Skip to main content
Vraag

Problemen nieuwe Android tv box en internet

• November 8, 2025
  • 15 reacties
  • 142 Bekeken

Sinds ik de nieuwe Android TV-box heb ontvangen, heb ik bijna elke dag problemen om tv te kijken. Ofwel krijg ik de melding dat de ethernet-kabel niet goed is aangesloten (terwijl dat wel zo is) ofwel krijg ik de melding dat de WIFI onstabiel is of dat het WIFI-netwerk ontbereikbaar is. Gevolg: ik kan geen tv kijken want deze TV-box werkt niet zonder internet. 

Beide meldingen kan ik omzeilen door eerst te gaan naar de offline modus (waar je dus niets in kan doen) en dan via de instellingen ofwel te kiezen voor ethernet ofwel voor WIFI, maar dat kan toch niet de oplossing zijn? Soms werkt dit ook niet. Dat is toch niet normaal dat ik dat elke avond moet kiezen via instellingen omdat ik anders geen tv kan kijken. 
Ik heb al een paar keer de TV-box gereset en ook de Internetbox gereset, maar dit lost enkel het probleem op voor de dag zelf. Een dag later heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik heb al meerdere malen het stappenplan gevolgd bij problemen van internet en tv, maar telkens zonder definitief resultaat. 
Wat kan ik nog meer doen? Ik heb nochtans fiber-internet.

15 reacties

Martin
  • November 8, 2025

Probeer ook eens van de Fibermodem te herstarten

1. Druk op de aan-uitknop aan de achterkant van de fibermodem om hem uit te zetten. De indicatielampjes gaan uit.
  2. Wacht 10 seconden.
  3. Druk nogmaals op de aan-uit knop om de fibermodem weer aan te zetten.
  4. Wacht tot de indicatielampjes continu branden.

Moest dit niet helpen dan ook eens de fibermodem resetten: =
20 sec het verborgen resetknopje blijven indrukken.

PS: PX Moderatoren komen pas maandag terug langs en omdat ze u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvullen in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Best ook vermelden hoe je V7(c) Andoid decoder verbonden is met de internet box, is dit rechtstreeks met utp netwerkkabel of is dit via Wifi. (via Wifi kan met een V7c decoder maar niet met een V7 decoder)

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 13, 2025

@Ine28 Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 13, 2025

@Ine28 Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Ik heb mijn klantengegevens aangevuld. 

• Auteur
  • Apprentice
  • November 15, 2025

Probeer ook eens van de Fibermodem te herstarten

1. Druk op de aan-uitknop aan de achterkant van de fibermodem om hem uit te zetten. De indicatielampjes gaan uit.
  2. Wacht 10 seconden.
  3. Druk nogmaals op de aan-uit knop om de fibermodem weer aan te zetten.
  4. Wacht tot de indicatielampjes continu branden.

Moest dit niet helpen dan ook eens de fibermodem resetten: =
20 sec het verborgen resetknopje blijven indrukken.

PS: PX Moderatoren komen pas maandag terug langs en omdat ze u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvullen in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Best ook vermelden hoe je V7(c) Andoid decoder verbonden is met de internet box, is dit rechtstreeks met utp netwerkkabel of is dit via Wifi. (via Wifi kan met een V7c decoder maar niet met een V7 decoder)

Ik het geprobeerd, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. 

Martin
  • November 15, 2025

Als het probleem zich voordoet op je TV box en op dat moment heb je ook geen internet meer zelfs ook niet via ethernetkabel aangesloten op je internet box kan het van verderop komen richting Fibermodem of problemen met het signaal over de glasvezel. welk lampjes lichten er op als het probleem zich voordoet op je je fibermodem en internet box.
Ook kunnen de PX moderatoren evt. vaststellen maandag of er problemen op te merken zijn op je verbinding!

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Ine28 Ik heb het eens voor je nagekeken en ik zie op dit moment geen problemen op je lijn. Krijg je een foutmelding op je scherm? Zoja, welke?

• Auteur
  • Apprentice
  • November 21, 2025

@Ine28 Ik heb het eens voor je nagekeken en ik zie op dit moment geen problemen op je lijn. Krijg je een foutmelding op je scherm? Zoja, welke?

• Auteur
  • Apprentice
  • November 21, 2025

Als het probleem zich voordoet op je TV box en op dat moment heb je ook geen internet meer zelfs ook niet via ethernetkabel aangesloten op je internet box kan het van verderop komen richting Fibermodem of problemen met het signaal over de glasvezel. welk lampjes lichten er op als het probleem zich voordoet op je je fibermodem en internet box.
Ook kunnen de PX moderatoren evt. vaststellen maandag of er problemen op te merken zijn op je verbinding!

Op de internetbox: power, wan, internet, LAN en dan het onderste van de WIFI knippert constant. 
op de fibermodem: power, link, auth, ge1. 

Martin
  • November 21, 2025

Ter bijkomende info: De betekenis (kleur) van de lampje  kan je hier vinden → Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • December 4, 2025

Ter bijkomende info: De betekenis (kleur) van de lampje  kan je hier vinden → Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Het probleem is nog altijd niet opgelost. Elke avond zegt hij dat ik geen internetverbinding heb. Nochtans lijkt er niets verkeerd met die lampjes. 

Martin
  • December 4, 2025

Even resumeren om het overzicht te kunnen behouden wat je allemaal al uitgevoerd hebt:

Ik veronderstel dat je bovenstaand wat al gemeld werd uitgevoerd hebt en dit is :

1. fibermodem herstart
  2. Internet Box herstart
  3. decoder (Tv box)  herstart 

En na dit, blijft de foutmelding “wifi verbinding controleren”

Maar hoe maak je verbinding tussen de internet box en  je TV box gebeurt dit via wifi of met een ethernet utp netwerkkabel.

Indien het via wifi is kan je dan proberen om je Internet box eens direct met een voorlopige utp netwerkkabel te verbinden met de TV Box

• Auteur
  • Apprentice
  • December 4, 2025

Even resumeren om het overzicht te kunnen behouden wat je allemaal al uitgevoerd hebt:

Ik veronderstel dat je bovenstaand wat al gemeld werd uitgevoerd hebt en dit is :

1. fibermodem herstart
  2. Internet Box herstart
  3. decoder (Tv box)  herstart 

En na dit, blijft de foutmelding “wifi verbinding controleren”

Maar hoe maak je verbinding tussen de internet box en  je TV box gebeurt dit via wifi of met een ethernet utp netwerkkabel.

Indien het via wifi is kan je dan proberen om je Internet box eens direct met een voorlopige utp netwerkkabel te verbinden met de TV Box

De tv-box is aangesloten met een ethernetkabel, maar dat werkt meestal niet en dan moet ik overschakelen naar mijn wifi. Ik merk wel dat de wifi soms niet sterk genoeg is. Dat is de reden waarom ik liever met de ethernetkabel werk, maar dat lukt dus niet. Bij men vorige decoder werkte dit wel zonder problemen. 

• Auteur
  • Apprentice
  • December 4, 2025

Martin
  • December 4, 2025

Probeer eens of het helpt door de internet box te resetten 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • December 4, 2025

Volgens mij is er toch een vals contact met de netwerkkabel. Is deze in de muur ingeplugd of loopt de kabel rechtstreeks van je modem naar je decoder?