Vraag

Oude Devolo dLan duo powerlines werken niet zoals het hoort

  • 3 September 2022
  • 4 reacties
  • 290 Bekeken

Hallo, 

Ik wil het internet uitbreiden met devolo powerlines om uiteindelijk die powerlines aan te sluiten op een TP-Link router. Helaas na talloze pogingen ben ik er niet ingeslaagd om dit te doen lukken. Ik ben vrijwel zeker dat het aan de powerlines ligt.

Is het omdat deze powerlines niet compatibel zijn of niet werken met Proximus, of dat ik ze verkeerd aansluit?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe is of zou er geen probleem mogen zijn op de Bbox3 via utp-kabel met de 1e dLAN CPL te verbinden en vervolgens via uw intern elektriciteitsnetwerk een verbinding met de 2e dLAN CPL tot stand te brengen om via utp-kabel een verbinding bv. een laptop/PC tot stand te brengen

dLAN 500 duo.book (devolo.be)

Downloads | dLAN® 500 duo | devolo AG

Ik vermoed evenwel dat deze toestellen niet of minder geschikt zullen zijn om decoders aan te sluiten (vermoedelijk geen IGMP snooping ondersteuning)

IGMP snooping - Wikipedia

 

Het vastgestelde probleem kan evenwel ook te wijten zijn aan storingen op uw eigen intern elektriciteitsnet

Vermits u over een TP-link router (eigen router achter Bbox) beschikt zou het eventueel opportuun kunnen zijn om gebruik te maken van TP-Link CPL zoals bv.

TP-LINK Powerline Kit AV1300 + WiFi AC1350 Gigabit (TL-WPA8635P KIT(BE)) (mediamarkt.be)

Decoders dienen evenwel steeds rechtstreeks op de BBox (via utp-kabel of eventueel via CPL met IGMP snooping te worden aangesloten tenzij gebruik gemaakt wordt van een Proximus Booster verbonden via utp-kable of in WiFi met de Bbox)

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

 

Is het omdat deze powerlines niet compatibel zijn of niet werken met Proximus, of dat ik ze verkeerd aansluit?

dit test je best uit (indien mogelijk uiteraard ) eerst in de zelfde ruimte waar je bbox staat en daar ook je twee PLC’c + decoder paatsen , of dit reeds goed werkt.

dit test je best uit (indien mogelijk uiteraard ) eerst in de zelfde ruimte waar je bbox staat en daar ook je twee PLC’c + decoder paatsen , of dit reeds goed werkt

En moet ik de PowerLine aan de modem connecteren op de WAN of op de LAN poort? Of maakt dat geen verschil?

De eerste plc aansluiten op een gele lan poort van de bbox en de tweede plc aan de decoder aansluiten. 

(De wan poort van je bbox wordt enkel gebruikt indien een fiber aansluiting binnen komt)

Reageer