Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.


Reputatie 2
Badge

Beste, omdat m’n gestarte topic onterecht bij opgeloste problemen is terecht gekomen, even een herhaling.

kort samengevat : openen van een gewone website kost enkele minuten. foto uploaden kost een aantal uren.

bovenstaande feiten zijn niet via wifi die nog trager is maar laptop verbonden via UTP. (bbox3-modem)

Enkele buren kregen de oplossing aangeboden van een modem die werkt via 4G...dit gaf een adequate oplossing.

helpdesk zegt echter dat dit bij mij niet nodig is...volgens hen is alles normaal (daarom m’n vraag via deze weg)

hier een link naar m’n topic:

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/enorm-traag-internet-in-ons-tweede-verblijf-proximus-zegt-dat-het-ok-is-50876

Aub Proximus Help mij.

 

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 29 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

105 reacties

Reputatie 2
Badge

Er is zeker geen probleem hieromtrent indien uw adsl 1.1/0.4 Mbps down/up aankan

wat is er juist geen probleem volgens u?

@M_016 weet jij soms de reden waarom via de 4G gateway het niet werkt als ADSL bvb uitvalt of een zeer lage snelheid heeft?

Dit is een probleem met zo'n trage snelheid... gedurende de dag krijg ik dit beeld als ik m'n thermostaat op afstand wil regelen ..tijdens de nacht komt hij terug online. Het ligt zeker niet aan de sterkte van de wifi...die hangt bijna naast de zender van de thermostaat.

 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 7
Badge +4

Er is zeker geen xdsl&4G Tessares probleem indien de adsl-lijn 1.1/0.4 Mbps aankan (deze is bij mij blijkbaar ook zo ingesteld alhoewel ze +/- 3 Mbps aankan)

Het is de eindapparatuur bij de klant (Bbox) die de ondersteuning 4G “aanvraagt” (internet access gateway - “Tessares-platform” - mobiele netwerk) voor up en download 

 

Zoals reeds eerder aangestipt op dit forum is de Proximus/Ookla speedtest niet betrouwbaar voor sommige types van lijnen (merkelijke onderschatting van de reële snelheid = de 4G ondersteuning komt laattijdig of niet op gang); de Mlab test bv. is normaal beter geschikt 

In hoeverre bovenstaande effectief het geval is bij de auteur laat ik in het midden 

Andere mogelijke oorzaken zijn de overbezetting van de 4G antenne op sommige momenten en/of een teveel aan internetverkeer op de Ortho-knoop of verderop in het netwerk (met o.a. hoge ping en packet loss tot gevolg)

 

Samengevat:

als het bij de buren in de onmiddellijke omgeving wel goed werkt zie ik niet in waarom het bij de auteur niet zou kunnen werken maar enkel Proximus kan het probleem uit de wereld helpen (desgevallend in overleg/samenwerking met de leverancier)

ook ik heb tenslotte beroep moeten doen op de leverancier om duidelijkheid te bekomen met betrekking tot mijn vraagstelling /klacht “upload”  (wat in principe zeker niet de taak is van een klant)

Het ergste is dat we altijd in dergelijke gevallen van trage internetsnelheid (ook terugvallen van vdsl snelheden enz….)  op het zelfde eindresultaat moeten uitkomen

= Proximus alleen kan het oplossen maar dat die oplossingen in veel gevallen veel te lang op zich laten wachten!

Reputatie 2
Badge

Intussen betalen we wel het volle bedrag.. ik ben een geduldige en brave man maar ooit geraakt m'n geduld ook wel.eens op. Via de helpdesk geraak ik echter nergens. Bedankt dat er hier brave zielen zijn die m'n gezaagd willen aanhoren.

Reageer