Vraag

PPPOE wachtwoord reset werkt niet

  • 8 February 2023
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Beste, Ik zou graag een 2de apparaat direct verbinden met PPPoE, aangezien nergens het PPPoE wachtwoord vermeld wordt heb ik maar even geprobeerd dit wachtwoord aan te passen op het MyProximus portaal. Bij het veranderen van het wachtwoord krijg ik telkens een foutmelding.

 

 

Ik heb dan maar naar de helpdesk gebeld om hierbij geholpen te worden. Hierna kreeg ik te horen dat het wachtwoord van de PPPoE niet meegedeeld kan worden vanwege GDPR.

Kan iemand helpen in het vinden van een contact die kan assisteren bij het veranderen of meedelen van mijn PPPoE wachtwoord?


6 reacties

Als je een internetbox hebt hun je geen pppoe sessie opbouwen  dit kon wel met de bbox3.

bij de Internetbox verloopt alles “single vlan” VLAN 20  en DHCP.

PS: als het toch om een bbox3 gaat dan kan wel degelijk een PX medewerker je verder helpen 

zie bv hier → PPPoE wachtwoord | Proximus Forum

Hoi Martin, het is een internet box.  Waarom heeft die dan de bridged lan mode en WAN poort? dan moet het sowieso via IPoE?

Als je bvb een router wilt aansluiten dan moet  inderdaad je router op VLAN20/IPoE staan.

Je privérouter instellen :

  1. Maak verbinding met MyProximusNieuw venster op het web.
  2. Ga naar je Internet product
  3. Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.
  4. Bij Netwerk activeer je Bridged LAN Host.
  5. Vul het MAC-adres van je router in.
  6. Sluit je privé router via de LAN1 uitgang (met het label Bridge) van de Internet Box aan op de WAN ingang van de privé router.
  7. Verander de LAN IP instellingen van je privé router zodat het broadcast domein anders is dan dat van de Internet Box (192.168.128.1/23).
  8. Maak een WAN verbinding op je eigen router via een IPoE sessie.

IP Over Ethernet And IPoE Versus PPPoE

deze had ik inderdaad al tegengekomen, dus enkel de VLAN20/IPoE ff checken

 

Reputatie 6
Badge +2

Als je bvb een router wilt aansluiten dan moet  inderdaad je router op VLAN20/IPoE staan.

 

Neen, dat is niet correct.

Als je uw eigen router, of een 2de apparaat met eigen publiek IPv4 wilt aansluiten op de Internet Box, heb je géén VLAN20 nodig.

Volg de instructies zoals ze hierboven staan (bridged LAN Host), daar staat nergens dat je een VLAN moet instellen (de correcte VLAN zit reeds op de WAN poort van de Internet Box!)

Je hebt wel een VLAN-id 20 nodig, indien je:

  1. een eigen VDSL2 modem (vb Fritz!Box) wilt aansluiten ter vervanging van de Internet Box.
  2. een eigen router (vb Fritz!Box via WAN) wilt aansluiten op de ONT (Proximus fiber modem)  ter vervanging van de Internet Box.

@philippe_d  bedankt om mij te corrigeren en deze vergissing van mij recht te zetten.

en zo leert een mens toch nog altijd iets bij :-)

Reageer