Wij gebruiken al jaren de webmail van Proximus waarin twee afzonderlijke skynet email accounts geconfigureerd staan.
Sinds de nieuwe versie van Proximus Webmail uitgerold werd, ondervinden we echter problemen met het verzenden van emails vanuit het 2e account.
Mails komen gewoon toe in beide inboxen, mails verzenden lukt vanuit het eerste account (maw het account waarmee ingelogd wordt op de webmail) maar het is onmogelijk om wat dan ook te verzenden vanuit het tweede geconfigureerde account (eveneens een skynet account, en dit is geen alias, maar wel een afzonderlijke mailbox). De foutmelding is over het algemeen “Ongeldige ontvangers”, of het nu mijn eigen email of een ander adres is.
Indien ik inlog op webmail via het tweede account (waarin die eerste mailbox van hierboven ook geconfigureerd is), ondervind ik dezelfde problemen : mails komen binnen in beide inboxen, maar verzenden lukt enkel uit de “hoofd” mailbox. Ik krijg daar wel deze andere (even weinig zeggende) foutmelding :
Voor de uitrol van de nieuwe webmail verliep alles vlekkeloos en we hebben dus ook niets gewijzigd aan de parameters of wat dan ook dat dit probleem zou kunnen verklaren.
Ik heb contact opgenomen met de technische dienst, maar de persoon die ik aan de lijn kreeg, was niet echt behulpzaam en begreep niet waar ik het over had. Ze zei dat ik de mailapp opnieuw moest installeren en/of de juiste configuratie moest nakijken met mijn provider. En dit hoewel ik duidelijk aangaf dat ik op de webmail van Proximus werkte (en dus niet in een app) en dat beide adressen skynet adressen waren (en dus met Proximus als provider).
Een search op dit forum heeft niet echt resultaten geleverd, dus alle hulp/info is welkom.
Met vriendelijke groeten
A.