Problemen email


Badge
sinds enige tijd werk de optie "mijn email" in de e-services niet meer.
Ik heb reeds herhaaldelijk mijn password verandert echter zonder resultaat.
Eigenlijk zijn de problemen begonnen sinds de website is aangepast.

Eveneens kan ik sinds vandaag eveneens mijn email niet meer ontvangen of verzenden via microsoft outlook.
In dit geval wordt mij telkens het password gevraagd van de provider, wat dan na ingave niet herkend wordt.

Heeft iemand gelijkaardige problemen ? Zijn er problemen bij PX ?

Groetjes
Roland

8 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Waarschijnlijk heb je het al gelezen van anderen op het forum die niet meer kunnen e-mail gebruiken via Myproximus omdat deze afgeschaft is wegens privacy redenen.
Je kan het wel nog via http://webmail.proximus.be of http://webmail.proximus.be/skynet en bij sommigen werkt dit dan ook weer niet en hun mail paswoord moeten veranderen om het terug te doen werken.
Dit door op de pagina http://webmail.proximus.be waar je normaal inlogt, voor "wachtwoord vergeten" kiest om het zo eerst te veranderen.
Badge
Zijn de servers pop.skynet.be en relay.skynet.be
vervangen door andere ?
Op het internet zie ik dat @skynet.be nu @proximus.be is. Blijven de oude email settings dezelfde of dien ik deze aan te passen naar iets anders zodat mijn email terug werkt ?
Reputatie 6
Badge +5
Kijk ook hier eens voor instellingen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Reputatie 5
Badge +4
Hi Roland

Met de naamwijziging werden dit veranderd naar @proximus.be

De mailboxen blijven echter werken zowel via de skynet.be als de proximus.be, zelfde server.

Dit is niet de oorzaak van je probleem.

Wegens privacy redenen kan je echter niet meer vanuit Myproximus ( e services) toegang krijgen tot je mailboxen,

je dient daarvoor rechtstreeks te surfen naar webmail.proximus.be of webmail.skynet.be

Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +5
inderdaad keuze genoeg en ook nog webmail.proximus.be/skynet , het kan gewoonweg niet op 😉

Sabine, weet jij soms wat er juist verschillend is op gebied van privacy als je mail benadert via "myproximus" tov je deze benaderd via webmail.proximus.be ?
Reputatie 5
Badge +4
Hi Martin..

Deze beslissing werd genomen na alle commotie rond de problemen met gestolen wachtwoorden, toegang er toe, database.;etc.. om dus alle risico zo klein mogelijk te maken is Proximus verplicht geweest ook het risico op niveau klant te verminderen door deze weg te nemen in een app als Myproximus.

Myproximus toegang soms door meerdere gezinsleden, werknemers versus werkgever, etc.. waardoor mogelijkheid tot inzage emails van daaruit.

indien je manueel moet inloggen via webmail wordt dit beperkt dat een ander toegang kan krijgen tot je mailbox.

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor je uitvoerige uitleg Sabine.
Badge
Mijn probleem is opgelost nadat ik de helpdesk had gebeld en een nieuw password werd gecreerd voor mijn mailbox.

Reageer