Vraag

Nog steeds geen VDSL

  • 17 August 2020
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Drie jaar geleden heb ik gevraagd om mijn ADSL te vervangen door VDSL. Toen was dat nog niet

mogelijk. We zijn nu 2020 en ik moet het nog steeds stellen met ADSL.

Als ex-werknemer bij Proximus (vroeger Belgacom) wordt het steeds moeilijker mijn vroegere

werkgever aan te prijzen bij familie en vrienden.  Als zij horen dan ik maar een downloadsnelheid

van hoogstens 3 Mbps heb, moeten zij hun lach inhouden.

Ik ben altijd trouw gebleven aan Proximus, maar nu geraakt mijn geduld toch op.

Indien er geen beterschap in het vooruitzicht is, zal ik met spijt in het hart AL mijn producten bij

Proximus moeten opzeggen en overstappen naar de concurrentie.

 

Mijn  lijn : 09 227 29 33

Mijn straat : Beekstraat 23 9030 Mariakerke


3 reacties

Een tussentijdse oplossing tot VDSL2 er komt, zou het plaatsen kunnen zijn van een bijkomende 4G modem (zie  https://www.tessares.net/ )  Dit kan de bevoegde dienst bij Prox uitzoeken of zoiets voor je mogelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig betrokken locatie komt blijkbaar niet voor op de BIPT lijst van de grijze/witte zones

https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/breedbandinternet-in-de-grijze-witte-zones-30-mbps-in-2020-oplossingen-type-xdsl-4g-proximus-versus-kpn-50101

nr 21 &  23 max 4 Mbps = adsl

nr 25  min gegararandeerd vdsl2 62 Mbps

KVD 213 Beekstraat

vermoedelijk KVD/ROP aan de overkant van de ringvaart Mariakerkesteenweg (tot Beekstraat 25?)

 

Eventueel kan de combinatie xdsl&4G “Tessares project” voor internet een (tijdelijke) oplossing bieden indien voldoende 4G dekking (en bezetting antenne in de buurt dit toelaat)

 

Ter info:ik krijg blijkbaar ook geen resultaat voor Telenet op uw locatie, kan dat?

https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

Proximus (studiedienst) moet toch in ieder geval weten op die locatie er een of andere manier een praktische oplossing mogelijk is ….

Reageer