Vraag

Portforwarden werkt niet, ongeacht de instellingen


B-box3

Geen flauw idee wat ik nog kan aanpassen. Niks werkt. Rebooten helpt ook niet.

Firewall op Low:

Portforward:

 

Windows Firewall etc staat uit:

 


17 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik lees dat bij aansluiting van toestellen die vereisen dat een bepaalde poort moet geopend worden er geen tussenkomst of hulp van Proximus verwacht mag worden.  In principe moet de handleiding van het aan te sluiten toestel gevolgd worden. Maar er zijn zeker forumleden die weten hoe het moet. Ik niet.
Persoonlijk  zou ik mijn firewall toch niet op low zetten, dan dient die niet echt veel.

Reputatie 6
Badge +3

Een poort kan nooit 0 bevatten. Dus in de portforward regel moet je ook external port number end op 120 instellen en de regel opslagen. Wat natuurlijk ook een vereiste is dat je een vast IP adres hebt ingesteld op die computer. Ga ook naar my modem,DHCP, voeg een static IP address toe waaraan je het MAC adres koppelt van de netwerkkaart van de computer die je altijd 192.168.1.35 wil geven als IP adres. Heb je buiten de Windows Firewall nog een andere beveiligingssoftware die ook over een firewall beschikt?

Ik lees dat bij aansluiting van toestellen die vereisen dat een bepaalde poort moet geopend worden er geen tussenkomst of hulp van Proximus verwacht mag worden.  In principe moet de handleiding van het aan te sluiten toestel gevolgd worden. Maar er zijn zeker forumleden die weten hoe het moet. Ik niet.
Persoonlijk  zou ik mijn firewall toch niet op low zetten, dan dient die niet echt veel.

Ik zou verwachten dat hun software werkt wat het momenteel precies niet doet. Een third party toestel kan geen handleiding geven hierover, er is teveel verschil tussen modems. Dit is gewoon mijn desktop, de poort maakt me niet uit, ik wil gewoon iets kunnen openen maar niks werkt. 

Een poort kan nooit 0 bevatten. Dus in de portforward regel moet je ook external port number end op 120 instellen en de regel opslagen. Wat natuurlijk ook een vereiste is dat je een vast IP adres hebt ingesteld op die computer. Ga ook naar my modem,DHCP, voeg een static IP address toe waaraan je het MAC adres koppelt van de netwerkkaart van de computer die je altijd 192.168.1.35 wil geven als IP adres. Heb je buiten de Windows Firewall nog een andere beveiligingssoftware die ook over een firewall beschikt?

Vast IP is toegegekend. Ik heb ook met 120 getest in plaats van 0. Zal het nu nog eens proberen.

 

EDIT: werkt ook niet.

 

Ik heb bitdefender, heb dit net uitgezet en werkt ook niet.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Waar er ook naar gekeken moet worden is dat in de configuratie waar je via jouw publiek IP adres naar toe wil surfen dat daar ook poort 120 openstaat. Indien daar ook een firewall ingebouwd is moet poort 120 ook openstaan van het internet. Anders lukt het ook niet. Wat wil je eigenlijk bereiken vanaf het internet? Hier kan je zien welke internetpoorten er geopend kunnen worden van het internet naar jouw lokale apparaten en wat niet: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

Waar er ook naar gekeken moet worden is dat in de configuratie waar je via jouw publiek IP adres naar toe wil surfen dat daar ook poort 120 openstaat. Indien daar ook een firewall ingebouwd is moet poort 120 ook openstaan van het internet. Anders lukt het ook niet. Wat wil je eigenlijk bereiken vanaf het internet? Hier kan je zien welke internetpoorten er geopend kunnen worden van het internet naar jouw lokale apparaten en wat niet: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

Ik gebruik een website om portforwards te controleren. Dat is normaal geen probleem.

 

Ik wil een server hosten om te gamen met vrienden.

