Nieuwe installatie - overstap van telenet - 12 maart - wachtende!

  • 13 April 2024
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Schandalige service en ondertussen heel veel spijt met de overstap van Telenet naar Proximus.

Ik schrijf in naam van mijn bijna 77 jarige tante die sedert 12 maart is overgestapt naar Proximus aangezien het appartement waar zij is gaan wonen nog geen Telenet ter beschikking heeft. Helaas tot hiertoe nog steeds geen aansluiting en zit zij meer dan 1 maand zonder internet, televisie, etc …. maar met een gsm vol met berichtjes van Proximus, oa, welkom, uw afspraak staat genoteerd, etc … Kleine opsomming:

  • 12 maart wordt zij klant van Proximus en wordt er een installatie afspraak gemaakt voor 26 maart
  • 26 maart - technieker komt, maar kan helaas niets doen, volgens hem heeft het te maken met Fiber vs Koper (verkeer materiaal mee gebracht?), een nieuw afspraak wordt telefonisch aangevraagd en bevestigd via telefoon voor 30 maart 😔
  • 30 maart → niemand komt opdagen, terug telefonisch contact opgenomen en men bevestigd dat iemand zal komen op 5 april 😖
  • 5 april → niemand komt opdagen, terug telefonisch contact opgenomen en men bevestigd (alweer) dat er dan iemand zal komen op 8 april.😠
  • 8 april → niemand komt opdagen, terug telefonisch contact opgenomen en men bevestigd (alweer) dat er iemand zal komen op 12 april.😡😡😡
  • Wanner ik mijn tante vraag of zij een myProximus account heeft, blijkt dat zij hiervan nog nooit heeft gehoord en maak ik die ondertussen aan voor haar, aangezien enkel haar gsm heeft met een klein scherm. Blijkt dat geen van de 3 bovenstaand afspraken vermeld zijn, enkel 12 april 😤
  • 12 april → technieker komt, maar kan helaas niets doen, volgens hem (vriendelijke man) kan alles zonder probleem geinstalleerd worden via fiber, dus hij snapt zelf niet waarom dit niet gedaan kon worden bijna een maand geleden. Nieuwe afspraak moet gemaakt worden voor deze volledige installatie. 😡😡😡😤😤😤
  • 18 april → ???

Ondertussen is de moed in haar schoenen gezakt en de gezondheid gaat er zeker niet op vooruit, stel jezelf voor dat je meer dan 1 maand, in een nieuwe plaats, zonder TV, internet, etc …. zit. Helaas kan ik zelf niet bij de installatie’s zijn of persoonlijk naar Proximus komen, aangezien ik in Denemarken woon.

Hierbij hoop ik dat op 18 april, zonder uitzondering, alles geinstalleerd wordt en dat er een geste vanuit Proximus wordt geregeld.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Zij kunnen u/uw tante verder helpen indien zij uw tante kunnen identificeren (bv. op basis van GSM-nr/klantnr/aanvraagnr/...)

 

Mocht de situatie eventueel nog verder vertraging zou oplopen, kunt u desgevallend de tussenkomst van de ombudsman telecommunicatie inroepen (klacht vor bemiddeling)

Ombudsdienst voor telecommunicatie (ombudsmantelecom.be)

Ik vrees evenwel dat het proces/de procedure klant → ombudsman → Proximus → ombudsman → klant ook normalerwijze 2 à 3 weken in beslag zal nemen (en alle communicatie met de klaant na klacht verloopt enkel via ombudsdienst)

Reputatie 7
Badge +3

@RitaC 

Het spijt me dat het niet sneller / vlotter verloopt

Vul aub in je forumprofiel al de gegevens in van je tante.

Zonder die info kunnen wij niets nakijken.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

met vriendelijke groeten,

Tina

Reageer