Beantwoord

Nieuwe TV



Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het heeft allemaal te maken welke opties Proximus genomen heeft voor hun decoders. Meestal is dit kostenbesparend. Je kan het inderdaad proberen maar je moet wel eerst de kabel aanschaffen of eens uitlenen.

die hdmi kabels van Proximus voldoen toch aan 1.4 nee?

Reputatie 6
Badge +3

Ja maar voor ethernet heb je een specifieke kabel nodig (HDMI+ethernet naargelang de snelheid heb je standard en high speed zie hier: http://www.3dtvmagazine.nl/2010/01/wanneer-heb-je-een-high-speed-hdmi-kabel-nodig/ ) + er moet een aparte CHIP in de decoder zitten die ook ethernet ondersteund en kan doorgeven aan de TV. Dat is niet zeker. De meegeleverde kabel bij v5,v5c is gewoon voor beeld en geluid. Met de V6 heb ik geen ervaring.

V6 is een HDMI 1.4 en bij 1.4 geven ze op dat die data ethernet kanaal voorziet

dus inderdaad het zal bij de oudere decoders een 1.2 zijn

Reputatie 2
Badge

Mijn TV heeft een RJ45 aansluiting zelfs WIFI 2.0 en 5.0 ondersteuning ac/n/b/a.

 

 

dus in feite kun je gewoon via wifi uw tv laten verbinding maken met je netwerk

Reputatie 6
Badge +3

@Jeroen_056 :  Om te kijken of het probleem niet gelinkt is aan niet zo sterk draadloos signaal even jouw TV bedraad verbinden. Kan je ook even antwoorden op mijn vorige antwoord : https://nl.forum.proximus.be/internet-10/nieuwe-tv-50640?postid=655795#post655795

ik dacht dat dit al bedraad gebeurd was, ik heb mij vergist dan.

Reputatie 2
Badge

Nee het is inderdaad nog niet gebeurd. Omdat ik geen kabeltje heb en nog gaan halen in de winkel.

Reputatie 2
Badge

 

@Jeroen_056 je TV signaal komt over over je internetverbinding want zelfs als je uw internet verbinding in de bbox onderbreekt dan zal je nog kunnen tv kijken via je decoder.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Wanneer je geen DSL signaal hebt gaat je decoder ook niet meer werken.

@Jeroen_056 :  Het is belangrijk om te weten of het probleem zich voordoet op 1 computer/laptop of op meerdere apparaten. Controleer of jouw UTP netwerk kabel niet samengedrukt is, probeer op een andere poort op de bbox3(v+). Maak je gebruik van een VPN om met jouw werk te verbinden? Dat kan ook soms problemen geven met de internetverbinding, maar dan zou het moeten ophouden wanneer je de VPN verbinding afsluit dan kan zijn met een apart programma of gewoon via de ingebouwde VPN client in Windows.

was het antwoord op “aangezien de de decoder geen probleem …...” dan is er wel DSL maar dit wil niet zeggen dat er geen probleem is dan op het internet signaal, dit wou ik zeggen.
Geen DSL is uiteraard ± het zelfde als de bbox uitzetten dan zal er moeilijk nog internet en IPTV signaal zijn dat is een feit dat vast staat.

Reputatie 6
Badge +3

Ok, ik had het verkeerd begrepen wat je zei. Maar jouw uitleg is correct, ik dacht dat je DSL bedoelde, wanneer enkel internet uitstaat dan lukt tv kijken nog wel.

Reputatie 2
Badge

Oké, na grondige onderzoeken heb ik het volgende gedaan.  Ik heb eerst mijn glasvezel modem gereset ook de bbox3+ , wat mij is opgevallen is dat de RJ45 poort 1 naar computer met een flat RJ45 CatE7 cable dat er een oranje licht knippert in plaats van groen. Het zelfde bij de decoder V6 versie knippert ook een oranje licht  i.p.v  groen.  Nu heb ik een RJ45 UTP kabel tussen mijn BBOX3+ naar mijn TV aangesloten en daar brandt het groene lampje wel. Dus ergens moet er een probleem zijn.

Reputatie 2
Badge

Eerlijk gezegd ik vind dat de technieker slordig gedaan, als je zie de glasvezel kabel gevaarlijk aanhangt, volgens mij is dat veel te kort. Vroeg of laat blijf je eens achter hangen en kans dat kabel breekt of beschadigd. 

 

tussen je fiber modem en de bbox zit er toch een ronde UTP kabel veronderstel ik 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad zit er een UTP kabel in, die dan verbonden is met BBOX. Maar als je zie hoe dat die kabel loop tussen fiber kastje en de router. Dat is het toch ook niet hé.

je bedoelt het fiber patch kabeltje dat de fiber intro verbindt met fiber modem. 

Reputatie 2
Badge

Inderdaad zoals je ziet op de foto, eerlijk gezegd vind ik  gevaarlijk, als ooit ergens blijft achter haken of zoiets dergelijks, dat dat breekt.

ik weet inderdaad ook niet of dit de normale manier is van afwerking bij een fiberaanleg, zal ook afhangen van technieker tot technieker.
Best afwachten tot morgen als iemand van Proximus zelf langskomt om te zien wat hun oordeel daar over is!

 

Reputatie 2
Badge

Oké Bedankt, dan heb als afsluiter een laatste vraag, dat is dat er gele lampjes knippert aan RJ45 poort 1 mijn computer dus en poort 3 mijn TV decoder in plaats van groen. Wat betekent dat? 


het lampje knipper geel als verbinding maakt met een 100 Mb/s netwerkaart in uw geval je computer bij een 1 GB/s netwerkkaart verbinding groen

Reputatie 2
Badge

Dan vrees ik dat een probleem heb. Aangezien dat ik een Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller en toch geel lampje knippert raar.  Dan moet er toch ergens een probleem zijn. 

 

als je in de wifi kaart instellingen (configuratie) kijkt bij sommige kun je de lijnsnelheid instellen op 10, 100 of 1000Mbps

mss toch eens kijken wat daar ingesteld staat 

En anders eens een andere ethernet kabel proberen

Reageer