Even een update. Omdat ik nog geen reactie kreeg van iemand van Proximus zelf, ben ik terug zelf in actie geschoten. Eerst geprobeerd via chat, Nadat ik na twee uur nog steeds geen reactie kreeg buiten het eerste zinnetje “ we zoeken even een agent die u kan verder helpen, we komen zo terug.” Heb ik terug gebeld naar de helpdesk. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn die me leek te begrijpen. Ik heb voor volgende week maandag een afspraak kunnen regelen ginder met een technieker die komt kijken. Ik heb hem de oplossing met de 4G-modem uitgelegd.
Benieuwd hoe het loopt...ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
Bedankt om ons op de hoogte te houden.
Bedankt om ons op de hoogte te houden.
Dat vind ik het minste dat ik kan doen...er zijn hier heel wat mensen die flink wat nuttig opzoekwerk hebben gedaan voor mij. Even op de hoogte houden hoe het verder loopt vind ik dan vanzelfsprekend. Iedereen is benieuwd naar het resultaat en of er een oplossing komt.
@wimcha Er zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella
@wimcha Dat is toch zeker al heel goed nieuws
@AntonellaD
het is wel de eerste keer dat ik (hier) zie dat voor de oplossing Tessares & 4G geen technieker ter plaatse komt voor de installatie
toegegeven met een summiere/beknopte handleiding kan/mag dit normalerwijze geen enkel probleem vormen
@AntonellaD je zegt: “Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding.”
Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat de wanpoort van een bbox3 niet default actief staat en door een technieker moet eerst actief gezet worden om deze 4G modem aan zijn WAN poort te kunnen aansluiten?
Maar als er volgende maandag toch een technieker langskomt dan zal die dit natuurlijk wel kunnen activeren, indien het nodig is.
@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella
Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)
Het product Improved Internet met de 4G modem (LTE) is van het type "Plug'n'play". De configuratie en activering van de dienst gebeurt automatisch tijdens de aansluiting. Groetjes, Antonella
@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella
Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)
De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella
Dan zal de WAN poort waarschijnlijk van op afstand actief kunnen gezet worden dan.
@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella
Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)
Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.
De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella
Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.
De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella
Beste, de overbuur is verwittigd en hangt papiertje op de deur bij ons voor Proximus...ze kunnen de modem bij hen achterlaten.
Vriendelijk bedankt.
Graag ons ook informeren als de ROP-kast die er reeds staat nog vóór 2024 (cnf planning Building Outphasing op hun site) actief wordt.
Normaal zit er tussen het plaatsen van een dure ROP-kast en het activeren van de ROP maximum een jaar voor de aanleg van de Fiber, Elektriciteitsaansluiting, Testen, Keuring etc.
@wimcha
Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:
ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.
4G gaat dit maar tijdelijk oplossen, als er veel toeristen in de buurt zijn dat zakt de performance in elkaar, dat is hier in de Ardennen ook. Zorg voor een betrouwbare kabel verbinding, dat werkt meestal beter.
Beste, een update. Toen ik zaterdag aankwam hier vond ik bij de buren m'n pakje afgeleverd door de post. Toen ik het opende kreeg ik helemaal iets anders dan ik had verwacht.
