Vraag

Problemen met dyndns + port mapping

  • 6 October 2023
  • 11 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo,

 

Vorige week werkte alles, maar aangezien er veel configuraties zijn, heb ik besloten alles te verwijderen om ze weer "op orde" te brengen.

Ik heb geen kopie van de gegevens gemaakt voordat ik ze verwijderde, maar het leek zo.

Ik gebruik 3389 omdat het voor "remote access" is.

De dyndns-server die voorheen perfect werkte, werkt echter niet meer.

Ik weet dat de gegevens elders correct zijn, het is iets dat veranderd moet zijn in mijn routerconfiguratie, waarschijnlijk in de port mapping, maar ik weet niet waar.

Een idee?

 


11 reacties

Reputatie 4
Badge +1

is het niet handiger dat je maar 1 regel aanmaakt en de poort start 36000 neemt en einde 36002 ????

is het niet handiger dat je maar 1 regel aanmaakt en de poort start 36000 neemt en einde 36002 ????

Ik heb 3 verchilende computers en dit regel maakt 1 poort voor elke. Dat werkde zonder problemen vroeger.

Reputatie 4
Badge +1

en ook het ip per pc verschillend gemaakt in de poort instellingen want de pc’s krijgen allemaal een verschillend ip adres, anders deze ip adressen op handmatig zetten op de pc’s en niet automatisch en ze aanpassen in de poorten regels zodat ze altijd hetzelfde blijven.

en ook het ip per pc verschillend gemaakt in de poort instellingen want de pc’s krijgen allemaal een verschillend ip adres, anders deze ip adressen op handmatig zetten op de pc’s en niet automatisch en ze aanpassen in de poorten regels zodat ze altijd hetzelfde blijven.

Dank je voor jouw antwoord, maar het is al het geval

Reputatie 4
Badge +1

ah ok, dan zou het normaal moeten werken, de modem eens herstarten als dat nog niet is gedaan.

ah ok, dan zou het normaal moeten werken, de modem eens herstarten als dat nog niet is gedaan.

‘k heb het al gedaan, en nieks. :/

Reputatie 4
Badge +1

Raar, kan je niet verder helpen, 

zou normaal moeten werken als je inlogt via het ip adres van je Proximus verbinding met de juiste poort.

@YvesUS 

zou dit dan iets kunnen te maken hebben als RMA ON staat onder de TAB “Remote Access” als dit het geval is kan je die altijd eens OFF zetten, enfin ik gok waarschijnlijk verkeerd maar met te proberen kan je niet veel kwaad doen.

heb gelijkaardige zaken voor. Lijkt erop dat de webinterface van de proximus router de configuratie niet bewaart. Er gebeurt dus geen port forwarding.

Ikzelf gebruik het om toegang te krijgen tot een vpn server. Als ik rechtstreeks naar het interne ipadres ga dan werkt het maar naar het publieke ip (van proximus) lukt het niet. Als ik vanop internet scan of de poort open staat blijkt dit niet zo te zijn. Ook als ik de vpn server als DMZ host zet, lukt het niet.

Al verschillende malen de router gereboot, forwarding verwijderd en weer toegevoegd maar niks helpt.

Denk dus niet dat je iets verkeerd doet maar dat het simpelweg aan de proximus router ligt.

lees soms het advies om de router meerdere minuten uit te zetten en niet enkel te herstarten. Heb dit nu gedaan en mijn ingestelde port forwarding werkt.

Dat moet waarschijnlijk iets te maken hebben met de Internet box die onderling met myproximus moet tijd hebben om alles te synchroniseren, dat veronderstel ik toch!

Al wordt er nog niet veel bijgehouden in MyProximus wat de bbox3 betreft.

Reageer