Skip to main content

Overal Maxi snelheid.

• February 15, 2015
  • 22 reacties
  • 370 Bekeken

Goeiemiddag.

Al jaren heb ik het hoogste pakket van internet bij belgacom gehad maar nooit de maximum snelheid behaald (50 Mbps = 6.25 MB/s momenteel). Op dit moment heb ik een snelheid van 18 Mbps (2.2 MB/s). Ook de uploadsnelheid is nooit geweest wat het zou moeten zijn.

Ik zou graag willen dat de waarden worden verhoogd naar de maximum dat ik kan behalen waarbij deze ook nog stabiel is. Natuurlijk weet ik ook dat de waarden worden bepaald over de afstand van de centrale en binnenbekabeling enz... . Maar het verschil van 50-18 is toch redelijk veel.

Het heeft ook geen nut voor mij om bij deze provider te blijven als ik de dienst niet krijg waar voor ik betaal.

Kunt u even mijn lijn testen en de waarden checken en aanpassen naar het hoogste mogelijk?

fb166202@SKYNET

Met vriendelijke groeten,

Greg
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

22 reacties

Elsa
  • February 15, 2015
De snelheid die je kan behalen met je pack start, comfort of maxi kan je vinden ▬► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank

En aan de hand van deze snelheid kan je uw pack kiezen, want je maxi pack zegt alleen dat als je lijn dit aankan, dat je deze snelheid dan zou kunnen halen.

Elsa
  • February 15, 2015
lees ook eens dit als info indien het je interesseert ▬► Lijnsnelheid versus pack internetsnelheid

• Auteur
  • Rising star
  • February 15, 2015
De speedtest geeft aan dat ik een maximum kan behalen van 64Mbps in de piekuren en een minimum van 27Mbps.

Nog altijd veel meer dan die 18 Mbps...

Elsa
  • February 15, 2015
Als je de speedtest wilt correct uitvoeren moet je dit doen terwijl je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox en ook er voor zorgen dat je decoders niet opstaan of dat er een PVR opname geprogrammeerd staat want al die streams moet je aftrekken van je 30 Mbps lijnsnelheid.

Als je een bbox2 hebt, kan je via wifi maar een 20 Mbps halen aangezien die nog met wifi-g werkt

Als je een bbox2 hebt kan je die lijnsnelheid uitlezen, die zal waarschijnlijk nog op 30 staan dan

Surf eens naar je webinterface van je modem http://192.168.1.1

vul er je paswoord in, dat je vindt naast het SN: op de sticker van je bbox modem.

en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB

• Auteur
  • Rising star
  • February 15, 2015
De lijntest gedaan en nu heb ik een hogere ping 78ms terwijl die 32 was , en maar 15 Mbps download en een upload van 1.69 mbps

Hoe kan dees nu slechter zijn terwijl die al stabiel liep voordien met hogere waarden?

Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 2064 kbps
TX total power -26.6 dbm
Downstream delay 14.7 ms
Upstream delay 4.5 ms

Elsa
  • February 15, 2015
doe je dit via wifi dan ben je nooit zeker kan ineens goed zijn en dan weer een tijd later slechter.

wat zegt het volgende als je surft naar wifi-ontvangst daar vind je o.a.

• Controleren of je bbox wifi kanaal gestoord wordt

door naburige wifi signalen of om je wifi ontvangstniveau te checken

door hier te klikken op → http://forum.proximus.be/files/030cbd04ad/WV.exe" style="margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(153, 0, 0); text-decoration: none;" target="_blank en dan op RUN (Openen) klikken.
    [/list]

Elsa
  • February 15, 2015

Upstream line rate 2064 kbps
TX total power -26.6 dbm
Downstream delay 14.7 ms
Upstream delay 4.5 ms

Oei dat is wel geen 30/6 lijnsignaal zoals de proximus lijntest aangeeft, maar een 16,5/2 lijnprofiel !!

Elsa
  • February 15, 2015
dan bel je best eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) om te vragen hoe het komt dat hun snelheidstest aangeeft

dat je een maximum kan behalen van 64Mbps

in de piekuren en een minimum van 27Mbps.

want dit slaat op een 30/6 profiel (dat door de DLM kan verhoogt worden eventueel tot 70Mbps )

en dat je bbox2 maar uitleest dat je op een 16,5/2 profiel zit ????

• Auteur
  • Rising star
  • February 15, 2015
Heb net de lijntest opnieuw gedaan met de wifi instelling uit.

Nog altijd de 16,5/2 profiel.

Zal dan maar bellen...

Elsa
  • February 15, 2015
je kan ook maar 16,5 halen want je bbox geeft dit ook aan

Elsa
  • February 15, 2015
heb je al de bbox eens gereboot door 10 seconden de netstekker uit te trekken, al denk ik niet dat het zal helpen, maar je weet maar nooit

Je kan best ook zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.

• Auteur
  • Rising star
  • February 15, 2015
Heb net gebeld met de helpdesk. Vriendelijke persoon maar was niet hoog genoeg opgeleid om mij verder te kunnen helpen. Hij heeft mij enkel kunnen bevestigen dat ik op een 16.5 profiel sta. Verder kon hij deze niet weer verhogen naar wat ik voordien op stond toen ik de 18 mbps haalde.

Toen ik jaren geleden nog adsl had en ook belde konden die deze wel aanpassen. Heb ook al de bbox2 paar keer gereset. Aangezien je dit moet doen na de lijntest. Ook gisteren gedaan. Net ook de 'My Self Repair' gedaan.

Die geeft aan : Geplande werken: Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.