Reputatie 6
Badge +3

Ok,BitDefender gebruikt ook een firewall driver die geïnstalleerd is op jouw netwerkkaart, indien je ook over een draadloze netwerkkaart beschikt dan doe je daar hetzelfde. Om de firewall volledig uit te schakelen ga je de driver eerst moeten uitschakelen die doe je zo: houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r en typ nu ncpa.cpl druk enter en klik met je rechtermuisknop op jouw netwerkkaart en kies eigenschappen, dan ga je dit venster zien verschijnen:

 

 

Zoek een onderdeel waar er BitDefender,firewall instaat, haal het vinkje weg en druk op, herstart je pc. Voer dan opnieuw de test uit. Lukt het nu dan ligt het aan de firewall van BitDefender. Kan je me even zeggen welke product+versie van BitDefender je gebruikt, want dan gaat er daar nog een firewall regel moeten aangemaakt worden die inkomend verkeer van het internet toestaat op poort 120.

Ok,BitDefender gebruikt ook een firewall driver die geïnstalleerd is op jouw netwerkkaart. Om de firewall volledig uit te schakelen ga je de driver eerst moeten uitschakelen die doe je zo: houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r en typ nu ncpa.cpl en klik met je rechtermuisknop op jouw netwerkkaart en kies eigenschappen, dan ga je dit venster zien verschijnen:

 

 

Zoek een onderdeel waar er BitDefender,firewall instaat, haal het vinkje weg en druk op, herstart je pc. Voer dan opnieuw de test uit. Lukt het nu dan ligt het aan de firewall van BitDefender. Kan je me even zeggen welke product+versie van BitDefender je gebruikt, want dan gaat er daar nog een firewall regel moeten aangemaakt worden die inkomend verkeer van het internet toestaat op poort 120.

Ik heb hier geen Bitdefender driver (ook niet in de beschrijvingen):

 

Ik heb trouwens een IT achtergrond. Ik vind het oké om mijn firewall en alles volledig uit te zetten tijdens het testen. Zodra ik weet waar het aan ligt kan ik verder, alleen ben ik compleet clueless momenteel.

Reputatie 6
Badge +3

De firewall module zit enkel maar ingebouwd vanaf Internet Security. Dus wanneer je Antivirus Plus zou hebben dan zit er geen firewall ingebouwd. Als een andere test zou je ook een VPN kunnen gebruiken om te connecteren met jouw publieke IP adres op poort 120. Zie hier voor een lijst: https://www.vpngids.nl/beste-vpn/gratis-vpn/ Je kan dit ook doen op jouw smartphone. Jouw publieke IP adres vind je ook terug wanneer je ingelogd bent op de webinterface van de bbox3 : klik op network connectivity,scroll down naar internet druk op naar benedenwijzend vinkje bij ipv4 adres vind je jouw publiek ip adres terug. 

Reputatie 6
Badge +3

De firewall module zit enkel maar ingebouwd vanaf Internet Security. Dus wanneer je Antivirus Plus zou hebben dan zit er geen firewall ingebouwd. Als een andere test zou je ook een VPN kunnen gebruiken om te connecteren met jouw publieke IP adres op poort 120. Zie hier voor een lijst: https://global.techradar.com/nl-be/vpn/beste-gratis-vpn-nederland-belgieJe kan dit ook doen op jouw smartphone. Jouw publieke IP adres vind je ook terug wanneer je ingelogd bent op de webinterface van de bbox3 : klik op network connectivity,scroll down naar internet druk op naar benedenwijzend vinkje bij ipv4 adres vind je jouw publiek ip adres terug. 

@familievandesype  je zegt: BitDefender gebruikt ook een firewall driver die geïnstalleerd is op jouw netwerkkaart, ik wist  niet dat ze in de netwerkkaart een firewall driver installeerden Voor Norton is dit ook niet het geval !

@kennoi je hebt toch al eens de bbox herstart 

@kennoi je hebt toch al eens de bbox herstart 

Yess, kan het morgen nog eens proberen. Ze kijken hier nu TV.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Bij BitDefender is dat het geval voor de producten met ingebouwde firewall. Dat is afhankelijk van beveiligingsbedrijf of ze al dan niet een extra driver installeren. 

ja blijkbaar wel dan, want bij Norton heb ik ook een ingebouwde firewall.
Dit moet dan toch om een bepaalde reden zijn dat bv bitdefender een extra driver installeert ?

Reputatie 6
Badge +3

De specifieke reden weet ik niet. Want bij mijn antivirus Eset Internet Security is dit ook zonder aparte driver. Vroeger had ik BitDefender dat was de reden waarom ik dit wist van die driver.

Reageer