Vraag

problemen sinds vervanging modem

  • 15 July 2023
  • 12 reacties
  • 435 Bekeken

  • Practitioner
  • 52 reacties

Week of 2 geleden werd door gratis upgrade onze modem vervangen door de nieuwe internet box. Sindsdien maakt niet elk toestel direct verbinding met de wifi ondanks dat elke booster zegt dat hij goeie verbinding heeft. Tevens loopt het geluid van de tv niet synchroon met het beeld wat heel vervelend is. Met de bbox3 van daarvoor hadden we deze problemen niet. Alles al paar keer gereset maar dit geeft geen oplossing.


12 reacties

In afwachting van een reactie van een PX forummedewerker maandag: 

heb je boosters van V1 of V2 : wi-fi-booster/v1/v2/+ 

Heb ze alle 2 Martin, de nieuwe die ik erbij gekregen heb staat boven en is verbonden via lan kabel. De oude v1 wss staat in de keuken en dient als wifi versterker. De v7 decoder aan de tv is via powerplugs verbonden met de modem. Er is niets aan de opstelling veranderd buiten die nieuwe v2 wifibooster, daar stond hiervoor een v1 maar deze heb ik samen met de bbox3 moeten retouren naar proximus.  

Reputatie 1
Badge

Ik heb ook dit probleem, bij mij is de verbinding van mijn 2 NEST rookmelders weggevallen. Daarvoor werkte alles, en nu kan ik geen verbinding meer maken. Tevens is het ook vaak, wanneer ik thuis kom, dat mijn GSM geen verbinding maakt met een WiFi signaal, maar met de Public-Wifi signaal.

 Aan de Proximus moderators

ik krijg om de haverklap deze onderstaandestaande melding als ik een bericht wil opslaan, zo is mijn bericht dat ik hier geplaatst heb ook verdwenen!

 

 Aan de Proximus moderators.

ik krijg om de haverklap deze onderstaandestaande melding als ik een bericht wil opslaan, zo is mijn bericht dat ik hier geplaatst heb ook verdwenen!

 

Nog eens proberen te posten :

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Opmerking:

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling: 

Wi-Fi Beheren
op deze pagina kunt u uw Wi-fi netwerk configureren
Privé Wi-Fi
Enkelvoudige SSID = Aan/Uit 

Opmerking van Philippe_d:
Bij mij ziet er dat anders uit.
Er wordt ook niet meer gesproken van "One SSID" :
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden > uitzetten

bij de bbox4 kunnen de wifi kanalen nog niet gewijzigd worden

Nog eens proberen:

Het lukt mij niet meer om iets te posten!

Edit: een korte zin wel blijkbaar.

hetgeen ik gepost had zal ik hier nu zetten als printscreem:

 

Sinds nieuwe modem blijft miserie duren, meer geen verbinding dan wel. Kan ik mijn bbox3 terug krijgen?

@Gvw ik weet nu niet of ik je uitleg hierboven goed begrepen heb, dat je beide boosters hebt V1 en V2, zou het mss daarmee zijn dat je problemen hebt want met de bbox4 moet je eigenlijk gebruik maken van de V2 boosters.

Ik zal de v1 eens afkoppelen,  hou je op de hoogte Martin.

Reputatie 7
Badge +4

@Gvw De verbinding van buiten tot aan je modem is stabiel. De verbrekingen zullen dus vooral op je wifi liggen. Zoals Martin al voorstelde mag je inderdaad enkel de nieuwe boosters gebruiken. 

Reageer