Vraag

Nieuwe klant, internet maxi te traag download

  • 28 January 2023
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Als nieuwe klant heb ik een flex pak met Internet Max.

 

Site geeft aan abbo van 100/30.

Echter haal ik nu 40/13

 

Bij de proximus test van de vaste lijn, geeft hij aan dat soortgelijke connectie 86/27 zou moeten geven.

En Gegarandeerde max/min snellheid zou 62,4 down en 18,7 up zijn…  dit zijn toch andere waarde dan dat ik via de speedtest ontvang.

 

ps: test uitgevoerd vanop vaste PC met vaste kabel rechtstreeks op Proximus Bbox V3 modem.


3 reacties

@Jos798 meer details van je lijnkwaliteit en lijnsnelheid enz.. kan je opvragen op de bbox3 zelf 

  • Als je een bbox van sagemcom hebt (kans is groot andere zijn van technicolor) kun je het sagemtool downloaden en je werkelijk lijnsnelheid zien, → SagemTool daarmee inloggen op je bbox als User en met het User wachtwoord dat op een sticker van bbox zelf staat.

NB: Bij een bbox van sagem staan de gele ethernet poorten 2 per 2 tegen elkaar en bij technicolor alle 4 tegen elkaar

Het is ook zo als je nog niet lang klant bent dat de DLM = systeem die de lijnen in het oog houdt en evalueert en ook probeert om je lijnsnelheid omhoog te krijgen tov van je basis VDSL2 start profiel.

Thx voor de tool,

ik zie nu volgende data:

current bite rate : 49,7/14,9

max bit rate: 112/35

noise down: 27,5dB, up 20,9dB

attenuation: 17,4dB

vdsl2 Annex B, profile 17a, distance 442m

vectoring yes

profile name 50/15

dlm no, repair, no

 

de lijn kan het dus zeker aan… gaat dit de komende dagen dan nog verbeteren ?

zo te zien val je in het vectored profiel Zone 2 en kan de DLM je inderdaad nog verhogen ik weet niet hoelang je al nieuwe klant bent maar dat zou wel na 14-tal dagen eventueel moeten kunnen verhoogd worden door de DLM maar om 100 Mbps te halen dat is al moeilijker, gewoon wat afwachten.

  vectored non-vectored
  profiel DLM profiel DLM
zone 1 70/30 100/40 30/10 70/10
zone 2 50/15 100/40 20/6 50/10

Reageer