Het pakket bevatte een Huawei Mobile wifi E5573 C een klein kastje met een GSM batterij en een bijgeleverde Sim kaart. Na de model opgeladen te hebben en de simkaart erin bevestigd werkte deze niet...geen contact met Proximus. Ik heb daarna de klantendienst gebeld en deze moest geïdentificeerd worden door hen. Dit werd gedaan en de modem creëert inderdaad een wifi-hotspot. Het bereik is echter een paar meter rond de modem. Dit is dus zeker niet de oplossing die hier besproken werd waar de 4 G modem aangesloten werd op de bbox3. De technieker waarbij nog een afspraak mee had kwam deze morgen. Hij zag de Huawei en zei me dat dat geen oplossing was...de snelheid wordt daarmee beperkt tot max 3 mbps om het 4g netwerk niet te overbelasten...dat had ik zelf ook al vastgesteld...volle 4 G ontvangst en toch maar een downloadsnelheid van 2 mbps. De technieker had dan de andere oplossing bij...het hybride systeem met de Sagem 4G zoals ik had verwacht. Hij heeft eerst m'n oude bbox3 vervangen door een jongere versie V3 en starten daarna de 4 G modem op...hij zei dat het werkte maar niet zoveel snelheidswinst zou geven...hij moest bellen met de technische dienst om hem te mogen plaatsen. Die weigerde dat. Hij nam de oplossing terug mee en zei dat het niet mocht. Hey probleem was zei hij dat de vaste ADSL lijn te traag was en eigenlijk geen internet en TV aankon. De TV opgeven zou 6 mbps maximum geven...met tv nooit meer dan 3 mbps max.
Hij had geen verdere oplossing,nam deXDSL mee en vertrok. Besluit, er is niks aan te doen voor er een VDSL connectie kan voorzien worden in het dorp. De oplossing XDSL 4 G...zoals de buren kregen kan Proximus niet meer toestaan.
komt eigenlijk op het zelfde neer als je uw smartphone gebruikt als hotspot wat het zelfde doet je mobiele verbinding omzetten naar een wifi hotspot.
Als de 4G antenne genoeg capaciteit kan leveren is dat allemaal goed en wel maar dat is niet altijd mogelijk. (Met een 4G+ netwerk zijn downloadsnelheden van maximaal 150 Mbps mogelijk)
De bbox is de laatste versie van de proximus bboxen namelijk de bbox3v+
maar die kan je natuurlijk geen snelheid boost geven zonder de hulp van de 4G-LTE modem.
@Martin , inderdaad...zo ver was ik al mee. Maar uit de reacties hier had ik begrepen om de hybride oplossing te verkrijgen. Dit is inderdaad geen oplossing. Deze mag ook niet permanent aan de lader om als modem te dienen...ik haal er hoogstens een download mee van 3mbps. Onze buren naast ons en aan de overkant van de straat hebben intussen wel die oplossing en zijn erg tevreden met het resultaat. Blijkbaar zijn wij echter niet uitverkoren en hebben we er geen recht op.
Ik vond het eerlijk gezegd al raar want normaal komt een technieker die installatie en instelling doen voor de plaatsing van een 4G XDSL Gateway!.
Ter info
Concreet bv. nakijken of er een alternatief mogelijk is op uw locatie via
Wat was het resultaat van de xdsl4G test van de technieker in Mbps down/up? Ik vermoed dat de Proximus 4G dekking op basis van bovenstaande antennegegevens eerder beperkt is op uw locatie, correct?
@M_016 : de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest ..maar de ontvangst was vrij goed in de buurt van de bbox3..ik kon deze ontvangst echter serieus verhogen door de verbinding te maken met de UTP bekabeling in ons huis en de 4G modelm boven te plaatsen...ik heb overal aansluiting in het huis. Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen...maar de man ( trouwens een vriendelijke) kreeg na lang overleg geen toestemming en mocht hem niet plaatsen.
de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest
Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen
Ik ben niet mee vrees ik dit lijkt mij eerder tegenstrijdig nee? Voor de xdsl&4G oplossing is er voor zover mij bekend een “snelheidsbeperking” van toepassing (prioriteit voor “gewoon” mobiel verkeer)
Naast bovenvermelde 4G alternatieven eventueel overwegen beroep te doen op de ombudsdienst telecom (uw adsl snelheid van x Mbps/Kbps down/up is niet meer van deze tijd en de xdsl&4G oplossing werd uw geweigerd)
Opmerking: Voor TV valt u normalerwijze terug op het deel xdsl alleen (=dus indien +/- 0.9 Mbps down zoals vermeld in uw 1e post is TV via Proximus in principe onmogelijk tot vdsl2 beschikbaar is)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.