pakket Tuttimus heb ontvangen waarbij ik nu 10€ meer betaal en dat dit verkeerd is, daar ik geen gsm wens in het pakket. Dit werd aangepast naar Familius (snelheid max 100 MBps, maar ik moet minimaal 85 Mbps halen volgens Proximus vanwege afstand tot centrale) dit is dezelfde prijs als mijn pakket nu met Comfort.
Ik bel nogmaals op 1/07/2020 naar de technische dienst omdat snelheid nog altijd niet goed, waarbij ik een nummer moet bellen (0800xxxxx) die mijn profiel opnieuw instelt. De snelheid is momenteel nog altijd maar 65 Mbps ( dus ipv beter, heb ik een slechter aanbod gekregen ) Het kon zijn dat na een paar dagen de snelheid nog zou verbeteren.
Bijkomend, krijg ik gisteren een SIM-kaart via de post voor een gsm( vanwege vorig verkeerd pakket die ik niet gevraagd had). Wat doe ik hier nu mee ?
Vandaag 3 Juli bel ik nogmaals de technische dienst, en na 2 uur bellen heb ik intussen met 3 personen gesproken (telkens doe ik het verhaal…), mijn modem krijgt een reset op afstand..ik krijg uitleg over 2,4 en 5.0 terwijl ik reeds slimme wifi heb…etc, maar nog steeds haal ik maar 66 Mbps. Tenslotte vraag ik of ik mijn vroegere pakket terug kan krijgen, wat blijkbaar enkel mogelijk is als ik eerst alles opzeg ( waardoor ik zonder internet komt te zitten) en dan zou men kijken om dit comfort pakket opnieuw actief te maken.
Ik ben ten einde raad, reeds 30 jaar klant bij Proximus, maar dit vind ik geen service. Hopelijk misschien een oplossing via dit forum. Ik had een goed pakket (Comfort) met goede verbinding, en door het Proximus voorstel en wijziging heb ik nu een slechtere situatie dan voordien.