Vraag

plc vraag

  • 18 January 2022
  • 1 reactie
  • 128 Bekeken

Hallo,

 

ik had vroeger internet via dsl kabel die in ons salon kwam maar nu heeft Proximus fiber geïnstalleerd en de modem in de garage geplaatst. Ik heb in mijn huis ethernetkabels in de muren die vertrekken vanuit het salon naar boven in de slaapkamers. 
nu kan ik hier geen gebruik meer van maken aangezien de modem in de garage staat en ik geen kabel heb tussen garage en salon (tenzij ik moet beginnen boren.). 
om internet in de kamer te hebben moet ik met een PLC werken maar die heeft Proximus mij niet gegeven. Is het mogelijk om pls adapters te verkrijgen van Proximus ? Hoe gaat dit in zijn werk?

 

danku,


1 reactie

Morgen kunnen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

PLC zitten niet meer in het assortiment van Proximus dit zijn de toestellen nog voor TV en internet → Toestellen Internet en TV | Proximus

Maar als je het eventueel ziet zitten om een ethernetkabel te voorzien dan is dit zeker de beste en zekerste oplossing.

Als je een flex pack hebt met vaste telefonie inbegrepen is er ook een wifi booster inbegrepen, zodat je hiervoor geen huurgeld moet voor betalen. (→ Wi-Fi Booster | Proximus)

PLC kun je natuurlijk overal online bestellen.

Bv. → dLAN®️ 1200+ Powerline | devolo AG
 https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/powerline/tl-pa8033p-kit/ 
Dan kan je nog 3 andere apparaten aansluiten met een gigabit poorten.
​* Powerline Adapters TL-PA8033P KIT specificaties     TL-PA8033P KIT TP-Link.com/nl-be/
Powerline Adapters TL-WPA8630P KIT specificaties TL-WPA8630P KIT TP-Link.com/nl-be/

Eventueel kunt u ook gebruik maken van PLC's bv.Powerlines met WiFi en IGMP ondersteuning zoals bv.
TP-LINK Powerline Kit AV1300 + WiFi AC1350 Gigabit (TL-WPA8635P KIT(BE)) (mediamarkt.be)

Dit zijn de 4 beste powerline adapters van 2021 ✔️ (steviefy.be)

Reageer