Skip to main content

Ik werk al jaren met plc adaptor . Dit werkt perfect bij mij. Nu moet ik kleine wijziging in living aanbrengen en de vraag is. Mag ik de plc adaptor in een verlengdraad steken (geen stekkerdoos)?

Het zekerste is het gewoon uitproberen steek er de verlengkabel tussen en stel zelf vast als alles nog goed werkt als voorheen.

Je kunt al bv eens een http://speedtest.net doen zonder verlengkabel en er ene met verlengkabel er tussen om toch al een idee te hebben of zo al alles min of meer in orde blijft.


Voor PLC wordt altijd aangeraden dat het rechtstreeks in het stopcontact geplaatst word. Best niet op een verdeeldoos of verlengkabel, dit zou verbrekingen kunnen veroorzaken.


Ik probeer het allemaal en ik zal feedback geven. Bedankt Martin, bedankt YorickP voor jullie reactie. Ik heb ondertussen een lectrieker op bezoek gehad en die zal mijn electriciteitsleiding (en stopkontakten) verlengen en verplaatsen zodat eigenlijk het probleem zich niet meer stelt. 


Bedankt voor  je voorstel om verder feedback te willen geven.


Hallo,

zoals beloofd hier feedback. Een plc adaptor in een gewone verlengdraad steken (niet in een stekkerdoos) werkte bij mij perfect en van de eerste keer. 


Bedankt voor de feedback en zolang het in de praktijk goed werkt moet je zich inderdaad van de theorie niet veel aantrekken.  ;-)


Reageer