Vraag

nieuwe kabel

  • 1 September 2020
  • 10 reacties
  • 266 Bekeken

Binnen een maand komt er een stacaravan bij ons vanachter in de tuin. Momenteel heb ik tv en internet in huis. ( komt rechtstreeks binnen in living) . Nu wil ik graag tv en internet in de caravan hebben. Deze staat wel een heel eind van straat af . Ongeveer 90 m. Is dit mogelijk om daar tv te hebben? Zo ja, moet ik dan een kabel trekken van de caravan naar de rooilijn? 

mvg


10 reacties

als je een utp netwerkabel kunt trekken van je bbox tot aan de caravan en daar een switch zet kun je er een tv decoder en een pc/laptop op aansluiten, als je ook wifi nodig hebt kun je er bv ook een access point op aansluiten die dan wifi uitzendt.

Ok, bedankt

En welke utp kabel moet ik dan trekken?

Utp cat5e is eigenlijk al voldoende of cat6 bvb

Reputatie 4
Badge +1

Zelfs als hij in een ondergrondse buis getrokken wordt mag u geen gewone Home--UTP gebruiken maar koopt u best meteen “Outdoor-UTP (water en vochtbestendig)” op lengte aan.
Een van de types die ze bv. gebruiken voor hoogperformante HD-bewakingscamer’s  (o.a. gezichtsherkenning) is: 
MASTERCABLE  BCAB 662616 - 4 PAIRS AWG23 U/UTP  CAT6  250MHZ 100OMH 
Is in speciaalzaken en/of via internet bestelbaar op lengte

Inderdaad dat zou ik er eigenlijk moeten bijvermeld hebben, bedankt voor de aanvulling,

hangt er ook vanaf als het maar tijdelijk is maakt dit niet veel uit ik heb hier ook zo één naar het tuinhuis, maar als het een definitieve opstelling is dat is wat anders natuurlijk!

mss heb ik er er verkeerdelijk vanuit gegaan dat het maar tijdelijk was !

Ok , bedankt 

Reputatie 6
Badge +2

En U van UTP staat voor unshield, zonder schild, dus niet beschermd tegen interferenties. En dat over 90 m minstens. Dat betekent misschien ruis, afhankelijk wat er allemaal in de omgeving is. En dan is er inderdaad nog vocht en water. Proximus gaat daar nooit in tussenkomen als er problemen zijn in uw caravan. En deze keer geef ik ze een beetje gelijk. 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

& bv.

https://www.routershop.nl/klantenservice/keuzehulp/verschillen-tussen-netwerkkabels/

proximus komt nooit tussen in binnenbekabeling  die is altijd voor de klant als daar iets aan scheelt
Outdoor netwerkkabels 

 

Reageer