Vraag

Nieuwe internet box (B-Box V4 met wifi 6) en wi-fi booster

  • 13 May 2022
  • 8 reacties
  • 1551 Bekeken

Hello!
 

Ik heb de nieuwste proximus internet box met wifi 6 & wi-fi booster V2. Ik ben wat zoekende naar wat de nieuwe mesh mogelijkheden betekenen. Gaat het hier over seamless roaming (dus de gebruiker merkt niets van het switchen tijdens bv. zoom-call), of zijn er ook bepaalde functionaliteiten qua AP-steering? 

Ik merk dat m’n apparaat toch nog steeds erg blijft ‘plakken’ aan de internet box, alhoewel ook de wifi-booster bedraad is aangesloten. Zou de internetbox mijn apparaat dan automatisch niet moeten switchen naar de wifi-booster?

Bedankt!


8 reacties

Ter info: ik vermoed dat het toestel zelf daarin ook een rol speelt, maar meer specificaties omtrent de werking van deze bbox4 ken ik ook niet!

Reputatie 1

Hallo, de mesh functie werkt nog niet. Deze wordt later geactiveerd via updates. 

Krijgen de mobile vikings klanten ook een v4 als zij fiber nemen? Of nog steeds v3? Tx

heb je de vraag al gesteld bij hen zelf ?

Help & Support - Mobile Vikings

info@mobilevikings.com

Reputatie 1

Nee, wij als techniekers moeten bij Mobile V alleen de Bbox3v+ plaatsen.De Hgw4 wordt alleen bij Proximus klanten geplaatst en ook niet altijd, in iets meer dan de helft van de gevallen.

Thanks

@Wimmeke1973 een geluk dat je antwoord “nee” was, want anders zouden hier nogal wat berichten gepost geweest zijn :-)

Gewoon ter bijkomende info:

het antwoord van Mobile Vikings binnengekregen vandaag.

Het Antwoord was: nee je krijgt een Bbox3v+

Reageer