Skip to main content

Hallo, inmiddels al een geheel onwetende medewerker gesproken die enkel kon aflezen wat ik ook kan zien op myproximus, nadat ik de telefoonmenu’s zeven keer opnieuw had doorlopen. Ik voel me wat in Kafka-land getuimeld

Mijn probleem is dit: ik veranderde begin deze maand mijn pack naar enkel internet. Op een bepaalde dag blijk ik - met enkel een tablet, geen computers, downloads of weet ik wat nog - iets van een 30 GB! te hebben verbruikt (en zogenaamd nog ettelijke GB geüpload??). Dat komt neer op zowat 15 films… Volstrekt onmogelijk. Ik was die dag ziek en heb enkele afleveringen van een serie gekeken, maar geen vijftien films!

Graag zou ik éindelijk iemand treffen die me kan vertellen wáarom het systeem dit zgn. gemeten zou kunnen hebben.

Weet je nog hoeveel afleveringen en in welke kwaliteit je deze bekeken hebt?

We kunnen jammer genoeg van hieruit niet zien op welke sites je dat verbruik gedaan hebt.
Heb je toevallig nog een eigen meting van het volume op jouw toestellen lopen die je even tezamen zou kunnen leggen? 


Ter informatie : https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

 


Ergens op het eind van de derde aflevering in slaap gevallen (dat gebeurt als je uitziekt) en in de 5e terug wakker geworden.

Geen idee welke kwaliteit, nog nooit mijn hoofd over moeten breken, maar ik begin te vermoeden dat het de hoogste kwaliteit was. Het toppunt is dat ik de laatste 10 jaar (!)  voor proximus tv HD betaalde maar het nooit doorkreeg (met hardnekkige excuses over te ver van de centrale) tot ik een klacht indiende via Testaankoop. Twee weken later was het probleem verholpen. En nu krijg ik bij verlaging van het abonnement (wat overigens te vroég gebeurde) ultra HD door. Lachen is dat. 

Ik heb het na 25 jaar, jawel, gehad met dit bedrijf. Ik mag er niet aan denken hoeveel geld ik er naartoe heb geschoven.  Afijn. Dank voor het intelligente antwoord, wat van de telefoonmedewerker (in welk land hij ook zat) helaas niet gezegd kon worden.

M


Indien het om een Android tablet gaat kan je hier je verbruik zien: https://support.google.com/nexus/answer/9458407?hl=nl Zo kan je ook een beeld zien welke applicatie het meeste data heeft verbruikt. Voor IOS tablets van Apple: https://support.apple.com/nl-be/HT201299


Reageer