Beantwoord

Office Outlook 2019 op mac.


Reputatie 2
Badge

Sedert gisteren krijg ik in Office Outlook 2019 op imac veelvuldig deze melding:

 

 

Dit zijn de instellingen:

 

 

Moet dit soms skynet.be zijn?

icon

Beste antwoord door Martin 1 April 2023, 15:00

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 1

Inderdaad, bij mij lijkt alles ok terug in orde te zijn. 
Geen idee wat er aangepast is langs de Proximus kant, maar zou het wel graag weten eigenlijk.

niet alleen in outlook ook in Thunderbird krijg ik geen fout berichten meer 👍🏼

Reputatie 2
Badge

Vandaag blijkt Office Outlook 2019 terug te werken, ik heb zelfs een nieuw proximus-account kunnen toevoegen.

 

Ik heb de indruk dat het probleem opgelost is. Ik kan nu terug zonder problemen op mijn Mac via outlook  mails ontvangen zonder foutboodschap.

Reputatie 1

Exact hetzelfde probleem sinds enige weken.
Als je aan aantal keer na elkaar op send/receive duwt in outlook komen de emails alsnog binnen maar wel aantal foutmeldingen zoals reeds beschreven.

Ik kan bevestigen dat het hier ook nog steeds niet in orde is. Heel af en toe werkt het.

 

Nog geen verbetering. @Michael V , @DaisyS hoe verloopt het onderzoek?

Wanneer mogen we resultaten verwachten?

Reputatie 2
Badge

 

Is er al bij iemand verbetering in de toestand, want ik begin nu ook al te twijfelen als de webmail nog goed werkt.

Gisteren heb ik vanuit de webmail een mail verstuurd naar een bestemmeling en mezelf in BCC geplaatst. Tot nu heb ik die BCC nog niet ontvangen. Ik vraag me dus af indien de bestemmeling die heeft ontvangen?

Reputatie 5
Badge +2

Er zijn algemene mail problemen geweest. Deze zijn van de baan. Dus alles zou normaal via de webmail moeten werken. Voor mailprogramma’s is dit nog in onderzoek.

Reputatie 2
Badge

Hier ook nog altijd hetzelfde met Office Outlook 2019, heel sproadisch komt er eens mail binnen.

Webmail werkt ook nog.

Zelfs nu kan ik Office Excel 2019 ook niet meer openen, maar misschien is dit door de 2 kort op elkaar volgende updates van MacOS 13.3 en 13.3.1.

@allen Ik geef het door aan onze collega’s voor onderzoek.

@DaisyS, is er al enig nieuws? 

Ik ervaar nog altijd hetzelfde probleem.

Hier inderdaad ook nog steeds problemen. Outlook 365 via app op Mac. Af en toe komen de mails binnen vandaar dat ik er vanuit ga dat mijn settings ok zijn.

‘The connection to the server failed or was dropped. Could not retrieve mails. Errod code: -3253’

Het verzenden van mails blijft wel werken.

Hier ook nog steeds geen beterschap, en ik ben ook nog niet teruggebeld.

 

Reputatie 2
Badge

Bij mij in Thunderbird ook soms melding dat imap server niet bereikbaar is.

In Outlook 2019 nog geen beterschap te zien.

Er moeten wel degelijk problemen zijn met mail bij PX, want zelfs in thunderbird krijg ik af en toe ook de foutmelding en korte tijd na de melding werkt het terug, dit fenomeen herhaalt zich regelmatig….
 

Reputatie 7
Badge +3

@allen Ik geef het door aan onze collega’s voor onderzoek.

@DaisyS Voorlopig geen problemen/foutmeldingen meer met ontvangen van mails in Outlook sinds deze ochtend bij mij. ( Ik gebruik Outlook van Office 365)

Maar nu constant deze foutmelding Serverstoring probeer het later opnieuw  in de Proximus mail App bij het wisselen van postbus.

 

Reputatie 7
Badge +5

@allen Ik geef het door aan onze collega’s voor onderzoek.

Reputatie 2
Badge

De webmail werkt bij mij, enkel Office Outlook heeft nog steeds het probleem.

@DaisyS,  ik ondervind geen problemen met webmail.

De mailclient (outlook) kan niet naar de mailserver connecteren om de mails op te halen. Verzenden van emails werkt wel.

Het probleem is begonnen op 31/3 tussen 9h en 10h.

In die tijd is er niets gewijzigd aan outlook of het OS.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS Ter info Ik heb ook al meer dan een week soms problemen , ook in de Proximus webmail website als in de App , soms komt er een pop-up met de melding de server is niet bereikbaar , probeer het later opnieuw. In outlook de melding verbinding met de mailserver werd afgebroken contacteer je service provider .  Lijkt mij toch ergens op een probleem bij Proximus .  2 weken geleden kwamen mails vele uren later toe , dit is nu niet meer het geval. Nu is het duidelijk een mailserver probleem bij Proximus. Zie screenshot

 

Reputatie 7
Badge +5

@TVK5300 @ebr Dat de problemen zich voordoen in outlook voor mac is duidelijk maar zijn er ook problemen via de webmail?

Ik heb deze namiddag nog eens naar de helpdesk gebeld en ze vertelden mij dat er “algemene problemen” zijn waar aan gewerkt wordt. 

Rond 20u heb ik nog eens gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik mijn outlook opnieuw moest installeren. Ook daarna zou ik teruggebeld worden.

Zou…

“De oplossing” hangt blijkbaar eerder af van de persoon waarmee je spreekt dan van de root cause.

Reputatie 2
Badge

Het is niet in webmail, maar in Office Outlook 2019 voor mac.

Reputatie 7
Badge +5

@TVK5300 @ebr Hebben jullie ook problemen via de webmail? 

Reputatie 2
Badge

Vandaag is het probleem blijkbaar nog altijd niet opgelost.

Reageer