Een vriend van mij verzend mails in Outlook2007 , die komen mooi in de map verzonden items terecht en er volgt geen foutmelding.
Alles lijkt dus perfect normaal te werken, maar de verzonden mails komen NOOIT toe bij de bestemmeling.
Via webmail werkt alles zoals het hoort.
Volgens info die ik opvang in een ander forum zou dit probleem gekend zijn bij Proximus en wordt er aan gewerkt.
Er zou hier zelfs een topic over bestaan, maar ik vind er niks over terug.
Zolang dit probleem niet opgelost is heeft het weinig zin om bij die persoon iets te proberen.
Beantwoord
Outlook 2007 email probleem
Beste antwoord door Regulus
FWIW ...
Ik heb puur voor de leute outlook 2007 geinstalleerd op één van mijn Windows 10 insider PC's (is build 14971 FYI)
Connectie naar Proximus email ...
Dit zijn de settings die probleemloos werken ...
uw naam: ID van de account
email adr : naam(alias)@skynet.be (proximus.be)
type: IMAP
incoming: imap.proximus.be
outg: relay.proximus.be
login info
user naam: fx******@SKYNET.BE (ttz de IDENTIEKE naam waaronder men destijds als klant bij PX werd aangenomen, in mijn geval dus SKYNET en in hoofdletters)
password : *******
remember password aantikken
naar "more settings" gaan (extra?) knop beneden rechts
3e tab outgoing server: aantikken "smtp requires authentication" en "zelfde settings als incoming server"
5e tab "advanced" (extra?)
eerst de types "encryptie" juist zetten, dan pas de poorten omdat SMTP zich altijd reset naar poort 25 (mogelijk het probleem van niet verzonden email ?)
dus Incoming SSL
outgoing TLS
dan poorten zetten: in 993
out 587
timeout op 3 minuten of zo
saven
verbinding testen .. zou direct moeten werken ..
indien niet ... run een "elevated command prompt" via start (cms als admin) en loop "sfc /scannow" ...
Men moet wel de laatste updates van outlook hebben oa de SP3
HTH
Bekijk origineelIk heb puur voor de leute outlook 2007 geinstalleerd op één van mijn Windows 10 insider PC's (is build 14971 FYI)
Connectie naar Proximus email ...
Dit zijn de settings die probleemloos werken ...
uw naam: ID van de account
email adr : naam(alias)@skynet.be (proximus.be)
type: IMAP
incoming: imap.proximus.be
outg: relay.proximus.be
login info
user naam: fx******@SKYNET.BE (ttz de IDENTIEKE naam waaronder men destijds als klant bij PX werd aangenomen, in mijn geval dus SKYNET en in hoofdletters)
password : *******
remember password aantikken
naar "more settings" gaan (extra?) knop beneden rechts
3e tab outgoing server: aantikken "smtp requires authentication" en "zelfde settings als incoming server"
5e tab "advanced" (extra?)
eerst de types "encryptie" juist zetten, dan pas de poorten omdat SMTP zich altijd reset naar poort 25 (mogelijk het probleem van niet verzonden email ?)
dus Incoming SSL
outgoing TLS
dan poorten zetten: in 993
out 587
timeout op 3 minuten of zo
saven
verbinding testen .. zou direct moeten werken ..
indien niet ... run een "elevated command prompt" via start (cms als admin) en loop "sfc /scannow" ...
Men moet wel de laatste updates van outlook hebben oa de SP3
HTH
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.