Contacteer onze klantendienst (0800 22 800) voor meer informatie.

Ik veronderstel dat de heer die net met mij aan de lijn heeft gehangen aangeduid heeft dat er werken nodig zijn aan de lijn? Ook al zei die dat er geen problemen waren met de lijn...

U zegt dat ik maar 16536 kan halen want men bbox geeft dit aan. Natuurlijk , maar voorheen kon die 18000 kbps halen. Dit komt door de lijntest die mijn snelheid heeft verlaagd. Ik veronderstel dat die 18 Mbps dan een repairprofiel was?

Er is mij voorgesteld maandag terug te bellen naar de helpdesk.

Vroeger kon eva hier op het forum toch ook testen doen? En de snelheden aanpassen?

Elsa
  • February 15, 2015
Dit kan dat je op vroeger 18 Mbps haalde want de DLM kan je basis profiel van 16,5/2 verhogen (indien mogelijk ivm stabiliteit) naar 20/2 en zelf indien mogelijk (stabiliteit) naar 25/2

Maar de DLM houd je lijn in de gaten en als hij iets onstabiel vaststelt zal hij u laten terugvallen naar basis profiel == 16,5/2 en

mss daarmee dat er geplande werken zijn.

Maar wat abnormaal is dat de proximus http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank

meer aangeeft dus een 30/6 basis profiel en niet het basis profiel die je krijgt namelijk 16,5/2

dus daar moet je zeker uitleg over vragen en dat kan je ook ipv Eva van Belgacom is dit nu van naam verander in 'onze medewerkers'

een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'

• Auteur
  • Rising star
  • February 15, 2015
Ik heb een bericht naar 'Onze medewerkers' verstuurt. En het profiel probleem aangegeven.

Elsa
  • February 16, 2015
Je kan ook zelf proberen om van je basis profiel af te geraken door de automatische lijntest (0800 22 424) zelf uit te voeren en zo een TBF op te starten die de DLM gaat triggeren om je te proberen op een hoger DLM profiel te zetten , surf voor meer uitleg naar: ► automatische lijntest

Natuurlijk wordt daarmee niet je probleem opgelost waarom de Proximus internetsnelheidstest je een ander basis profiel opgeeft dan wat je in realiteit krijgt als basis profiel en dit heeft niks met de DLM te maken.

• Auteur
  • Rising star
  • February 16, 2015
De automatische lijntest zet me altijd op 16.5/2 profiel. Heb ik al een paar keer geprobeerd. De binnenbekabeling (utp kabel) van cat5e naar cat6 vervangen. Ookal zou dit niet het probleem moeten zijn want cat5e kan de 100 mbps aan. De kabel van de stekker naar de bbox is deze van belgacom zelf , die blauwe, maar ik veronderstel dat dit ook het probleem niet kan zijn. 'Onze medewerkers' heeft nog niet geantwoord dus uuhm lange wachttijden?

Straks nog eens naar de helpdesk bellen wat me gisteren is voorgesteld.

Elsa
  • February 16, 2015
16.5/2 profiel is geen repair profiel .

De DLM kan je wel op 20/2, 25/2 of 30/2 Mbps zetten, indien dit mogelijk is, want dat is nooit zeker dat je die hogere snelheden gaat krijgen en ook nooit zeker als je ze gekregen hebt of je die ook zult kunnen behouden !

Elsa
  • February 16, 2015
ter info , surf naar: DLM-Profielen

• Auteur
  • Rising star
  • February 16, 2015
Net gebeld , men profiel werd naar 30/2 veranderd. Die zei datie stabiel was en zo ging blijven, ik zag ook op men router dat die op 30 stond en nu is die weer gezakt naar 16...

Moet ik nu echt weer gaan bellen om hetzelfde verhaal te vertellen?

Elsa
  • February 16, 2015
Het is natuurlijk zo dat als je de DLM forceert dit nooit zeker is dat dit zal blijven want in feite zou men deze niet mogen forceren, aangezien de DLM van tijd tot tijd steekproeven moet nemen om te zien of je lijn en ook deze van naburige klanten stabiel blijft en als dit zo niet is zal hij je inderdaad terug zetten op je basisprofiel 16,5/2.

Maar wat weten ze te vertellen dat als je de Proximus Internet http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blankdoet dat die een hoger provisioning (17a) profiel aangeeft en dat je modem maar een (8d) profiel krijgt ?

want volgens uw modem zou dit het volgende moeten geven:

Uw internetabonnement

Internet Overal Maxi

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload

Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload

Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload

Maar bij is dit een ander resultaat !!??

• Auteur
  • Rising star
  • February 16, 2015
Heb ik vertelt maar hebben ze niet echt naar geluisterd. Er werd mij vertelt dat ze het profiel op 30/2 hebben gezet en die stabiel bleek te zijn. Ik keek op men router instellingen en inderdaad die stond op 30/2. Kijk ik paar minuten later , wanneer de telefoon natuurlijk al was opgehangen: weer op 16.5/2.

Er werd mij ook vertelt dat elke maand er getest word als de lijn stabiel is zoja word die verhoogd naar een hogere profiel. Dus werd ik om 30/2 gezet. Blijkt dat dit dus niet stabiel was aangezien ik weer automatisch verlaagd werd.

Heb zonet de 'MySelfRepair' gedaan, die vertelt mij dat er een probleem is.

Elsa
  • February 16, 2015
stuur dit (dat 'MySelfRepair' vertelt dat er een probleem is)

best ook nog eens door via privé bericht aan 'Onze medewerkers' ➽ Onze medewerkers

je kan je probleem ook beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons