Vraag

nieuwe modem

  • 10 November 2023
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

hallo

 

ik heb een nieuwe modem geinstalleerd. ik heb 2 wifi boosters, moet ik die synchroniseren met de nieuwe modem?

 

ik heb hier al naar filmpje gekeken van hoe dit moet, maar daar zeggen ze dat de booster op auto moet staan.

op het 1e verdiep heb ik een booster staan die met netwerkkabel verbonden is, maar daar staat het knopje op acces point. is dit goed?

 

op het 2e verdiep sta een booster die niet met kabel verbonden is en daar staat het wel op auto

 

hoe kan ik alles synchroniseren?

 

mvg olivier


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@bolly340 Het is inderdaad nodig om je boosters terug te koppelen. Je moet normaalgezien niets veranderen aan de instellingen achteraan de boosters.

Het enige wat moet gebeuren is dat je ze even in de buurt van de modem zet. Dan eerst op de modem op ‘WPS’ duwen en daarna op de booster ook. Als de lichtjes terug groen branden op de booster, mag je hem terug op zijn plaats zetten. 

Een probleem met je Wi-Fi Booster? | Proximus

 

@bolly340

Normaal is het de bedoeling dat je met de nieuwe bbox4 (Internet box) ook de nieuwe wifi booster V2 gebruikt.

De bbox4 en Wifi booster V2 ondersteunen wifi-6 en Mesh (Wat is Mesh WiFi en hoe werkt het YouTube)

Want je youtube filmpje is de uitleg voor de bbox3 met Wifi booster V1.

Tenzij je bedoelt met “nieuwe bbox” dat je bbox3 omgeruild werd door een bbox3, dan is het gewoon de uitleg van HadewychT die je moet volgen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik vermoed dat hij gewoon een nieuwe bbox3 ontvangen heeft. Dus gewoon WPS knop inhouden van bbox3 en WPS knop van booster om ze te koppelen.

Reageer